Het cheapy topic en beslommeringen deel je ervaring

Leuk initiatief dit topic. Er is doorgaans nogal een ehhm.... negatieve tendens als het gaat om klonen, dat terwijl dat helemaal niet altijd eerlijk is.

Ontopic: Ik heb hier een HK 450GT met wat upgrades er op, zoals een tarot FBL kop en een XYZ controller en hij vliegt heerlijk! mooi stabiel, geen irritante trillingen en zo, het is een toppertje.

Tja, dat klonen is ook niet bepaald eerlijk he. Zie bv het fubar topic.
De "cheapy" alternatieven zoals bv hobbywing esc's of de tarot/zyx fbl gyro waarbij het dus niet om een kopie gaat is wat anders.

Wat voor elektronica gebruik je verder? Zelf op de staart van mn 450 enige tijd mef een henge servo gevlogen(922 dacht ik). Goedkoper dan de hyperion en vond het beter werken. Zeker met sportvliegen goed te doen. Nu zit er een align ds 525 op die sterker en neller is. De staart houd nog beter maar bij snel stoppen juist weer enige trilling in de staart.

(posted with a tablet)

Die Henge servo's zijn prima overigens. De YEP esc's hoor ik ook alleen positieve verhalen over. De ZYX-S schijnt het prima te doen. Ik denk dat je bij een kloon pas nat gaat als je dag na dag hardcore 3D vliegt. Eerder last van speling enzo.

Ik weet nog niet. ben ook tegen een leuke aanbieding aangelopen en zit erg te twijfelen:D

dat betrof een Atom 500,

Ik zou het niet vervelend vinden tzt tegen een Atom airframe aan te kopen en die dan aan te kleden met wat goed HK spul. Zie op youtube voorbeelden genoeg dat dit prima vliegt. Zeker zoals ik vlieg.

Die yep is (helaas maar) een kloon van yge wat gewoon goede regelaars zijn.

Ik zou het niet vervelend vinden tzt tegen een Atom airframe aan te kopen en die dan aan te kleden met wat goed HK spul. Zie op youtube voorbeelden genoeg dat dit prima vliegt. Zeker zoals ik vlieg.
Daarom heb ik align servo's op mn compass heli's maar zou best kunnen dat er iets goedkoper en beter is. Van de bijgeleverde goedkope servos, rc711 combo met springrc dingen, ging er op een gegeven moment op de swash een stuk en dat is toch wel erg vervelend. Die hobbywing op de 500 is overgens ook prima. Ik kan er dan wel high end futaba of mks op plaatsen maar dan heb ik nog steeds moeite met tail in inverted en achteruit vliegen ;-)

(posted with a tablet)

Ik heb de yep zelf nog niet geprobeerd maar mijn msh heeft een yge en dat is een hele fijne regelaar met een echte softstart. Niet zo'n semi softstart als op de Turnigy Plush. Laatst genoemde zijn overigens verder ook prima regelaars.

Leuk initiatief dit topic. Er is doorgaans nogal een ehhm.... negatieve tendens als het gaat om klonen, dat terwijl dat helemaal niet altijd eerlijk is.

Ontopic: Ik heb hier een HK 450GT met wat upgrades er op, zoals een tarot FBL kop en een XYZ controller en hij vliegt heerlijk! mooi stabiel, geen irritante trillingen en zo, het is een toppertje.

Naar mijn mening komt de negatieve bijsmaak erg vaak voort uit een verkeerde impressie aan de kant van de vraagsteller :mrgreen:

Oftewel, men wil gewoon alles voor geen geld.
Alles naar zijn waarde.
Als je weet wat je kunt verwachten, valt het meestal alleen maar mee. Daarnaast let je er dan vaak ook wat beter op, waardoor werkelijke uitval in de vlucht ook best meevalt.

Dat blijft lastig uit te leggen aan sommigen

Ik heb zelf ook een rc powers F18 rondvliegen...
gewoon de goedkoopste 9 gram servo's erop die ik kon vinden
cheap ass regelaar en motor
vliegt echt grappig

Als klonen voornamelijk door beginners worden gebouwd is dat vragen om klachten natuurlijk.

Ik heb zelf de 3X1000 op de 450's zitten en ook hierbij totaal geen problemen. Makkelijk in te stellen en goede hardware erin en het schijnt dat de zyx en 3X1000 de zelfde mems gyro's als een ander bekend merk gebruiken ;)

Ik ben dus eigenlijk ook wel van plan op de 500 wederom een 3X1000 te zetten. had die 3X1000 in de aanbieding allebei gekocht voor.... ehumm 29.95USD Het stuk.

Ben er alleen nog niet uit welke servos ik ga gebruiken diegene die ik op de swash wil zijn al weken niet op voorraad 930MG van turnigy.

Iemand nog ideeen voor leuke swash servos op de 500??

Align ds510, beetje middenweg denk ik. Sommige turnigy zouden gelijk zijn aan mks dus als dat zo is wellicht ook goed. Als je crasht met die 510's nieuw setje tandwielen er in die je vanuit china wel goedkoop hebt. Mg kan ook maar of die dan heel blijven

(posted with a tablet)

MG930 is veel gebruikt. Daarom staat ie nog steeds op backorder. Is die niet elders te vinden onder een ander label?

ik heb me rot zitten zoeken maar . natuurlijk zie je wel soortgelijke maar heb ze zelf al gehad en ze bevielen goed (vlieg er zelfs mee momenteel op de staart van de 450:rolling:). De ESC die ik eigenlijk wilde is ook niet op voorraad dus dat is altijd een lekker begin:D

dus eigenlijk heb ik alleen de gyro en een RX601 pas besteld, want die kreeg ik nog voor de oude prijs, maar de start is er dus. Maar ga vandaag weer rustig verder lezen of ik iets geschikts kan vinden

Hallo, wat is een VCTRC heli, is dat een 1 op 1 kloon van de trex450 pro ?, daar heb ik wel intresses voor voor mijn schaalromp.
Waar koop ik zoiets ? in Frankrijk nog wel ? Linkje a.u.b.

Youtube laat meestal alleen pasgebouwde helis zien!, niet op ingaan.
En waar koop je zo een los airframe ?
En waar haal je goed HK spul ? Daar ga je tog geen HK servos opzetten ?,
alleen de ESC, en mischien de motor ? alleen waar haal je dan je 9 / 10 tands pinion ?
Ik ben benieuwd wat je gaat halen.

Die VCTRC heli is niet in Frankrijk dat is de VWINRC kit was/is een aanbieding van rcbuyonline maar alle leuke dingen zijn al weg..

De VCTRC die ik gekocht had (zonder bladen en canopy) had ik gewoon uit het verre oosten, zijn nu iets duurder geworden (FBL, TT, Carbon frame, helical MG etc. 66USD incl. verzenden), maar prima kwaliteit(naar mijn mening erg goede) heb hem zelf in de airwolf, wordt in een wit doosje verstuurd dus niet netjes gerangschikt. Als je de link wilt stuur ik wel per PB

VCTRC is populair in Thailand. Beperkte reviews op bijvoorbeeld rcgroups zijn positief.

En waar haal je goed HK spul ? Daar ga je tog geen HK servos opzetten ?,
alleen de ESC, en mischien de motor ?

waarom niet ??

HK staat voor Hobbyking en die hebben van prut servos tot goede servos van allerlei pluimage, echter ik denk dat sommige mensen nog in het tijdperk van de blauwe 9gr. bivakkeren.

Zelfs de HK servos en Turnigys servos hebben een ietwat ontwikkeling doorgemaakt. En aangezien we hier in het cheapy topic zitten hebben we het niet over MKS, Futaba maar goedkopere equivalenten die het qua kwaliteit/levensduur misschien zeker niet halen(of als je geluk hebt wel) maar nog steeds beter qua specs en goedkoper zijn als een ander A merk met misschien wat features van het duurdere.;)

voorbeeldje : TGY-306G-HV 21USD is geen MKS maar (veel)beter(zowel qua centrering als slob, snelheid, HV mogelijkheid, etc) dan de align 410,420,415,425 en ik kan ze vergelijken want heb ze allemaal in bedrijf;) levensduur, tja altijd onbekend totdat hij het begeeft

Nogmaals het gaat hier over goedkopere alternatieven die niet per defenitie bagger zijn, net zoals de link die ik je stuurde voor die 450pro kloon waar klein dingen op zitten die ik bij een align nog niet gezien heb. Het is ook maar net wat je verwacht voor 53Euro incl. verzenden en dat viel hier dus 10000% mee:D maar de volgende kan bagger zijn ook daar houden we rekening mee.

Kan nog een voorbeeld geven vwb mainblades voor de 450 omdat ik graag van uitproberen hou. 5 paar carbon blades(perfect in balans, ook qua zwaartepunt per paar genummerd) voor 14,50USD incl. verzenden:rolling:

Voorlopig niks want ik ga eerst onder een palmboom liggen. Daarna zien we wel ;)

Veel plezier daar aan de overkant van de plas!

Zit het verhuizen daarnaartoe al een beetje in de planning?

Groet, Bert

Duurt nog wel even Bert. Maar we bouwen vol goede moed verder. Ik ga nu de muren optrekken..

Back