HET MX-12 Instellingen-topic

Dank je voor je snelle reactie!
Zo had ik de boel in eerste instantie ook aangesloten en op de switches twee kiepbakjes, maar nu wil ik proberen of ik de boel toch om kan draaien. Dus switches voor de verlichtingsswitches in de boot en de knuppels voor de bakken (omdat je ze dan geleidelijker kunt bedienen/langzamer kan laten zakken...)

Kan het kwa instellingen niet, kan het idd nog zo! ;-)
Maar waar een wil is....

Thanx!

Het kan heel eenvoudig met de mixers. Maar het hier beschrijven lukt mij niet omdat ik niet weet hoe je alles hebt zitten. Het kan in ieder geval wel, als dat je vraag is. Dit soort dingen is makkelijker "hands-on" op te lossen dan via een forum ...

Hallo,

Een kennis van mij heeft een 2 motorig toestel, hij zou de motoren graag met 2 ESC's aansluiten zonder Y-kabel.
Dus : 2 motoren, 2 ESC's op 2 kanalen.

Kan iemand uitleggen hoe dat moet ?

alvast bedankt

Hoi Niels,

ik heb nog niet bij de hand gehad, maar ik denk dat je gewoon een kanaal bij het gaskanaal moet mixen (op 100% uiteraard)

Maar waarom niet gewoon een Y-kabel ?

Grt,
Menno

omdat je ze dan niet onafhankelijk van elkaar kunt regelen lijkt me?

Wat ik niet helemaal snap: moeten ze ook allebei op verschillende sticks van de zender komen?

Hoi,

Waarom geen Y-kabel ? : hoe meer kabels hoe meer kans op storing.

@ PH_AJH :
Ja, het is wel de bedoeling dat gas ( de 2 motors dus ) op 1 stick zit.

grts

niels

De methode lijkt me:
GEAR switch naar INHIBIT, dan mixer maken THRO -> GEAR 100%/100%. Kanalen 1 en 5 geven nu beide de gasknuppel door.

Hoi,

ik heb nu naast de MX-12 ook een MX-16.

Dit MX-12 instellingentopic heb ik altijd zeer gewaardeerd, het is een geweldige vraagbaak geworden. De topicstarter heeft een succes gescoord :)

Nu vraag ik mij af of er meer mensen zijn die behoefte hebben aan een MX-16 instellingen topic. Dat is er (bij mijn weten) nog niet.

Ik weet dat een aantal mensen inmiddels ook (of inplaats van ...) nu een MX-16 gebruiken, vandaar dat ik hier even post.

Grtz,
Menno

Ja! Doen! Open jij hem?
Of zal ik mijn recente vraag over de MX-16 omzetten naar "MX-16 draadje"....

Hee Arjan,

goed plan, want dan heb je gelijk een startpost :)

Wellicht handig om dan de titel te veranderen in ""Het MX-16 instellingen topic" in verband met de uniformiteit ?

Bij voorbaat dank :)

EDIT: Hier staat het topic dus !!!

En nu weer :ontopic:

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
display

FF een vraagje

Goedenavond allemaal
Als jullie de MX12 hebben opgeladen hoeveel volt geeft hij dan in jullie display aan ??

10.8 a 10.9 Volt..
en na enkele minuten gebruik zakt hij terug naar 10.6 a 10.5 Volt..
Dan duurt het uren voordat hij op 10.2 zit..
dan gaat het weer harder..

Benno

Hoi,

soms wel 11,2 Volt, je doelt waarschijnlijk op een hoog voltage ?
Het is een 8 cellen pakket, normaal zijn die 1,2 V dus 9,6 V Totaal.
Als je het pakket net van de lader haalt, kan dit wel tot 1,5 V per cel oplopen.

Dit is normaal, zakt echter vrij snel terug naar normale waardes.

Grtz,
Menno

hallo,

hoe kan het dat ik mijn mx12 niet aan krijg?
als ik de schakelaar omzet hoor ik geen piepje en het display gaat ook niet aan.
de accu was had nog ongeveer 9,2 volt.

Groeten,

Er zit een 1800mah NIMH die je max met 800ma mag opladen maar 180 mah is veel beter.

Dus geen 12 volt lood accu lader aansluiten..

Benno

Back