Als de compressor draait en, als je bij de motor kan, 1 leiding koud wordt en de andere warm, dan moet het systeem werken.
En als hij temperatuur aangeeft (weet niet welk merk je hebt) dan doet de sensor het ook.
Als er geen koude leiding is aan de motor als hij loopt dan heb je een lek.
Dat hoor en zie je niet (heb bij Bosch en Liebherr gewerkt, vandaar dat ik het weet).
Meestal zijn ze als je flink zeurt wel coulant en krijg je met een bijbetaling een nieuwe koelkast.
Een lek repareren is ook niet zo duur, denk 100 euro.
Een nieuwe compressor is al gauw 250 euro incl arbeidsloon.
En een sensor een euro of 80 incl arbeidsloon.
Dan terug naar modelbouw.
Je moet echt 2 latten met lijmklemmen of knijpers klemmen.
Met gewichten en geen lat krijg je een golvende achterlijst.
Als je wilt dan kan ik wel even 2 aluminium profielen van 4x90 cm brengen.
En die Action lijm word hard, een beetje als opgedroogde witte houtlijm.
Echt breken doet het niet maar het is niet zo flexibel als bruislijm of melklijm.
GJ
En als hij temperatuur aangeeft (weet niet welk merk je hebt) dan doet de sensor het ook.
Als er geen koude leiding is aan de motor als hij loopt dan heb je een lek.
Dat hoor en zie je niet (heb bij Bosch en Liebherr gewerkt, vandaar dat ik het weet).
Meestal zijn ze als je flink zeurt wel coulant en krijg je met een bijbetaling een nieuwe koelkast.
Een lek repareren is ook niet zo duur, denk 100 euro.
Een nieuwe compressor is al gauw 250 euro incl arbeidsloon.
En een sensor een euro of 80 incl arbeidsloon.
Dan terug naar modelbouw.
Je moet echt 2 latten met lijmklemmen of knijpers klemmen.
Met gewichten en geen lat krijg je een golvende achterlijst.
Als je wilt dan kan ik wel even 2 aluminium profielen van 4x90 cm brengen.
En die Action lijm word hard, een beetje als opgedroogde witte houtlijm.
Echt breken doet het niet maar het is niet zo flexibel als bruislijm of melklijm.
GJ