Leon, laat ons eerst eens even meegenieten van die tips joh!
En dat is gewoon verpakkingstape, liefst zo dun mogelijk, en liefst kleurloos zodat je hem nog kunt verven (sietse heeft hier ergens een plaatje rondhangen van een vleugeltje met bruin plakband (poepkleur LOL) en dat kan dus ook, ze hebben zelfs andere kleuren speciaal plakband ergens op internet rondhangen), maar ach het gaat bij mij gewoon om de fun, dus als het maar vliegt en als je er fun aan beleeft is het goed
Glasvezeltape i.p.v. een carbon staaf in de LE werkt ook goed, zelfs tape zonder glasvezel dat hoge trekkrachten aankan werkt goed.
Maar hier komt iets belangrijks:
Ik heb een keer een tabel gezien met materiaaltoename in een blad, zal het vanavond eens opzoeken, en als je model 2 keer zo groot werd nam het materiaal met 40 of 50 % toe, want je vleugeloppervlak wordt 4X zo groot, maar je inhoud 8X zo groot.
Hou hier dus even rekening mee!
En Sietse, het strijkijzer over het tape vind ik al raar (maar zal het eens proberen) maar die lijm is toch compleet overbodig? Bij mijn RH blijft de tape goed zitten...
En Arie, met tape blijft het idd (zoals sietse al zei) goed zitten. Voor gemotoriseerde modellen ook goed denk ik (moet je aan Sietse vragen).
En een model hangt er compleet vanaf wat je wilt, een RH is er leuk voor maar een Boomer nog meer denk ik als je in het DLG gebeuren wilt deelnemen, en anders zijn er genoeg combat EPP/EPS/EPX modellen, tis maar wat je wilt.
En het snijden is niet moeilijk, wel moet je goed materiaal (snijboog enz) hebben (zie mijn vorige post) en gezond verstand gebruiken.
Greetz, PCM