Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Skidz zei:
Joris, ik loop je niet te dissen, integendeel. Respect dat je op zo'n klein oppervlak je heli niet prakt. Maar dan nog, ik zie je alleen rechtsom vliegen en niet echt op snelheid ;) Dat van dat je je heli in alle orientaties en vliegrichtingen onder controle moet hebben voor je inverted gaat beginnen heb ik zelf niet verzonnen, dat kun je iedereen vragen die inverted vliegt...

Ow, enne
jorisvervuurt zei:
Laat jij dan maar eens een filmpje zien van jouw vliegkunsten...
Niet nodig, ik vlieg voor mij en niet voor Youtube ;) Mensen die met me vliegen weten wat ik waard ben (Niet veel ;)) en das genoeg. Ik hoef mezelf niet te bewijzen...

Enfin, [ontopic]

jorisvervuurt zei:
Dus als ik een 3100KV brushless motor heb, met 11T en de standaard zender kan hij ook inverted zonder dat het toerental te ver daalt?

Ja, vooropgesteld dat de curve identiek is aan de positieve kant van de stick en je niet te ruig doet met de cyclics. Veel micropiloten gaan nat op het teveel sturen c.q. pitchen inverted waardoor de heli inkakt... En met een los aangedreven staart is dat niet zo'n probleem maar met een belt of torque staart is het dan direct einde oefening.

Cheers,

Ton.

Nee ok, maar nu is het achtermotortje alweer kapot (Walkera he... :roll:) dus kan ik ook geen filmpje maken op het grote veld hier in de buurt.
Dan zal ik wel eens wat snelheid maken en bochten linksom. :wink:

Ik geef toe dat ik meer moeite heb met bochten linksom, maar dan heb ik gewoon meer ruimte/een grotere bocht nodig.
Snelheid kan ik in onze kleine tuin ook niet maken want dan vlieg ik overal tegenaan omdat hij niet superscherpe bochten aankan... 8)

Ik ga een King 2 bestellen, vooral omdat die geen tailmotor heeft, dus niet de hele tijd kapotte motortjes!
Hoe lang gaat zo'n riem eigenlijk mee?
 
walkera staartmotoren heeb idd geen lang leven. maar schroef er eens een dd hat motor op! verkrijgbaar bij www.eheli.nl die houden het wel uit
 
JenS zei:
walkera staartmotoren heeb idd geen lang leven. maar schroef er eens een dd hat motor op! verkrijgbaar bij www.eheli.nl die houden het wel uit

Die heb ik ook een gehaT, maar die werkte niet goed met de standaard nimh accu.
Daarom heb ik hem maar verkocht... Iemand anders vliegt er nu, met een lipo, goed mee rond.
 
jorisvervuurt zei:
JenS zei:
walkera staartmotoren heeb idd geen lang leven. maar schroef er eens een dd hat motor op! verkrijgbaar bij www.eheli.nl die houden het wel uit

Die heb ik ook een gehaT, maar die werkte niet goed met de standaard nimh accu.
Daarom heb ik hem maar verkocht... Iemand anders vliegt er nu, met een lipo, goed mee rond.


?? hoezo niet met nimh accu?
 
crash1000 zei:
jorisvervuurt zei:
JenS zei:
walkera staartmotoren heeb idd geen lang leven. maar schroef er eens een dd hat motor op! verkrijgbaar bij www.eheli.nl die houden het wel uit

Die heb ik ook een gehaT, maar die werkte niet goed met de standaard nimh accu.
Daarom heb ik hem maar verkocht... Iemand anders vliegt er nu, met een lipo, goed mee rond.


?? hoezo niet met nimh accu?

Ja, de HAT deed het wel goed (werd wel heeeeeeel heet) maar de heli zelf kwam gewoon niet meer van de grond...
 
Ik schroef vrijwel direct een EDP50-XC erop van GWS, gaan langer mee dan je cellenpakketten en ik vlieg ze tot 3c (11,1v vol). Die koop je bij de diverse Hongkong-sites voor $9, ik heb er net weer een zooi binnen voor wat nieuwe projecten en vlieggenoten...
 
Skidz zei:
Ik schroef vrijwel direct een EDP50-XC erop van GWS, gaan langer mee dan je cellenpakketten en ik vlieg ze tot 3c (11,1v vol). Die koop je bij de diverse Hongkong-sites voor $9, ik heb er net weer een zooi binnen voor wat nieuwe projecten en vlieggenoten...

Volgensmij bedoel je 3S, en die zijn 12,6V als ze helemaal vol zijn... :lol:
 
Gister avond nog even bij Remco gestrand, hij was net klaar een eigenlijk op weg naar huis. Ik had een vraag aan hem en hij zette daarna de discussie over de gyro's voort.
Zoals gezegt, zijn argumenten tegen een goedkope gyro zijn gegrond en dit keer heeft hij me weten te overtuigen. Ik ga zoals het nu in mijn gedachten zit gewoon sparen voor een GY401 of iets in die richting.

Gisteren heb ik een prachtig veld gevonden waar ik heerlijk kan vliegen met de zon in de rug. 's Ochtends kan ik daar niet vliegen omdat de zon dan in mijn ogen staat maar daar heb ik een voetbal veld voor :)
 
De response van de Spektrum DX7 is dus dik in orde zie ik aan dat filmpje. :)

Ik zie het niet zo als een probleem om een duurdere gyro te kopen voor een King II. Mocht het ooit tijd worden voor een ander toestel is die ook zo overgezet in het andere model uiteraard.
 
Het grote nadeel van de 401 (Nou ja, noem het feature) is dat de gyro zo goed z'n werk doet dat hij kleine foutjes in de setup wegmoffelt. Zo leer je niet hoe je je staart moet afstellen... Verder niets dan goeds over de 401, wereldding.
 
hahaha, nou als een gyro te goed werkt gaan we weer zuren dat het te goed is :) Het is ook nooit goed! :) lol

heb net mijn kingv2 binnen! Wat een beauty!
ja ok, ik ben walkera kwaliteit gewend :) Maar hij is echt elke cent waard! Nu nog elektonica erin zetten...
 
crash1000, good luck... hou ons op de hoogte :)

Ik heb vanmorgen voor werk nog even gevlogen en tijdens de vlucht is het tandriempje ernaast gelopen. Op zich tijdens de vlucht niets van gemerkt maar naderhand bleek dat het riempje niet veel soeps meer was. Het riempje is van het geleidinglagertje gelopen en heeft hier tegen de zijkant aan gelopen :(
Goed nu heb ik er nog één liggen dus die monteer ik er wel weer op maar tis toch wel jammer...
 
Ronny Kruissen zei:
crash1000, good luck... hou ons op de hoogte :)

Ik heb vanmorgen voor werk nog even gevlogen en tijdens de vlucht is het tandriempje ernaast gelopen. Op zich tijdens de vlucht niets van gemerkt maar naderhand bleek dat het riempje niet veel soeps meer was. Het riempje is van het geleidinglagertje gelopen en heeft hier tegen de zijkant aan gelopen :(
Goed nu heb ik er nog één liggen dus die monteer ik er wel weer op maar tis toch wel jammer...

Bedoel je bij je staart of net na je maingear? Zat hij niet te los?

Ik heb gistereen eindelijk mee gevlogen! Met veel hulp van een clublid die keurig alles afstelde op mijn zender en ook nog voor vlog kon ik eindelijk mee gaan vliegen "hoveren". Vliegt echt SUPPPPPPER! Ik heb al een df04,22e en hm36 van walkera gehad en moet zeggen: WALKERA BLIJF UIT MIJN BEURT! :) Geen geklooi met de startmotor meer van hm04 en hm22 en ook geen gezeur met maingear van hm36. Wat een opluchting. Nu nog side-in oefenen :)
3D vliegers, here I come! :) (over een paar jaar, lol)
 
eerste crash is een feit :roll:

Gistereen even wat zitten hoveren en opeens gaat ie als een gek naar rechts met zijn kop de grond in. Gistereen was best een stevige wind hier in den haag maar wat ik zag kan alleen door een tornado gedaan worden :lol: Dus ik denk eerder aan glitches...

Ik zat ook naar mijn servos te kijken en die draden zijn echt van dunne kant (gws) en zijn steker is ook echt zwak, dus mijn tweede theorie is dat een van servos draden los kwamen.....

Weet iemand hoe ik het beste glitches kan opsporen? Want ik weet bijna zeker dat mijn crash niet door wind of door mij toedoen was...
En wat zijn de vuistregels voor elektronica... Ik weet dat je regelaar en ontvanger zover mogelijk moeten van elkaar liggen... Maar verder?


Thanks.
 
Heb alles eruit gehald en weer erin gezet, op andere plekken, draaden wat verkort enz.... Hij doet het nu prima zonder storingen :)
 
Ik heb van de week ook weer heerlijk gevlohgen. Op sommige momenten denk ik wel dat je aan de max zit van de heli. Als ik hem nagenoeg verticaal in een scherpe bocht heb hangen en ik trek hem goed hard achterover om een nog kortere bocht te maken dan hoor je de kop gewoon mechanische geluiden produceren waardoor je weet dat je niet veel verder moet gaan. De King is echt een toffe heli voor de beginner en ik begin nu echt de smaak goed te pakken te krijgen. Vooral het hoger vliegen gaat lekker (in het begin te lang bij de grond gehangen) en het verder weg gaat ook heerlijk.
Om toch wat meer kijk op de heli te krijgen tijdens de vlucht het ik wat extra kleur aangebracht. De kleine tailwings (weet niet hoe te noemen) zijn doorzichtig en verdwijnen in het niets in de lucht als je wat verder van je af vliegt, speciaal hiervoor heb ik ze rood gemaakt en heb tevens de staart rotos maar een kleurtje gegeven wat een leuk efect geeft.
Staart.jpg

Actie foto in het nieuw gevonden veldje net buiten Doetinchem :)
IMG_1239.JPG


Wat de storing betreft Crash1000, ik heb nu al twee servos vervangen die beginnen te stotteren uit het niets. Ik kan met kabels gaan slepen maar het zit echt in de servo. Ik ga er vooralsnog vanuit dat jij andere servos hebt gebruikt maar ik laat het je even weten en mede de andere King gebruikers. Ik ben hierdoor al een keer bijna me heli kwijt geweest :(
 
Tegen Ronny Kruissen;

Ik gebruik HS65MG (geen HB) en die zijn erg goed!! Messchien wat overkill maar ik heb me zelf beloofd om nooit meer besparen op elektronica.


Tegen ssassen;
Ik ben geen heliguru maar ik denk dat je riem verkeerd zit, een halve draai geven dus. Pas wel op dat je niet een halve draai in de verkeerde richting geef. Want dan doet je staart het wel maar dan heb je eigenlijk 2 x halve draai in je startbuis. Dus Riem weer eruit halen en geef je een draai de andere kant op dan nu is.
 
Back
Top