Hong nor crt5 start slecht

Nee, dat zal niet voor je gas/rem werken. Althans is zie geen knopje zitten voor het bijstellen van de gas/rem, je zou dan alleen eens kunnen kijken of jouw stuurservo niet verder wil drukken dan eigenlijk mogelijk is.
 
Jullie snappen dus wel dat ik het nu ff niet meet begrijp.

Eerst wordt er gesproken over de servo hevel die ik een tandje zou moeten draaien. En nu over Eindpunten op zender.

Ik wacht wel tot pk racing open is. Dan laat ik hun het maar bekijken voordat ik iets verkeerds doe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laten we heel duidelijk zijn, ieder merk hanteert zo zijn waardes voor de middenstand en de eindpunten en komt het wel eens voor dat je dingen moet aanpassen bij een wissel van zender en ontvanger.
Dat de middenstand niet klopte heb je nu mee mogen maken, de endpoints staat daar los van maar zijn nog steeds zo belangrijk om naar te kijken. In plaats van als een gek op zoek gaan naar de functie had je ook mijn eerdere uitleg kunnen proberen te begrijpen door eerst even te kijken of inderdaad de servo's op de maximale uitslagen door de mechaniek begrensd worden, is dat niet het geval hoef je je ook niet druk te maken over de endpoints.
 
Ok dan zal ik vanavond is alles weer in de normale stand terug zetten.

En doen wat jij stuurde. Dus vanaf het begin eerst de servohevel een tandje draaien. Dan zou die dus in de normale beginstand moeten staan? (Stationair ook goed dus)
abb57af354f133a3e88bbdd44cf13935.jpg


Evt Eindpunten kan ik dan afstellen met de stopbusje neem ik aan? Stel de servo zou maximaal uitgestuurd worden? Zodat ik hem dus op die manier iets knijp/begrensd ? Als ik het goed begrijp.
2128183e452425b2581dc2863fdc33f2.jpg



Laten we heel duidelijk zijn, ieder merk hanteert zo zijn waardes voor de middenstand en de eindpunten en komt het wel eens voor dat je dingen moet aanpassen bij een wissel van zender en ontvanger.
Dat de middenstand niet klopte heb je nu mee mogen maken, de endpoints staat daar los van maar zijn nog steeds zo belangrijk om naar te kijken. In plaats van als een gek op zoek gaan naar de functie had je ook mijn eerdere uitleg kunnen proberen te begrijpen door eerst even te kijken of inderdaad de servo's op de maximale uitslagen door de mechaniek begrensd worden, is dat niet het geval hoef je je ook niet druk te maken over de endpoints.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet volledig rem op failsave, beetje rem is voldoende anders kun je nog malle klappers krijgen. Heb hem nog nooit nodig gehad in 8 jaar. Bij mijn zwager was hij nodig 2 jaar geleden deed hij het niet. Auto geknikt bodemplaat aan de grond en de wielen los.


Had je die zender bij pk gekocht ?
Nee zender via ebay besteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
http://www.helipal.com/images/fs-gt2-manual-helipal.pdf

dit is de manual, hier staat ook niet veel bijzonders in....

Maar ik ga het zoals Roelof het beschrijft maar is proberen. Mocht het niet lukken dan wacht ik gewoon tot pk racing weer open is en ga ik maar is langs om te kijken of zij me verder kunnen helpen.

Wat ik weet over de zender is dat deze geen instelmogelijkheden heeft voor de endpoint instellingen.
 
Laatst bewerkt:
@Roelof

Ben nu net thuis uit mijn werk. Nu wil ik die servo hevel gaan stellen zodat de middenstand goed staat ten opzichte van de vlakschuif.

Kan ik dan wel de 2 stopbusje los draaien die de rem bekrachtigen?
91b9ed615541cdc6f38dbb1aabe85c2e.jpg


Anders krijg ik hem net niet gedraaid namelijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
????????????

Als je hem nu zo hebt, de zender en ontvanger aan zetten. Dan de Throttle trim in het midden zetten en dan de hevel zo goed mogelijk terug plaatsen zodat het gas net aan dicht is en de rem vrij loopt.
Omdat je de hevel over een getande as valt moet je de meest dichtbij zijnde stand pakken en kan je daarna het met de trim bijregelen.
 
????????????

Als je hem nu zo hebt, de zender en ontvanger aan zetten. Dan de Throttle trim in het midden zetten en dan de hevel zo goed mogelijk terug plaatsen zodat het gas net aan dicht is en de rem vrij loopt.
Omdat je de hevel over een getande as valt moet je de meest dichtbij zijnde stand pakken en kan je daarna het met de trim bijregelen.
En maak het dan wat uit of de trim helamaal op 0 staat?(mijne loop van 0 dicht tot 6 open ) Of maakt dat niet uit?

Heb nu allea geprobeerd met de trim op 0 dus dicht zegmaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er in het menu van de zender geen EPA sectie? Daar kan je de end point afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Dan houd het op. Dan zal je toch een beetje moeten gaan klooien met de servo hevels en afstanden van het draaipunt.
 
Dan houd het op. Dan zal je toch een beetje moeten gaan klooien met de servo hevels en afstanden van het draaipunt.
Ga ik doen. En anders gaat voorlopig de oude 27mhz ontvanger er weer in...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit verbaasd mij een beetje, een beetje technische kennis heb je toch wel nodig om zo`n wagen rijdend te houden. Roelof heefthet duidelijk uitgelegd toch ?
Je hebt alle mogelijkheden om dit mechanisch voor elkaar te krijgen, zelfs met de trim op 0. Met helikopters is het niet anders. Fine-tunen doe je met de zender, met je gas doe je dat met de trim in jouw geval.
 
Dit verbaasd mij een beetje, een beetje technische kennis heb je toch wel nodig om zo`n wagen rijdend te houden. Roelof heefthet duidelijk uitgelegd toch ?
Je hebt alle mogelijkheden om dit mechanisch voor elkaar te krijgen, zelfs met de trim op 0. Met helikopters is het niet anders. Fine-tunen doe je met de zender, met je gas doe je dat met de trim in jouw geval.

Klopt idd. Maar wat ik al zij auto ooit gekocht kant en klaar. Alleen een paar keer mee gereden. Nu na 2 jaar weer van zolder gehaald. En er mee aan de slag gegaan. Dus ook met benodigde upgrades met name zender en ontvanger.

Zo doende hier om benodigde kennis op te doen. Want hier zitten natuurlijk de kenners. En zouden mij als leek wel opweg kunnen helpen.

Ik ga er vd week weer mee aan de slag met alle tips. Bedankt ieder geval.

De electro truck haal ik ook weer van de zolder. Kan ik voorlopig met mijn zoontje op pad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog Even De handleiding Van hongnor CRT.5 opgezocht.

fc62d90afb5cdd62d6fa512aa5310443.jpg


Zoals de beschrijving heb ik het dus gedaan.... Dmv de eindbusjes #158 volgens tekening....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nogmaals, het mechaniek stond met de oude ontvanger goed ingesteld. met de nieuwe zender kreeg je de middenstand niet goed en moet je dat oplossen, dat doe je niet met de eindbusjes.
 
Nogmaals, het mechaniek stond met de oude ontvanger goed ingesteld. met de nieuwe zender kreeg je de middenstand niet goed en moet je dat oplossen, dat doe je niet met de eindbusjes.
Ok bedankt.

Ik ga vanmiddag ff aan de slag.

Even voor mijn duidelijkheid als de servo hevel goed staat. Kan ik de maximale slag van de servo hevel wel instellen met die stopbusje? Denk dat hij dan wel verder uitslaat en misschien wel gaat brommen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top