Beste hr. doets,
Genoemde wet modelvliegen gaat niet over toestellen boven de 25 kg.
Wat die toestellen boven de 25kg dan wel zijn of hoe ze heten hebben we het niet over, dan dwaal je van het onderwerp af.
We hebben het hier alleen over modelvliegtuigen en hellingvliegen.
En omdat de delta voorschriften hanteert die niet in die wet terug te vinden zijn kunnen een flink aantal vliegers niet meer op een bepaalde helling vliegen. De club hanteert zelf regels die nu bekritiseerd worden.
Die regels en de wetgeving zijn moeilijk van elkaar los te koppelen.
De club hanteert duidelijk strakkere regels dan de landelijke wetgeving.
Waarom nou toch?
Laatste keer dat er goed hellingweer was waren er veel mensen thuis gebleven omdat ze geen zin hadden in confrontatie of problemen.
Wie zit er nou om ruzie verlegen?
Of 2 vliegers op 1 frequentie?
De officiele plek van delta was zowat niemand en de andere plekken zouden normaal drukker geweest zijn.
Dat hoeft toch niet zo?
Waarom nou?
Als delta die regels niet had gehad was ik ook ingeschreven geweest en tijdelijk lid van delta en had ik met plezier daar gevlogen denk ik.
De eerlijkheid gebied me te zeggendat ik een vrijbuiter ben. Als ik brandstof zou moeten vliegen met de bijbehorende beperkingen zou ik waarschijnlijk nooit zijn gaan vliegen.
Juist de vrijheid van lichtgewicht electrisch, overal kunnen vliegen zonder milieubeperkingen en geluidsoverlast en zo, dat trekt me.
Daarmee doe ik niemand overlast aan, iedereen vindt het leuk, een soort vliegeren zeg ik dan, mileuvriendelijk en geen lawaai.
Als ik ergens op bezoek ben ga ik wel eens op de middenstip van het plaatselijke voetbalveld zitten ! Zo vrij als een vogeltje !
Ik wil niet in een kooitje......
vriendelijke groet,
Bram.