Nou! Geloof het of niet, heb het al omgesoldeerd!
Antennes zijn genoeg buiten bereik van de andere elektronica op het printje (bij deze oude R8) daamee niet direct zorgen bij hitte afgifte 'die iets te lang duurt'.
De R9 is dichter opeen, wat dat betreft een stuk linker om aan te werken.
De Weller is ooit een goede investering geweest, heeft zich al vaker bewezen.
Eerst de mantel los gesoldeerd van de print, dan hangt deze alleen nog aan de kern.
Deze is ook zo los getipt. Viel bijzonder mee.
Omgekeerd ook vlot. Snel werken, niet te veel soldeer aan de tip. Een echte industrie las is het niet. Zandkasteel ook niet. Het zit vast.
Twee brillen van +3 sterkte op mijn neus. Onder de loep werken is niet zo prettig. Dan moet je een type bureau lamp hebben, en ook dan is afstand schatten weer listig... vaste hand zien te houden.
Ik heb in lengte nu 2 mm verschil. Erg is dat denk ik niet. De niet om-mantelde uiteinden voor ontvangst-/zendsignaal zijn echter wel even lang. Voorwaarde voor de 2,4Ghz antenne om te kunnen werken.
Zo dan een antenne vervangen, de ander oogt nog goed genoeg, en laten zitten.
Ik heb de antennes nog even van extra krimphoes voorzien bij de doorgang van het kastje.
Vangt hopelijk dat het knakken wat beter op. Doorlaat gaatjes iets groter gewerkt.
In de kist zit nu gewoon een nieuwe ontvanger, uit de reserve.
De R8 eerst eens even goed in de range check, en dan vertrouw ik hem wel weer.
En dan... Range moet goed zijn. Vergeleken met een R7... in huis... waar LAN oorlog XXL heerst met de buren... De muren en plafonds iedere vorm van LAN zowat afschermen... behalve die van de buren... en staat er een dure Linksys in huis.
Deed het stukken beter dan de R7 (wat ook bekend is), het is dus gelukt.
Hieronder de groente-smoor R9, model Mount Agung... RIP... heeft ook een mooie nieuwe Profi Digi... ook kakelvers doen smelten. Secondenwerk... 160 euro direct in rook op. Dat bijt. Nee, bepaald geen goeie actie van mij. Effe snel snel iets testen...
Bakken en braden op de gezonde manier...
De plastic mantel van de doe het zelf soldering oogt dan wat minder, maar dat hoeft geen signaal te isoleren.
Is niet anders dan een spacer voor de buitenmantel. Bij het desolderen...
Inkorten, ja dat is wel listig werk. Dat moet met een zeer scherpe scalpel. Dus niets gedaan, direct overgezet.
Het kan dus!
Groet Bas