het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hoi Sty.Nah meuk zou ik het niet noemen!Dat is een beetje te respectloos tgo de mensen die hier serieus mee bezig zijn.Gr jaap

Nou, dat is wel een hele mooie aanbieding voor dat geld....

Voor mij niet interressant, ik heb al een brushless 4#3b en ik heb een Esky- Lama V4 coax.

Wat ik wel heel vreemd vind is dat ik op jouw link een foto van een 4#3b zie met een 2406A receiver en een brushed hoofdmotor. Die combintie is mi niet mogelijk.....

Groeten,

Paul

Nou, dat is wel een hele mooie aanbieding voor dat geld....

Voor mij niet interressant, ik heb al een brushless 4#3b en ik heb een Esky- Lama V4 coax.

Wat ik wel heel vreemd vind is dat ik op jouw link een foto van een 4#3b zie met een 2406A receiver en een brushed hoofdmotor. Die combintie is mi niet mogelijk.....

Groeten,

Paul

Is m.i. wel mogelijk; sommige leveranciers noemen dat de V2
Het draadje voor de brushed motor zit bij mijn 2406A er ook gewoon op, terwijl ik de standaard brushless versie heb

Als je op de site van Ehirobo kijkt zie je ook een prijsverschil van een dollar of 10 tussen de gewone B en de B V2; na enig speurwerk kwam ik er achter dat het enige verschil de 4-in-1 is!

huh, je kan zowel aan de ontvanger als de ESC de lipo hangen bij de brushless versie, wat is de bedoeling?

bij beide vliegt hij gewoon trouwens :P

Hoi Styreta,

Je hebt het draadje dus niet echt gevolgd lately naar nu blijkt. Even teruglezen en je had de volgende post gevonden: [58953] het-walkera-4-3-verzameltopic-79

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt. Mocht je verder lezen dan deze link zie je wat voor sommige van ons een bottleneck is bij onze brushless...

Vliegse met de brushless en laat ons jou ervaringen weten, ok?

Groet,

Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
vliegt als een zonnetje, niet eens de staartmotor vervangen. Hijs alleen zwaar in zn neusje. Even de swash wat stellen zodat hij recht blijft desondanks het extra gewicht van de ESC etc.

Ontvanger zit vast, ESC heb ik losjes eromheen gevouwen zodat de canopy er nog op kan.

Canopy past perfect, Alhier de setup met diagram.

beide ball-links wat verlengt, omdat de heli wat zwaar in zijn neus was en wat naar links helde.

Nu kan ik hem bijna loslaten in de hover en blijft hij hangen.

BrushlessSetup.png

Hoi jongens.........even een update.
Ben laatst bezig geweest om mijn HM4#3B in te bouwen in die Hughes MD500.
Al met al was het wel te doen, maar na enkele vluchtjes ermee vliegen, is het toch niet datgene wat ik voor ogen had.
Ik had voorheen al dik 150 vluchtjes gemaakt met de stock HM4#3BV2 en die vloog dus strak als een tiet.
Maar na de heli in te hebben gebouwd veranderde het vlieggedrag.
Logisch zullen velen van jullie wel denken.
Die gedachte had ik ook al op voorhand, maar hoopte stilletjes dat het zou meevallen.
Het vliegt lomper, lomer en de prestaties gaan achteruit.
Dus...........zaakie weer uitgebouwd en de heli helemaal weer vliegklaar gemaakt zoals ie uit de Walkera fabriek komt rollen.
Had de heli trouwens ook nog helemaal uit elkaar gehaald op voorhand omdat het frame op een bepaald punt kapot was.
Nu de heli weer helemaal hersteld is en terug bij het oude, kan ik niet anders zeggen dat ik het zo laat.
Mijn mening is, is dat een Walkera HM4#3B stock gewoon het beste vliegt.
Heb ook nog kort lopen nadenken over eventuele upgrades zoals een ander landingsgestel en van die Tail struts en Tail vin.
Maar............zonde geld.
De heli vliegt stock gewoon goed zo.
Optisch de heli verbeteren geeft absoluut GEEN meerwaarde aan de heli voor een nog beter vlieggedrag.

Ben na het herstellen met de heli nog wel wat aan het klooien geweest met dat schroefje die in de 4in1 ontvanger zit.
Tjemig wat een crime kan dat zijn om de staart strak te krijgen zeg.
Kan beamen dat dat stel schroefje wel degelijk een functie heeft en het vlieggedrag van de heli behoorlijk kan veranderen.
Ik heb dat platte stukje aan de schroef nu bijna op half zes staan.
Zo vliegt ie bij mij het beste.
De staart is haarstrak.Van begin Lipo pack tot aan de 6 minuten einde Lipo pack.(kan meer hoor, maar 6 minuten hou ik aan)
Ook bij punch outs vanaf de grond tot aan het plafond blijft de staart nu strak staan.
Draait dus NIET weg als ik plots vol gas erop zet.Geen moment.
Het kan dus allemaal wel.
Doet mij deugd hoor, want een slechte staart irriteerd mij mateloos.
Ik heb nu 10 Lipo packs liggen waarmee ik in totaal 60 minuten achter elkaar kan vliegen.
Dan is de pijp ook wel leeg hoor.
Heb er nog 24 van als extra in de doos liggen die ik bewaar als back up of als vervanging van de Lipo's waarmee ik nu vlieg.
Ben gek op reserves.
Ik gebruik de 15C en 20C Lipo's door elkaar.
Heeft helaas wat tijd nodig voordat ik echt kan zien wat nu het daadwerkelijke verschil is in levensduur en performance van de Lipo's van 15C en 20C.
Zoals ik ooit al eerder schreef zijn de 10C Lipo's slecht.
Die gingen bij mij maar ongeveer een 30 laad cyclussen mee.
Dat vind ik persoonlijk bout voor een Lipo die me 4.50 euro kost ex verzendkosten.(gemiddelde prijs)

Nog even wat side info...........ik heb mijn HM4G3 gedemonteerd.
Ga er ook niet meer mee vliegen.
Hou het bij de HM4#3BV2, die in mijn optiek vele malen beter afstelbaar is, en waarvan de staart ook vele malen strakker is en blijft.
Maar..........dit is mijn mening hoor.
Ik heb dus nog een boel spare parts over en voor iemand die interesse heeft, kan mij altijd een pb sturen.
De 2.4ghz zender en ontvanger van de HM4G3 zijn ook ter verkoop.
De regelaar en motor houd ikzelf voor reserve voor mijn HM4#3BV2.(is uitwisselbaar)
Dus bij interesse.................

Ach ja, aldoende leert men, en zonder zaken uit te proberen komen we er nooit achter.
Heb ik toch nog even een vraagje:
Zijn er nu nog HM4#3B piloten die problemen hebben met het strak kunnen krijgen van de staart van hun heli???
Ik ben er nieuwsgierig naar lieden die hedentendage nog steeds troubles hebben met de staart van de HM4#3B.
Graag reacties...........
Vr Gr Erwin.

Het schroefje op de 4-in-1 is toch voor de Servo uitslag en niet de staart?

Tevens had mijn Airwolf rompje weinig effect op de vliegeigenschappen van de 4#3B. Moest wel de servo links verlengen / inkorten ivbm de veranderde CG.

Laatst bewerkt:
Kerel...........je zult wel eens gelijk kunnen hebben.
Maar ik merkte met het verdraaien eraan, dat de staart telkens een ander gedrag vertoonde.
Van snel willen gaan zwiepen tot aan een hobbelende helikopter.(net een dolfijn)
Indien jij gelijk hebt (en dat vermoed ik) dan kan ik niet verklaren waarom het verdraaien aan dat schroefje het op mijn HM4#3BV2 zo'n gedrag vertoonde.
Vreemd ja.
Gelukkig heb ik het uiteindelijk wel strak gekregen.Maar dat was wel na heel wat verschillende posities met het schroefje te hebben uitgeprobeerd.
Enne.........weet niet ofdat het uitmaakt, maar elke keer als ik het schroefje iets verdraaide, dan zette ik de stroom er af om daarna weer de stroom erop te zetten.
Dat van die rompbouw, kwam mede misschien omdat jouw Airwolf rompje veel slanker en gestroomlijnder was denk ik.
Maarja, ook dat kan ik niet hard maken.
Ik kan je alleen vertellen wat mijn bevinding in het echt waren.
Vr Gr Erwin

Heb ik toch nog even een vraagje:
Zijn er nu nog HM4#3B piloten die problemen hebben met het strak kunnen krijgen van de staart van hun heli???
Ik ben er nieuwsgierig naar lieden die hedentendage nog steeds troubles hebben met de staart van de HM4#3B.
Graag reacties...........
Vr Gr Erwin.

Hoi Erwin,

Ik heb het stelschroefje ook op half 6 staan, in die stand vind ik ook de staart het beste vliegen. Echter het vliegt niet meer zo lekker als voor de brushless upgrade. Ik ben wel tevreden over het extra vermogen van de hoofdmotor, maar de staart is nu ook nog steeds niet superstrak en schiet soms nog steeds een stukje weg. Je moet dit dan steeds weer corrigeren en dat vliegt niet fijn.

De brushed versie had een ander probleem met de staart: deze verliep langzaam tijdens een lipo-ontlading. Dit was echter voorspelbaar gedrag, je kon dit makkelijk bijtrimmen gedurende de vlucht. Uiteindelijk vond ik dat toch een stuk prettiger vliegen.

Groeten,

Paul

Heb een 4#3B samen met een lama 2 in bestelling ( bedankt voor de tip Zambezi !) Heb er 3 10c lipo's bij besteld maar wil er ook een paar 15c of 20 c bijhebben.

Waar bestellen jullie de 15c of 20 c lipo's. Terence van chinese Jade heb ik gevonden, zijn er andere adressen, liefst in nederland ?

Heb een 4#3B samen met een lama 2 in bestelling ( bedankt voor de tip Zambezi !) Heb er 3 10c lipo's bij besteld maar wil er ook een paar 15c of 20 c bijhebben.

Waar bestellen jullie de 15c of 20 c lipo's. Terence van chinese Jade heb ik gevonden, zijn er andere adressen, liefst in nederland ?

even op Ebay zoeken bij Goodlucksell: 15,99 USD voor 3 stuks 20C, inclusief kabeltje
heb er vorige week dinsdag een bestelling geplaatst, maar nog niets binnen; valt me een tikje tegen, maar Erwin heeft er wel met succes spullen vandaan gehaald

als je nog van die Lama af wilt, dan pm je maar

Back