De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Ad Bakker, 3 okt 2012.

  1. Germt

    Germt Guest

    Uiteraard Ruud:D
    Nog een lolbroek erbij, kunnen we zeker gebruiken;)
    Overigens er lopen hier ook koffieverslaafden rond hoor:oops:

    Germt
     
  2. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Welkom, namens mij wel.
    En beterschap Ruud, en dat je snel weer aan het bouwen kunt.
    Groetjes,
    Frankwin
     
  3. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Ruud stuurde mij via whattsapp een foto om op het forum te zetten maar dat lukt me helaas niet. Ik kan de foto wel doorsturen naar mijn mailadres maar ik kan de foto vanuit outlook live niet opslaan op mijn pc en dus niet uploaden etc:nooo:
     
  4. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Voor junks als jij is er naar goed oud Hollands gebruik een gedoogzone ingericht;)
     
  5. Ruuddebouwer

    Ruuddebouwer

    Lid geworden:
    13 feb 2012
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Alkmaar
    Oké, dan zal ik maar gelijk een update geven van hoe het er nu bij staat.
    Ik lig aan 2 pompen en dus ook 2 lijnen. De ene is manitol met prednison en de andere ketamine.
    In feite is het enige wat er gebeurd PIJNBESTRIJDING, verder niets. Het gaat erom dat er rust in mijn hoofd komt, voor de zenuwen, zodat de verbindingen tussen de hersenen en de zenuwen zich kunnen herstellen.
    In mijn geval is het tijdelijk maar de pijn in mijn benen is wel een hele poos redelijk weg.
    De OPS wat in mijn geval de boosdoener is gaat niet meer weg, dat is duidelijk.
    De zenuwstoring die weer een gevolg van de ops is ook niet.
    De dystrofie die op zijn beurt weer het gevolg is van de zenuwstoring gaat dus ook niet meer weg, tenminste niet devinitief.
    Ergo, dit zal dus een jaarlijks terugkomend uitje worden.

    Verder ben ik het laatste half jaar bijna 15 kilo afgevallen zonder er iets voor gedaan te hebben.
    Daarnaast is mijn bloeddruk steeds veel te hoog, begon alweer met 200 om 105.
    De internist is dus ingeschakeld en de diëtiste is langs geweest.
    Ik zit nu dus in een soort hotel met nootjes en toastjes met zalm en allerlei andere tussendoortjes ennnnnn,,,,,,, val nog steeds af.
    Afwachten wat ze gaan zeggen, het zou zo maar kunnen dat als de dystrofie behandeling geweest is ik helemaal nog niet naar huis kan, maar goed dat is van latere zorg en zal misschien wel meevallen.

    tot zover deze update.

    Gr. Ruud

    Ps. @Ad,
    Leuk dat je deze tread geopend hebt, heel handig om dingen te vragen die misschien niet direct met je schip te maken hebben maar wel handig om te weten.
     
  6. Ruuddebouwer

    Ruuddebouwer

    Lid geworden:
    13 feb 2012
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Alkmaar
    @Andy,
    Ik zal wel aan Nick vragen of hij morgen even een kabeltje meeneemt dan kan ik hem zelf op de laptop zetten en van daaruit op het forum
     
  7. Ruuddebouwer

    Ruuddebouwer

    Lid geworden:
    13 feb 2012
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Alkmaar
    @Andy,
    Ik hoop wel dat deze zone ook roze is want ik zit in zo'n wolk nu.
    Alles is even mooi en leuk en de pijn is werkelijk aan het zakken :D
     
  8. FredRaket

    FredRaket

    Lid geworden:
    27 jul 2009
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Ruud,
    Prima om dit hier te delen. Gedeelde smart is halve smart. Ik lees dat OPS komt door blootstelling aan oplosmiddelen. Is dat bij jou ook het geval? Had dat met je werk te maken? Sterkte met je behandeling in het ziekenhuis, en wel erg om te horen dat eea blijvend is. Nogmaals sterkte en hoop hier nog vaak met je te proosten en sterke verhalen over onze bootjes uit te wisselen.
    Fred
     
  9. Germt

    Germt Guest

    Ik ben nu wel erg benieuwd naar die foto, ik kan me al wel wat voorstellen.........

    Germt
     
  10. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    @Ruud
    Goed weer eens wat van je te horen, Ruud. Nu maar hopen dat dit in ieder geval helpt om je een jaar weer wat beter te kunnen manifesteren.

    Waar is een kroeg anders voor, dacht je. Ik wil onder invloed van te veel koffie wel eens te serieus worden, maar dat wordt meer dan gecompenseerd door de vrolijk drinkende zeelieden hier!!!

    Ad
     
  11. Germt

    Germt Guest

     
  12. Ruuddebouwer

    Ruuddebouwer

    Lid geworden:
    13 feb 2012
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Alkmaar
    @Fred,
    OPS staat voor Organisch Psycho Syndroom.
    Voor het eerst bekend onder schilders, vandaar de bijnaam schildersziekte, en daarna in meerdere beroepen ondekt o.a., autospuiters, vloerbedekking leggers (lijmsnuifers) en grafici.
    Ik ben 31 jaar drukker geweest van kleine tot hele grote machines en derhalve dus ook net zolang blootgesteld aan de inkten en de wasmiddelen om die inkt weer van de machine te krijgen.
    Lang niet iedere drukker of wat voor vak dan ook waar je bloot gesteld word aan die troep, krijgt ops ik denk dat het de combinatie is van de stoffen waar je mee om gaat en hoe gevoelig je er voor bent, klaarblijkelijk ben ik er dus gevoelig voor geweest.
    Het zijn vooral de stoffen waar zware metalen in zitten zoals solvent die de boosdoener zijn wat betreft de zenuwstoring.
    De vluchtige stoffen, isoprophyl alcohol, drukkerstroost, aceton, die tasten je denkvermogen aan, onthouden, aandacht, concentratie ed. aan.

    Dat soort problemen kom ik ook regelmatig tegen met het bouwen van de Victory en ook met de Friesland.
    Vergeten er iets op te zetten, stukjes niet geschilderd, verkeerde kleur, verkeerde plaats, al iets gelijmt terwijl er nog andere dingen achter moeten en waar je dan niet meer bij kan, en nog veel meer voorbeelden.
    Je mag gerust weten dat ik de Victory af en toe het raam uit heb willen gooien en ik heb nu een bult in de Friesland zitten want ik het een kanonspoort te ver naar voren erop gelijmt en daar ook nog blij de eerste huid omheen geplakt. :hammer:

    Dat zal ik toch echt weer moeten losbreken en opnieuw maken want wegschuren lukt niet.

    Nou ja om kort te gaan, het is zoals het is en het gaat ook niet meer veranderen, misschien kan het nog ietsje beter worden maar dat komt dan meer omdat je steeds meer leert om te gaan met je beperking.

    gr. Ruud
     
  13. Germt

    Germt Guest

    Jammer dat je zo ver weg woont Ruud, anders zou ik je kunnen helpen met die bult er uit breken:(
    Dat je hier weer rondstruind is weer een goed teken;)

    Germt
     
  14. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Dat noemen wij verstrooid, Ruud. En ik kan dat weten, want ik ben daar een kampioen in. Menig verjaardagspartijtje was alleen al geslaagd als mijn vrouw mijn "misstappen" van de afgelopen periode uit de doeken deed.......

    Mensen, deze half Italiaan gaat uitrusten in bed, beginnend met een cryptogrammetje en misschien nog wat lezen.

    De rust!!!!
     
  15. Ruuddebouwer

    Ruuddebouwer

    Lid geworden:
    13 feb 2012
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Alkmaar
    ZIT JIJ NU AAN DE BIER!!!!!
    Ik mag hier niet drinken, maar ik heb wel lekker dope en een roze wolk.

    Ruud
     
  16. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Hij is niet de enigste.
    Ik zeg niet wie het is.
    Groetjes,
    Frankwin
     
  17. Ruuddebouwer

    Ruuddebouwer

    Lid geworden:
    13 feb 2012
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Alkmaar
    Oh Jezus, er komt een boze verpleegster vertellen dat de avondklok is ingegaan en dat de boel verduisterd gaat worden, ik moet van de stroom af maar zal regelmatig laten weten hoe het verder gaat.

    Ruud
     
  18. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Blond met hoge hakken?
    Groetjes,
    Frankwin
     
  19. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Riep U mij, mun zoon?


    :p
     
  20. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Nog meer van die taal Ruud en je moet ter compensatie eerst een ark bouwen voor je weer aan de Friesland mag beginnen ;).

    Ik heb vandaag niet veel kunnen bouwen, een modelbouwer 1ste klas gaf mij het dienstbevel eerst mijn motorfiets te wassen. :pim:.
    Opdracht uitgevoerd.
     

Deel Deze Pagina