Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Zijn er al mensen die in het gebied "Drome" in Frankrijk hebben gevlogen??

Ga er van de zomer weer heen en neem deze x mijn zwever mee.

Dus miss iemand met tips qua locatie??

Gr

Ik ben gisteren gaan fietsen in de buurt van Doel en heb daar een heleboel interessante - weliswaar niet zo hoge - hellingen gezien. De grootste helling is de noordzijde van het Deurganckdok, gelegen aan de rand van Doel. Dit is een forse helling (30m)die dwars op Noord ligt (dus te bevliegen met N, NNO en NNW-wind). Buiten gras geen begroeiing. Verder zijn de hellingen langsheen de Schelde (hoogte 10 tot 15 meter) ook bevliegbaar en mits wat rondrijden voor wind uit diverse richtingen. Iemand hier ervaring mee?

Laatst bewerkt:
De Hondsbosche zeewering is niks. Erg turbulent en laag. Als je een stukkie verder rijdt ten noorden van Callantsoog kan je prima met zowel
OZO en Westenwind vliegen. Er zijn ook een paar grote kommen waardoor je met meerdere windrichtingen kan vliegen. Dit duin is 30 meter hoog met een groot parkeerterrein ernaast waar je ook kan landen. Door zwarte akkers kan je hier meestal met oostenwind ook goed thermieken.

Verder is Camperduin prima met westenwind.

hey vlak bij mij (Boom(Belgie))
is er de schorre,met kleiputten en er is er een waar je ook kan hellingzweven
ik weet dat het er gaat maar is er iemand die het er ook al heeft gedaan???

ahja en met wat voor een toestel(kilo)

Ik vrees dat je op de schorre alleen met het kleinere gamma van zwevers en andere zweefdingen kan vliegen en dat het er, zoals reeds aangegeven door Kris, gevaarlijk is als er ook parapentes bezig zijn.

Trouwens, aan je locatie te zien woon je er maximum 5 km vandaan, ga gewoon eens kijken en proberen....

mvg
Eric

jah,ik heb er ook al gevlogen met shockflyers,f117 (zie bouwverslagen),en andere parkflyers, ik woon aan de andere kant van aartselaar, is met de fiets maar een kilometer of 2 ver,maar ik heb er nog niet hellinggevlogen en wou zeker weten of het er ook tegoed ging,

Hier nog een overzichtje van hellingzweef locaties:

DSCF6757.jpg

Wijster

Vanmiddag gevlogen op de bult bij Wijster.
Ging goed met een ZW Wind.
Ook goed te vliegen daar en minder ver lopen met Oost-NoordOosten wind.

groet,

Kees

Ik zie op de Google maps kaart een startplek Kijkduin staan?
Kan iemand hier iets meer over zeggen, oa waar ie precies ligt tov de boulevard enzo?
En eventuele speciale voorschriften/gevoeligheden en dergelijke?
Desnoods met een Pm'tje.
Alvast bedankt
Peter den Ouden

Kluisbergen?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een helling in de Vlaamse Ardennen omdat dit wat dichterbij is dan zeeland of de caps...
nu kwam ik op een fietstochtje voorbij de kluisberg en zag daar een wei die me wel geschikt leek bij ZZW
rue du trieu 38, kluisbergen - Google Maps
(een beetje naar links van de markering)

Iemand ervaring hier? Ligt er een vliegclub in de buurt?

(trouwens pas ontdekt dat google maps een 'terrein' functie heeft met hoogtelijnen... handig!)

ja, en nee .
het dichtsbij is het vliegveld van AMOUGIES op een km of 2 denk ik
en de modelvliegclub in POTTES ong 6 km
en welke windrichting heeft de helling

Heeft er iemand een site waar alle vliegclubs in Belgie op staan? Ik heb via Google Earth ook wat lokaties gevonden in de buurt van Malmedy (zit de komende 2 weken daar in de buurt), maar geen idee of er vliegclubs in de buurt zijn. Nu heb ik wel een freq checker, maar toch..... De stekkies die ik gevonden heb zijn in de buurt van Malmedy, Trois-ponts, Coo en Stavelot.

Ach, hoe naief van mij... Bedankt voor de links, de eerste is precies wat ik nodig heb. Zo had ik hellingen gevonden op 2 en 3,5 km van de vliegclub van Malmedy. Daar maar niet vliegen dus.

Back