Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ok tnxs.Huidige regelaars en servo's zijn niet merkenafhankelijk. De ontvanger die bij de F-14 hoort heeft al standaard aansluitingen. Geen idee welk soort stekkertje er aan je oude? servo zit, maar die is wel te vervangen. Hironder een link naar diverse servo's en stekkers. Gr. Klaas.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/oude-servostekkers-naar-nieuwe-ontvanger.40002/
Spul is besteldGuillaume, Hier een F14 + Navystick + nog meer op Marktplaats. Ben je in 1 × klaar. Gr. Klaas.
Vraag wel de gebruiksaanwijzing erbij!
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-...n/m1957941042-futaba-f14-navy-met-mp8-en-ms16
Ok tnxs.wouw binnenkort de motoren los halen.Guillaume, Om de motoren te testen zou ik met 6 Volt beginnen. Drupje olie op de motorlagers. Haal de koppelingen tussen motoren en assen weg. Niet laten lopen met die knik erin. Als het op 6 Volt soepel loopt kan er ook 12 Volt op. Vertraging zal wel een beetje herrie maken, maar dat hoort bij dit soort motoren. Succes ermee! Gr. Klaas.
Ok das misschien ook wel handig voor in de toekomst. Wil hem nu eerst eenvoudig vaarklaar krijgen. Kan ik altijd later nog wat aanpassen.Aangezien het een hoop werk is om bij mijn schepen de accu's eruit te halen heb ik bij 3 het laadcircuit ingebouwd en voed dat met een 18 Volt adapter. In het circuit zit ook een diode, waardoor het niet uitmaakt of de adapter wissel- of gelijkspanning levert. Het lampje brandt op het verschil in spanning tussen adapter en vaaraccu en bepaalt ook de stroomsterkte. Hieronder het schema. Gr. Klaas.
Met de batterijen op 9v liepen de motoren mooi.Beetje vet aan de tandwielen en olie aan de lagers doet wonderen. Je zult zien (horen) dat het belast weer heel anders klinkt. Je moet maar zo denken dat met vertraging deze motoren een veel beter rendement hebben dan zonder. En dan neem je het geluid van de vertraging maar voor lief. Op termijn veel vaarplezier! Nu nog een paar stappen om ze recht voor hun werk te krijgen. Geen probleem, maar een uitdaging! Gr. Klaas.