Enigma bouw/foto verslag

Dat bouwen in mallen wil ik wel leren, maar ja ik zit wat ver weg. En eerst moet die garage opgeruimd worden.

Mario,
Setup draait nog niet naar behoren. Motor start soms niet of doet gekke dingen. Deze experimentele regelaar is toch niet helemaal je van het.Gelukkig zijn Castle en Neu erg behulpzaam en gaat dat zeker goedkomen. Ben zeer te spreken over hun ondersteuning.

Groet,
Gerben

zou zo'n romp ook onder een Hawk vleugel en stabilo passen? Wellicht een handig replacement part als iemand zn Hawk staartje doormidden vliegt.

Heb net bericht terug van Acemodel, 1 groene Enigma romp op voorraad en meteen maar gekocht :D

Iemand een tip hoe ik de tail servo er heel uit kan krijgen zonder het kielvlak te slopen, of beter maar een nieuwe servo regelen en de waarschijnlijk reparabel romp verder onbevlekt laten.

En als iemand nog toevallig een RFM 16X17 W prop met een 38/6 5graden spinner heeft liggen, of iets in deze buurt tot max 3KW hou ik mij aanbevolen.

Gr,

Mario

Mario,

Ok, top. Die andere romp kunnen we binnenkort samen wel fixen, kleine "masterclass" (ahum).

Tailservo: lekker laten zitten, in de nieuwe romp een nieuw servo'tje. Heb je straks een reserve romp klaarliggen, da's nooit weg. Wil je hem er perse uithalen, voorzichtig een beetje gaan wrikken, op een gegeven moment plopt hij echt wel los.

Groet,
Gerben

Gerben,

Zal een nieuwe servo er in doen, spare rompje is inderdaad nooit weg.

Heb jij geen prop combo liggen?

Gr,

Mario

Ja Jitze, het is mogelijk om hybrides te maken. 1,2,3 aansluiten zal het niet.
Verwacht dus wel wat kluswerk. Gerben en Gert-Jan hebben al het een en ander kruislings uitgewisseld.
Maar staarten van Hawkjes laten zich goed repareren hoor... komen zelfs sterker uit de strijd als je het grondig aanpakt. Zeker weten!

full

En Gerben zei bij dit stilleven... "Bas, dat kan toch veel eenvoudiger!"

Meen dat je bij Staufenbiel nieuwe rompjes kan regelen. Daar geen nood. En ik geloof dat de Wildflug rompen aardig in de buurt van de Hawk komen? Maar ook dan is het net even anders.

Andere optie is niet stuk vliegen, en met der tijd doorpakken naar een weer wat snellere kist. Hawk doorschuiven naar aankomend talent. Surprise, RW of... toch? :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Andere optie is niet stuk vliegen, en met der tijd doorpakken naar een weer wat snellere kist. Hawk doorschuiven naar aankomend talent. Surprise, RW of... toch? :yes:
Dit lijkt me de beste optie ja! De eerste stap is om de Hawk beter te beheersen en sneller door de rakken te krijgen. Ondertussen regelen dat ik vanaf september een beter betaalde baan heb (mn huidige traineeship loopt dan af).

Nieuwe groene rompje is al binnen :)

Wel opvallend dat hier 4 Carbon strengen op de hoeken van voor naar achteren lopen inplaats van de kevlar strengen, wat toch wat meer stijfheid geeft.

Eerst een weekendje weg en dan kunnen we weer gaan bouwen.

Haha,

nou, je hebt nu een rompje over... voor de breek.
Take a break, take a Kit Kat.

Ach, het was gewoon een foutje en Gerben krijgt je rompje wel weer goed hoor!

GJ

Gisteren 3 vluchten gemaakt met een minuut motorloop en de Enigma vliegt erg lekker.
In eerste instantie had ik het zwaartepunt iets verder naar achteren gelegd op 73mm maar daar werd hij voor mijn gevoel iets te zoekerig van dus weer terug op 72mm en dat bevalt toch beter, wel nog met een klein beetje up trim dus misschien toch nog een plakbandje onder de achterkant van het stabilo proberen.

Moet wel zeggen dat het vermogen heel snel wendt :rolleyes:
Zit dus al te denken aan wat meer vermogen, 1KW (3.5KW totaal) erbij zou denk ik een mooie volgende stap zijn maar welke prop ik daar voor moet hebben, Gerben heb jij wat adviezen voor mij?

Een tabel met verschillende props op 4 en 5S tot wat de Kira 600/38 kan hebben zou helemaal mooi zijn :yes:

Mark, zal de volgende keer wat foto's laten schieten;)

Gr,

Mario

Back