Het is goed toeven in dit hok, is wel snel weer vol aan het raken, maar er gaat nog meer orde bijgetimmerd worden.
Moet wel, anders blijf je struikelen. Alles op z'n tijd, en er moet voor gespaard worden.
De display is een losse unit van Jeti. Jetibox Mini. Zo een beetje 2009/2010. Zender 2,4Ghz hacks voor diverse zenders, goede telemetrie, net voordat MPX het uit kon brengen, onovertroffen ontvangers. Heel nifty spul. Nu al weer verbetert op veel fronten. Niet bij te houden. De nieuwe zenders zijn een wensdroom. Prijzig, nu dus nog even niet aan de orde. Ooit! Maar idd je kan er de modellen mee meten, en in de gaten houden, voor zover je daar de sensoren voor aanschaft.
Al die koperen snoertjes... is nog het meeste gewicht.
Meet de bootjes en de kisten. Alleen tijdens het vliegen kan je niet kijken.
Als je dan een datalogger er bij inbouwt... dan kan je de waarden later uitlezen. Voor een lege accu kan je een pieper instellen, das wel handig. Elke crash is er 1 te veel. Heel houden is beter.
Gelukkig zit de markt niet stil met betaalbare telemetriezenders... FrSky is er zo een. Met een paar jaar is dat een hele grote jongen geworden. Let maar op. Open source software, voor diegenen die het programmeren niet kunnen laten. Maargoed...
Ben nog even bezig geweest met wat verbouwing. Eerst sloopwerk. Versterkte onderstel plaat. Kan wat meer koppel aan, zonder dat het uit breekt. Breekbouten mogen 'geraas' afvangen... Slagmoeren met draad nog niet geplaatst.
Nog meer aanstaand sloopwerk... Vurenhouten latjes uit de constructie vevangen door berken vliegtuig multiplex. De latjes kwamen overigens vrij eenvoudig los. Zeer spaazaam gelijmd, daarmee een broze bedoeling... wel wat lichter natuurlijk... Het vurenhout zelf ook niet al te sterk...
Het ziet er nu zo uit. Alles nog niet verlijmd, maar past inmiddels...
Gewoon iets meer sterkte....
Dus ook deze Rascal flink onder handen... ernaast de zelfbouw Rascal 40 romp, die mooier in elkaar steekt....
De andere opbouw van de zelfbouw 40...
Inmiddels is de zaak verlijmd. Geeft het geheel een bende torsiestijfheid.
Nu de accuplank/accurek uittekenen en passend maken. Zo dat de accu goed fix in de romp komt te zitten.
bouwkeuze: Accu aanbrengen via de buik, met een klepje, of via het voorruitje.
Mogelijk de het tweede omdat de accuwissel veel sneller gedaan kan worden, zoals Gerben al aangaf.Bij de 6S die ik gevlogen had, moet de kist op de rug. Accu er in zien te frutten, vast zetten met velcoband... stekkeren en die weg proppen... Ook best een gehannes.
Moet ik wel de snuit nog iets verder aanpassen. Het ruitje uiklapbaar, of uitneembaar gaan maken.
Het nieuwe ingelijmde spaant heeft voldoende doorgang voor een 4S pakket, had ik al rekening mee gehouden. Wie sal sien.
Gr Bas
Moet wel, anders blijf je struikelen. Alles op z'n tijd, en er moet voor gespaard worden.
De display is een losse unit van Jeti. Jetibox Mini. Zo een beetje 2009/2010. Zender 2,4Ghz hacks voor diverse zenders, goede telemetrie, net voordat MPX het uit kon brengen, onovertroffen ontvangers. Heel nifty spul. Nu al weer verbetert op veel fronten. Niet bij te houden. De nieuwe zenders zijn een wensdroom. Prijzig, nu dus nog even niet aan de orde. Ooit! Maar idd je kan er de modellen mee meten, en in de gaten houden, voor zover je daar de sensoren voor aanschaft.
Al die koperen snoertjes... is nog het meeste gewicht.
Meet de bootjes en de kisten. Alleen tijdens het vliegen kan je niet kijken.
Als je dan een datalogger er bij inbouwt... dan kan je de waarden later uitlezen. Voor een lege accu kan je een pieper instellen, das wel handig. Elke crash is er 1 te veel. Heel houden is beter.
Gelukkig zit de markt niet stil met betaalbare telemetriezenders... FrSky is er zo een. Met een paar jaar is dat een hele grote jongen geworden. Let maar op. Open source software, voor diegenen die het programmeren niet kunnen laten. Maargoed...
Ben nog even bezig geweest met wat verbouwing. Eerst sloopwerk. Versterkte onderstel plaat. Kan wat meer koppel aan, zonder dat het uit breekt. Breekbouten mogen 'geraas' afvangen... Slagmoeren met draad nog niet geplaatst.
Nog meer aanstaand sloopwerk... Vurenhouten latjes uit de constructie vevangen door berken vliegtuig multiplex. De latjes kwamen overigens vrij eenvoudig los. Zeer spaazaam gelijmd, daarmee een broze bedoeling... wel wat lichter natuurlijk... Het vurenhout zelf ook niet al te sterk...
Het ziet er nu zo uit. Alles nog niet verlijmd, maar past inmiddels...
Gewoon iets meer sterkte....
Dus ook deze Rascal flink onder handen... ernaast de zelfbouw Rascal 40 romp, die mooier in elkaar steekt....
De andere opbouw van de zelfbouw 40...
Inmiddels is de zaak verlijmd. Geeft het geheel een bende torsiestijfheid.
Nu de accuplank/accurek uittekenen en passend maken. Zo dat de accu goed fix in de romp komt te zitten.
bouwkeuze: Accu aanbrengen via de buik, met een klepje, of via het voorruitje.
Mogelijk de het tweede omdat de accuwissel veel sneller gedaan kan worden, zoals Gerben al aangaf.Bij de 6S die ik gevlogen had, moet de kist op de rug. Accu er in zien te frutten, vast zetten met velcoband... stekkeren en die weg proppen... Ook best een gehannes.
Moet ik wel de snuit nog iets verder aanpassen. Het ruitje uiklapbaar, of uitneembaar gaan maken.
Het nieuwe ingelijmde spaant heeft voldoende doorgang voor een 4S pakket, had ik al rekening mee gehouden. Wie sal sien.
Gr Bas
Laatst bewerkt: