Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
2x 3s of 1x 6s geeft evenveel voltage, dus evenveel power
4s vind ik ook het mooiste voor een 1:8 buggy, 5s gebruik ik ook wel eens en dan is het al een raket op wielen![]()
hij zal evenveel power hebben als voorheen, wel mannelijk 1:8 buggy op 6s, wordt je motor dan niet aardig heet?
heb gisteren op 2x3s een setje leeg gereden op straat,
wel op straat vreet hij banden, maar de temperatuur was 51 graden, na +- 25 min dus valt goed mee,
wat bedoel je met een rijdende bowling bal, ik heb nog altijd de zender zelf in mijn handen, en het is altijd leuk om wat gas over te hebben, mijn personen auto geeft ook 180 pk, wilt het daarom zeggen dat ik altijd volgas moet geven?
745 gram, hoeveel denk dat 2 apparte 3s lipo wegen van 5000mah , dat is +- evenveel!! mijn 3s lipo wegen 320gr per stuk, das een grote 100 gram
lekker zware lompe bak??
ofwel ken ik er niet van, maar een buggy is nog altijd een auto die aan de ondergrond MOET kleven en die al plakkend door de bochten moet gaan, daarom koop je toch een buggy!!
en mss nog een laaste, op de vorza flux is er aan de rechterkant speciaal plaats voorzien
om 2 lipo's in te leggen, en anders zit er gewoon mmm achter, aan de linkerkant ligt het zwaarst zoals motor tandwielen en alle aandrijving
dit hebben ze speciaal zo gemaakt als counter gewicht,
die hpi mannen weten echt wel waar ze mee bezig zijn,
ze zijn ook wel zo slim, als ze 2 lipo's aan de 1ne kant laten steken ,dat je moet counter aan de andere kant steken,
dit is een orginele nieuwe vorza die zo uit de fabriek komt, dus denk ik niet dat die mannen een auto zullen leveren, als lipo's inleg dat hij schuin zal rijden
Nvm, maar buggy's worden normaal gezien gereden iets lichtere lipo's. Hoe zwaarder de auto, hoe trager en lomper. Hij zal ook meer zin krijgen in schuiven. Een goed gewicht voor de buggy met lipo erin is tussen de 3400 en 3600gram.
Als je gewoon een bash rakket wilt is 6S ok. Maar om te racen is 6S gewoon teveel.
Natuurlijk is over die layout na gedacht. Ik heb dezelfde layout. Maar als het gewicht van de servo, ontvanger en motor optelt, dan zou je batterij+ESC ongeveer hetzelfde moeten wegen. Je wagen gaat nu een beetje uit balans zijn, in hoeverre je dat zult merken weet ik niet. Nog nooit 6S in me buggy gelegd
Vb in mijn auto:
Rechts: reciever+servo+motor ~= 500g /// Links: 4S lipo + ESC = 650g
=> sowieso al uit balans. Mijn midden diff en achter diff liggen wel rechts van het midden dus dat compseert wat onbalans. Geen idee als dat goed is voor 150g. Maar de auto rijdt goed en vliegt recht.
Met de 6S accu zou hij links 866g wegen, das al redelijk meer.
Met die bowling bal bedoel ik een zwaar gewicht dat gewoon rechuit gaat
Heb je dat Hudy boek als een bekeken? En als je informatie ivm buggies en truggies kun je ook altijd eens gaan kijken op http://no-nitro.nl daar zitten veel elektro buggy rijders.
@erevobe: Ik zeg dat mijn auto ook niet perfect in balans is maar wel lekker rijdt en vliegt. Dus zo'n probleem zal het niet zijn.
Maar over het gewicht. Als je even terug denk aan de middenpunt vliegende kracht uit de lessen fysica dan zul wel begrijp waarom een zware auto meer zin heeft in schuiven. Nu, driften kan ook leuk zijn![]()
Als je op open plaatsen rijdt kan dat extra gas leuk zijn, maar op een baan is dat niet nodig want het rechte stuk is daar niet lang genoeg voor. Nuja, nu ik jouw reactie gezien heb van hier boven lijkt het er niet op dat je gaat racen op een baan. Dus dan is dat niet echt toepassing voor jou.
Mijn servo is dood, maar morgen ga ik een nieuwe ophalen. Dinsdag is de buggy terug paraat om te rijden. Je moet dan maar eens PM'en om af te spreken. Ik ben in principe altijd vrij, heb nog een weekje (blok)vakantie!
hallo idd op papier heb je gelijk, maar dan ferm uitgedikt, en op straat zal je het een beetje voelen!!
de bedoeling is idd om op gras , zand en aarde enzo... te rijden,met volle grip, daar speelt dit niet zo'n rol, je zoiezo toch regelmatig wat bijsturen
dit had ik toch al duidelijk gemaakt een paar discussie terug, jk had geschreven dat het op straat met 2x3s bijna niet te doen was!!
maar nog eens ik heb de zender in de hand , dus ik kan beslissen wanneer ik volgas kan gaan ,of niet,
en als hij dan echt te lomp en te zwaar word om deftig mee te rijden is dat heel simple toch, zwaarder olie in de shocks en een zware bg scale servo erin, en probleem opgelost!!
nu zal ik als het wat deftig weer is, jou raad eens opvolgen,
ik ga een 4s 2x2 laden en in dezefde straat rijden , waar ik met die 6s heb gereden,
maar eigenlijk weet je de uitslag al, de 4s zal op straat veel beter zijn!! maar ergens met meer grip,hmmmm heb ik mijn twijfels!!
we zullen zien!!
je hoort nog van me![]()
Op zand moet je idd constant bij sturen. Daar voelde ik veel minder goed dat m'n servo niet goed meer centreerde dan op straat.
Wil je buggy wel eens zien op 6S, moet een rakket zijn![]()
Vanavond heb ik een nieuwe servo dus vanaf morgen zouden we eens kunnen rijden.
de resultaten van op 2x2s lipo,
even serieuze nu op 2x3s lipo is hij bijna niet bij te houden!!,
maar op 2x2s lipo vind ik persoonlijk heel zwakjes,
optrekken doet hij goed , maar de topsnelheid , ik zou durven zeggen 50 a 55 kpm max (op een mooi recht eind in een doodlopende straat) dat vind ik bijzonder weinig, en je kan dus meteen volgas gaan, 3a 4 sec,
en dat is dan nog zonder weerstand he op de straat,
mocht je op zand rijden , dan mag je nog eens 10kmp afdoen,
motor had maar een temp van 39 graden en de lipo's 38.5graden
ofwel is er iets aan mijn auto, want als ik die 2x2s in mijn erbe leg!! haal ik toch +-70 kmp uit!!
ik vind de de snelheid dan ook zeer weinig voor zo'n dure flux motor, een gewone brushless motor doet beter,
dat zal inderdaad aan het verschil in vertanding liggen tussen een e-revo en een flux. en aan de kleinere wielen van de flux. de vorza flux heeft toch truggy diffs?
Aan de lijst met onderdelen te zien heeft de vorza flux idd truggy diffs (ratio 43/10) en een 48t spur. Met een 15t pinion kom je daarmee op 4s aan 50km/u en op 6s aan 76km/u.
Er staat ook 15T pinionik heb geen vorza dus ik weet het niet, maar volgens de handleiding zit er standaard een 15t pinion in...