HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

inderdaad, grootste gedeelte hobbyking lipo's van de afgelopen maanden zijn max 1C, de nieuwere generaties zijn wel vaak 2C, staat vaak op de lipo zelf welke C-waarde ze opgeladen kunnen worden.
ik heb ff op hobbyking gekeken en zag er bij de eerste paar 15 en 20 x lipo's alleen maar 2c bij

Mijn Flightmax 5000 mAh 40c mag je met 5c laden, althans dat staat op de achterkant.
Ik zal het nooit doen, vind laden met 2c meer dan voldoende ;)

Zou ik hem wel willen laden met 5c, dan mag ik er wel een hele dikke voeding bij kopen, en de juiste lipo lader.

Maar Lipo´s van HK laden met 5c tja, ik zie het zelf niet zo zitten, heb ik 10x meer vertouwen in de Hyperions, oke die kosten wel wat, maar dan zou ik het wel aandurven...

Ik heb van de shop JANDC ook het voorstel gekregen om een Hyperion EOS 0615i DUO3 charger te nemen.

Deze zou wel iets duurder zijn maar zou de 2 lipo's in een keer kunnen opladen.
Is voor deze lader ook een aparte voeding nodig? Want voorlopig zou hij geen voeding kunnen leveren die geschikt is voor deze of de andere Hyperion.

Of beter voor een enkele pack (4 a 6 S) te gaan en de Hyperion 720i Net3 te nemen?

Ik rij op 4s en heb de Hyperion 720i besteld bij Jandc. 250W en 20A :D
Normaal gezien ligt ie vandaag in de bus, maar ik ben pas morgen thuis. Zal dit weekend m'n bevindingen ervan neerpennen.
Als je op 3C kan laden dan je non stop rijden met 1 accu's. Dit kan natuurlijk alleen met de nieuwere accu's die 5C aankunnen.

Het probeer met 2x2s is dat je als je ze in een uur wilt volstampen je aan 2C per accu moet laden. Bij een 4S kan je dit doen op 1C want beter is voor de levensduur van de accu. Je kan ook zelf een verloopje maken/kopen om je 2x2s te laden als een 4S.

dat of een oft andere wireless energy transfer van zijn lader naar een receiver op de buggy... Waarschijnlijk microwave of iets vergelijkbaars...

Heb toch nog ergens een Hyperion EOS 0615I DUO3 lader kunnen vinden in stock :)

Nu had de verkoper ook een voeding voorgesteld ervoor, het zou er eentje zijn van 24A maar de extra gegevens ging hij mij straks doorsturen...

Benieuwd als hij geschikt is voor de Hyperion te voeden...

Zooooooooo [URL="
- The Gadget Show Guiness Book World Record R/C Car Long Jump[/URL]

Wat een klote reclame filmpje voor de HPI Vorza zeg... Ik vind dit filmpje al bijna triest. Sowieso slaat het nergens op dat je alleen standaard auto's mag gebruiken, en er zijn al genoeg mensen zijn die véél verder zijn gesprongen (niet officieel) dan die Vorza.

De Vorza mag dan wel een goede auto zijn, maar de makers (HPI zeker?) zijn triest imo :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vermoed inderdaad ook dat dit gewoon een publiciteitsstunt van HPI is, want er stond al een tijdje op de site dat ze die Vorza tijdens The Gadget show gingen gebruiken. En voor de rest....

Tja, het zijn britten....

Ghegheghe ... Met zo'n schans en aanloop doet m'n nitro MBX5T dat ook nog wel hoor ;)

Tis leuk .... Maar doet een beetje te veel denken aan het filmpje van 5th Gear met Vicki en Andy Moore.....

Als het record van het jaar ervoor op 15 meter staat dan denk ik dat ze hem met de hand die afstand gegooid hebben..

Lijk mij dat ze wel een stuk verder moeten kunnen komen dan dat.

15 meter heeft Patrick nog wel gehaald :D
Deze is toch een stuk verder dan 15 (en 28 ) meter (137.3 feet / 41.85 meter):

Back