Dolphyn 1750 - Corel - 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Gerko511, 15 aug 2014.

  1. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    En zo is dat Klaas :)
    't Is nu al een leuke herinnering. En misschien wordt het eindresultaat een amorf gedrocht, dan kan ik nog altijd zeggen dat ik het Anton-Pieck-achtig wilde maken ;)
     
  2. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Bedankt Erik, goeie tip!
    Ik denk dat ik carbonpapier ga gebruiken om de originele tekening van de spanten over te trekken en die dan doormidden knip langs de sleuf zoals je zegt.

    Ik heb vooraf niet de zuiverheid van de valse kiel vergeleken met de tekening. Jammer, maar nu te laat. Van het dek wel en die was niet helemaal lekker en heb ik bijgevijld maar de sleuven aan de zijkant zaten echt schots en scheef. De ene dieper dan de ander... Ik heb dat bijgevijld, maar nu het vast zit, kan ik beter corrigeren. Als het goed is, valt het niet meer op als de 1e beplanking er op zit. Ik kan dan ook nog een hoop corrigeren denk ik.
     
  3. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Ok, bovenstaande was op 17-08. Geen reactie ontvangen, jammer.

    Ik ben gevoelig voor goede service maar daar is bij Corel geen sprake van en dan ben ik teleurgesteld.

    Ik kan het dan niet laten om een misschien ietwat dramatisch mailtje te sturen, maar het is wel gemeend ;)

    Dus stuurde ik onderstaande mailtje vanavond naar info@corel-srl.it:

     
  4. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Maar goed... ik ga gewoon door hoor :D
    Ik had afgelopen week geen tijd kunnen vinden, maar heb er nog steeds zin in hoor ;).

    Zondag ga ik verder met de tips die ik hier eerder al gekregen heb en ik heb het gevoel dat ik alles wel herstellen kan.

    To be continued... :D
     
  5. Barkman

    Barkman

    Lid geworden:
    22 dec 2012
    Berichten:
    536
    Mischien had je ook/beter de importeur een mail moeten sturen?
    Die reageerde bij mij wel, althans, in de vorm van een vertegenwoordiger. Meneer had alvast de foutieve spanten op "mijn" schip gelijmd!!:vamp:
     
  6. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Misschien een goed idee, heb je een e-mailadres van de importeur?
    Vraagje, is die bij je langs geweest om spanten te lijmen?
     
  7. Riksgewijs

    Riksgewijs

    Lid geworden:
    3 sep 2014
    Berichten:
    189
    Ik weet niet of zo'n toon in een email werkt hoor. Ik had zelf eerst een herinnering gestuurd waarna ik een soortgelijk mailtje had gestuurd. Dan heb je ze ook meer omdat je niet na 1 mailtje dit stuurt.

    Ik hoop dat je snel antwoord en een oplossing krijgt.

    Wat ik mis in je mail. Is jou oplossing, dus wat vraag je van ze. Wat wil je voor oplossing?
     
  8. Barkman

    Barkman

    Lid geworden:
    22 dec 2012
    Berichten:
    536
    Volgens mij is Modelengeneer de importeur, heb geen mailadres.

    De vertegenwoordiger kwam in de winkel waar ik het drama had achtergelaten, hij nam het scheepje mee en stuurde het later inelkaar gelijmd terug. Dat was zijn oplossing.
     
  9. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Je hebt gelijk dat je met de mail van mij geen positieve reactie zult krijgen. Maar ik stuurde dit omdat ik al zeker weet dat ik überhaupt geen reactie zal krijgen. Zo zit dat bedrijf in elkaar. Geen interesse in de afnemer van hun product.

    Mijn eerdere mail was eigenlijk enkel een verzoek om meer historische achtergrondinformatie over dit schip en ging dus niet over problemen waar ik een oplossing voor vroeg.

    Normaliter probeer ik dit eerst tactischer te doen, maar omdat ik niets wil en verwacht van ze, en ik geen vertrouwen heb in ze, dan maar zo. :rolleyes:
     
  10. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Op zich aardig bedoeld denk ik, en dat is ook goede service van de importeur. Dat het dan niet goed gedaan is, is teleurstellend en daar kun je met recht ontevreden over zijn.
     
  11. Barkman

    Barkman

    Lid geworden:
    22 dec 2012
    Berichten:
    536
    Maakte mij witheet, je gaat toch niet andermans schip in elkaar zetten? Vond het nogal kleinerend en van weinig modelbouw kennis getuigen.
     
  12. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Ja, daar heb je wel gelijk in!
    Net zoiets als terugkomen van vakantie en de oppas heeft je puzzel afgemaakt.
     
  13. Barkman

    Barkman

    Lid geworden:
    22 dec 2012
    Berichten:
    536
    Hahaha!! Ja, en dan ook nog doen alsof het een makkie was!
     
  14. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    'k Heb antwoord gekregen van Corel zowaar.

    Ze zeggen normaliter eindgebruikers altijd te beantwoorden maar dat ze mijn mail mogelijk niet ontvangen hebben en het spijt ze dat ik problemen met hun kit heb.

    Ik stuurde ze de autoreply die bevestigde dat mijn mail was aangekomen.

    Daarop legden ze me uit dat dit een autoreply was (wist ik toch!).

    Goed, daar schieten we niets mee op. Vreemd want als je een kit gaat produceren dan doe je toch onderzoek en heb je toch bronnen?

    Verder met de schuit dan maar. De zondag gisteren was te mooi om binnen te blijven en door de buitenactiviteiten was ik 's avonds te moe om wat te doen :sleepy:. En slechts 2 glazen wijn.

    Hopelijk 's avonds deze week, meer tijd en fut :roll:
     
  15. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Vertraging

    Mijn project schiet nu even niet op en zal nog langer vertragen. Druk met andere dingen en door het aanhoudende mooie weer, ben ik ook nog veel buiten actief.

    Ik heb nog wel halve spanten uit papier geknipt om de spanten te controleren en het ziet er op de achterkant beroerd uit, dat is ook een reden waarom ik nog niet verder ben gekomen. Ik overweeg ernstig om de hele zaak opnieuw te maken en zelf te zagen, maar dan moet ik hout bij bestellen en zagen.

    Ik kan natuurlijk al vast met andere zaken beginnen zoals de zeilen.
    Wordt vervolgd...
     
  16. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Weet je in elk geval hoe goed het dan wordt. Maar er gaat inderdaad wel het nodige aan triplex in zitten.
     
  17. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Ja, klopt. Het moet dan maar ;)
    Hoe heet dat hout voor dat voor de valse kiel wordt gebruikt en die dunne platen die voor de valse dekken worden gebruikt? Triplex is neem ik aan de standaard die je bij de dhz kunt kopen?
     
  18. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Triplex is de algemene term. In modelbouw shops zie je nogal eens berken triplex.
     
  19. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Waarbij het berken triplex van modelshops van beduidend betere modelbouwmaakkwaliteit is dan het DHZ triplex.

    Het berken triplex is ook in zeer dunne kwaliteit verkrijgbaar.
     
  20. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.577
    Locatie:
    noord-holland
    o,4 mm dacht ik tot ongeveer 20 mm .

    dat laatste meer by de gamma.
     

Deel Deze Pagina