Het draadje is vrij lang inmiddels, info staat er allemaal maar is lastig te vinden.
Even snel:
Altijd binnen het startgebied van de delta/parapentes blijven! Dit is met hekwerk afgezet.
Er is veel energie in gestoken om 'ons' daar te laten vliegen met de harde afspraak dat we NIET buiten dit hekwerk door het duin gaan lopen.
Ook aan de voorkant van het duin naar beneden lopen is niet toegestaan.
Dus als je onverhoopt op het strand land moet je omlopen langs nederzandt.
Er is in het verleden een mooie meeting geweest met dik 20 man, een geweldige dag maar daarna werd al het vliegen verboden (ook voor de mandragende liefhebbers) omdat er door het duin gelopen werd. Tot die dag werd er altijd naast de startplek in het duin gevlogen om de para's niet in de weg te zitten en er werd altijd gedacht dat dit goed was. Helaas dus echt niet en medeforummer MaartenX heeft gedurende enkele weken moet lullen als brugman om het vliegen weer toegestaan te krijgen.
Volgens mij zijn er verder geen regels wanneer je wel of niet mag vliegen. Daglicht is geloof ik een algemene regel en niet LVS Specifiek.
Als het heel druk op het strand is, is het aan jouw verantwoordelijkheidsgevoel of je kan en wil vliegen.
In de winter valt het vaak wel mee, dan loopt er alleen een hoop volk langs de vloedlijn.
Als er ook mandragende luchtvaart is (delta en parapente) hebben zij ALTIJD voorrang. Deze plek is voor en door hen gecreëerd, wij mogen/moeten er ook gebruik van maken omdat we niet in het duin mogen staan maar niet ten koste van hun.
Verder kan ik aanraden doordeweeks daar te vliegen, er is dan geen kip op het strand, alleen meeuwen in de lucht en als de wind goed staat is het een heerlijk duin!