Hong nor crt5 start slecht

Als er prut uit de uitlaat komt staat ie behoorlijk te rijk. Bij gas geven moet er een rookpluim uitkomen en op volle toeren moet ie iets blijven roken.
Niet echt prut meer af en toe komt er wel een spettertje uit. Volgas komt er een mooie rook pluimpje uit.

Betekent dus dat ik de mengschroef en stationair schroef beter moet afstellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
niet teveel kijken naar prut. een uitlaat kan met al dat gerommel aardig wat brandstof opslaan, dan wil er ook nog een en ander uit lopen ;-)

gewoon de sticky volgen.. staan er een paar in de brandstofhoek.
stap voor stap. komt het goed.
laat je niet verleiden meerdere stappen tegelijk te doen, meestal komt dat niet goed.
 
niet teveel kijken naar prut. een uitlaat kan met al dat gerommel aardig wat brandstof opslaan, dan wil er ook nog een en ander uit lopen ;-)

gewoon de sticky volgen.. staan er een paar in de brandstofhoek.
stap voor stap. komt het goed.
laat je niet verleiden meerdere stappen tegelijk te doen, meestal komt dat niet goed.
Ben er inmiddels ook uit dat er idd wat uit drupt en pruttelt. Anders loopt hij niet goed naar mijn zin. Wel valt me nog 1 ding op zodra de gloeiplug starter eruit gehaald wordt valt hij na 2 sec weer af. Dus toch iets te rijk met de mengschroef (lsn) denk ik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
of kapotte plug.
gloeit met de gloeidriver, maar gloeit te weinig met.
verse proberen..
 
Is een R3 gloeiplug. Heb nog een reserve nieuwe liggen. Zal dit is proberen.

Mocht hij dan nog uitvallen, kan de oorzaak zijn dan hij dan nog te rijk staat? (LSN)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer even verder gaan rommelen. Toevallig via OFNA (schijnt de zelfde auto te verkopen op een ander naam) een manual verkregen mbt de motor en carb. Afstellingen.

Gloeiplug was nog goed, begon direct te gloeien dus de reserve zit nog in de verpakking!

Auto loopt nu zonder gloeiplug, ook met volgas een mooie rook pluimpje. Staat wel iets rijker afgesteld nu zoals de handleiding beschreef. Dus ken hem nog iets armer afstellen. Maar dat komt later wel.

Iedereen bedankt voor alle informatie en tips!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een kapotte plug gloeit ook wel.. verschil zie je niet echt.
voornaamste waar je het aan merkt, is dat wanneer je de auto hebt gestart en je de gloeier eraf haalt, het toerental zakt.
dat toerental hoort gelijk te blijven, met of zonder gloeier.
Vaak zie je dan dat de spiraal niet recht meer is, of de rondjes van de spiraal zijn scheef of niet rond meer.

heb je veel moeten schroeven om de afstelling weer goed te krijgen?
 
een kapotte plug gloeit ook wel.. verschil zie je niet echt.
voornaamste waar je het aan merkt, is dat wanneer je de auto hebt gestart en je de gloeier eraf haalt, het toerental zakt.
dat toerental hoort gelijk te blijven, met of zonder gloeier.
Vaak zie je dan dat de spiraal niet recht meer is, of de rondjes van de spiraal zijn scheef of niet rond meer.

heb je veel moeten schroeven om de afstelling weer goed te krijgen?

Dit keer bleef het toerental gelijkmatig. Zonder gloeiplugstarter. Heb ook getest met dichtknijpen benzine toevoer hoelang deze loopt. Zit ongeveer aan de 6sec. Dit zou volgens het Internet goed zijn...

Betreft afstelling. HSN staat 5 halve slagen open volgens fabrieks instellingen. De LSN 4 halve slagen open. Volgens fabrieks instellingen.

Stationair opening staat ongeveer op 1 mm. Deze kan nog iets verder open volgens fabrieks instellingen maar dan zou ik weer de LSN moeten afstellen begreep ik eruit. Ook stond er iets in over "flush" zegt mij niks maar hij loopt nu lekker, wel nog iets rijker afgesteld maar ken altijd wat armer nu hij eindelijk goed staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De fabrieksinstelling is niet iets om aan te houden, dat zegt alleen dat je een startbare situatie hebt met meestal iets aan de rijke kant. Vershillen in brandstoffen als ook de hoogte vanaf zeespiegel doet een standaard afwijking aan die basisafstelling geven.
 
De fabrieksinstelling is niet iets om aan te houden, dat zegt alleen dat je een startbare situatie hebt met meestal iets aan de rijke kant. Vershillen in brandstoffen als ook de hoogte vanaf zeespiegel doet een standaard afwijking aan die basisafstelling geven.

Klopt.

Maar vanaf een niet startende auto met compleet verkeerde afstellingen tot een startende auto met iets aan de rijke kant afgesteld vind ik niet erg. Ben al blij dat hij weer normaal loopt. Armer afstellen kan altijd nog natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inrijden heeft geen nut. Wil je eventuele schade voorkomen na een lange stil staan kan je beter de motor uit elkaar halen en alles schoonspoelen. Dan weet je zeker dat klonten olie en roest verwijderd is voordat je de motor start.
 
Inrijden heeft geen nut. Wil je eventuele schade voorkomen na een lange stil staan kan je beter de motor uit elkaar halen en alles schoonspoelen. Dan weet je zeker dat klonten olie en roest verwijderd is voordat je de motor start.
Motor is niet uit elkaar geweest. Wel heb ik hem gespoeld met benzine. Net zoals de carb. Deze was meer vervuild dan de motor zelf... (eerdere berichten)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allen nog even een vraagje mbt stationair schroef. Heb nu een 2.4ghz ontvanger geïnstalleerd. Alles werkt. Alleen met starten blijft de schuif op een bepaalde stand staan(+-1.5mm). Deze ken ik niet via mij stationair schroefje terug stellen? Zodra ik dus de rem in druk of zender uit zet. zodat deze in de failsafe stand komt staat hij wel goed.

Vooral met starten draaid hij dan aardig hoog in toeren tenzij ik de rem in druk dan staat hij zo Hoe ik hem met de 27mhz ontvanger goed Had staan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar heb je de trim op de zender voor, daarmee stel je de middenstand in als je de bediening niet aanraakt. Kan je niet verder terug trimmen zal je het heveltje van de servo moeten loshalen en dat 1 tandje verder weer op de as moeten bevestigen.
 
Daar heb je de trim op de zender voor, daarmee stel je de middenstand in als je de bediening niet aanraakt. Kan je niet verder terug trimmen zal je het heveltje van de servo moeten loshalen en dat 1 tandje verder weer op de as moeten bevestigen.

Trim staat al helemaal op 0. Dus ik denk dat ik iets moet veranderen aan de gas servo? Dus waarschijnlijk stopbusje losdraaien en ietsje verder opschuiven denk ik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top