Zo, en dan nu het echte verslag. Helaas wat summier, ik dacht dat de MRM de resultaten naar MyRMC uploadde, maar kennelijk niet. Hier dus wat ik nog weet.
Om kwart voor acht bij de baan, de parkeerplaats is al afgeladen en er is nog maar weinig plek in de pits! 105 inschrijvingen, zo meldt Michael bij de opening. Helaas heeft niemand het programmeerkastje voor mijn ESC bij zich, ik blijf dus met erg weinig rem en geen sleeprem rijden. Ook de 'punch' zou ik willen verminderen, maar dat lukt dus ook niet. Ik probeer dat wel te bewerkstelligen door de 'speed' instelling op mijn Sanwa zender aan te passen, maar dat lijkt weinig effect te hebben. Misschien moet ik toch de handleiding er eens op naslaan!
De eerste heat gaat redelijk, ik laat er maar eentje achter me, en in de tweede groep F1 rijders rijdt iemand wel sneller dan ik qua beste tijd, maar hij maakt nog meer fouten dan ik. Ik ben van de totale groep van 18 dan dus 16e.
Voor de tweede heat gaat het helaas regenen. Als ik moet rijden regent het niet meer en de plassen zijn van de baan geveegd, maar de baan is nog wel vochtig en spekglad. Ik zie het als een goede oefening in voorzichtig gasgeven. Dat lukt maar gedeeltelijk, ik spin vaak in de rondte. Als ik even van de baan geweest ben op de blauwe en erg natte delen, slip ik expres een paar rondjes op de echte baan om de achterbanden weer droog te krijgen. Dat werkt wel, maar handig is het niet.
Bij de derde heat is de baan al weer wat droger, maar het houdt niet over. In ieder geval slechter dan de eerste heat, de enige echt droge heat. Ik let ondertussen wel goed op de andere rijders, ik ben immers baaninzetter bij de tweede groep F1 rijders. Twee dingen die me opvallen; de goede rijders doseren veel beter met hun gas, en ze sturen veel harder in dan mij lukt. Dat eerste is oefening en talent (beide bij mij schaars) maar dat tweede moet bij mij beter kunnen. Voor de korte finale krijg ik veel tips over dit probleem, en met zachtere veren en een iets stijvere achterkant stuurt de auto inderdaad beter in. Fijn! Aanremmen / sleeprem zal ook nog meehelpen, en een rondje kijken naar de concurrentie in de pits leer dat ik ook een heel vlakke voorvleugel heb in tegenstelling tot de toprijders. Veel zal het niet schelen, maar alle beetjes helpen. Ook werken veel goede rijders met bandenwarmers, die komen op de verlanglijst.
De finale gaat redelijk, niet qua prestatie maar ik boek wel vooruitgang. Ik ga steeds meer bochten goed nemen, al weet ik toch weer een keer aan het einde van het rechte eind zo ze curbstones te raken dat ik de rest van de bocht niet eens meer raak en zo het hek in vlieg. Dit kost me mijn achtervleugel, die is door midden. Dat zie ik pas na afloop, maar het verklaart wel de verandering in rijgedrag in de laatste paar rondjes.
Al met al ben ik denk ik 17e geworden van de 18, er was iemand die NOG SLECHTER (sorry…) reed dan ik. Maar voor hem waren het ook pas de eerste meters met z'n auto. Die komt misschien volgende race me wel voorbij, maar dat deert me niet. Ik heb weer een hele fijne dag gehad met veel bekende gezellige mensen, dank voor de goede organisatie!
Rest mij nog te melden dat de koek en zopie nog open is, en ze daar friet hebben, en koek. En er komt een 500 ronden race voor de mini's en een 1000 ronden race voor de TT's. Je kan je nog inschrijven! En voor de insiders: 10 9 8 7 6 5 4 0.
Ik heb direct wat nieuwe spoilers besteld, en ik heb een leuke tutorial gevonden voor het zelf maken van bandenwarmers. Als jullie het leuk vinden schrijf ik wel een stukje over mijn vorderingen, en anders: tot volgende race!
Hugo
Om kwart voor acht bij de baan, de parkeerplaats is al afgeladen en er is nog maar weinig plek in de pits! 105 inschrijvingen, zo meldt Michael bij de opening. Helaas heeft niemand het programmeerkastje voor mijn ESC bij zich, ik blijf dus met erg weinig rem en geen sleeprem rijden. Ook de 'punch' zou ik willen verminderen, maar dat lukt dus ook niet. Ik probeer dat wel te bewerkstelligen door de 'speed' instelling op mijn Sanwa zender aan te passen, maar dat lijkt weinig effect te hebben. Misschien moet ik toch de handleiding er eens op naslaan!
De eerste heat gaat redelijk, ik laat er maar eentje achter me, en in de tweede groep F1 rijders rijdt iemand wel sneller dan ik qua beste tijd, maar hij maakt nog meer fouten dan ik. Ik ben van de totale groep van 18 dan dus 16e.
Voor de tweede heat gaat het helaas regenen. Als ik moet rijden regent het niet meer en de plassen zijn van de baan geveegd, maar de baan is nog wel vochtig en spekglad. Ik zie het als een goede oefening in voorzichtig gasgeven. Dat lukt maar gedeeltelijk, ik spin vaak in de rondte. Als ik even van de baan geweest ben op de blauwe en erg natte delen, slip ik expres een paar rondjes op de echte baan om de achterbanden weer droog te krijgen. Dat werkt wel, maar handig is het niet.
Bij de derde heat is de baan al weer wat droger, maar het houdt niet over. In ieder geval slechter dan de eerste heat, de enige echt droge heat. Ik let ondertussen wel goed op de andere rijders, ik ben immers baaninzetter bij de tweede groep F1 rijders. Twee dingen die me opvallen; de goede rijders doseren veel beter met hun gas, en ze sturen veel harder in dan mij lukt. Dat eerste is oefening en talent (beide bij mij schaars) maar dat tweede moet bij mij beter kunnen. Voor de korte finale krijg ik veel tips over dit probleem, en met zachtere veren en een iets stijvere achterkant stuurt de auto inderdaad beter in. Fijn! Aanremmen / sleeprem zal ook nog meehelpen, en een rondje kijken naar de concurrentie in de pits leer dat ik ook een heel vlakke voorvleugel heb in tegenstelling tot de toprijders. Veel zal het niet schelen, maar alle beetjes helpen. Ook werken veel goede rijders met bandenwarmers, die komen op de verlanglijst.
De finale gaat redelijk, niet qua prestatie maar ik boek wel vooruitgang. Ik ga steeds meer bochten goed nemen, al weet ik toch weer een keer aan het einde van het rechte eind zo ze curbstones te raken dat ik de rest van de bocht niet eens meer raak en zo het hek in vlieg. Dit kost me mijn achtervleugel, die is door midden. Dat zie ik pas na afloop, maar het verklaart wel de verandering in rijgedrag in de laatste paar rondjes.
Al met al ben ik denk ik 17e geworden van de 18, er was iemand die NOG SLECHTER (sorry…) reed dan ik. Maar voor hem waren het ook pas de eerste meters met z'n auto. Die komt misschien volgende race me wel voorbij, maar dat deert me niet. Ik heb weer een hele fijne dag gehad met veel bekende gezellige mensen, dank voor de goede organisatie!
Rest mij nog te melden dat de koek en zopie nog open is, en ze daar friet hebben, en koek. En er komt een 500 ronden race voor de mini's en een 1000 ronden race voor de TT's. Je kan je nog inschrijven! En voor de insiders: 10 9 8 7 6 5 4 0.
Ik heb direct wat nieuwe spoilers besteld, en ik heb een leuke tutorial gevonden voor het zelf maken van bandenwarmers. Als jullie het leuk vinden schrijf ik wel een stukje over mijn vorderingen, en anders: tot volgende race!
Hugo
Laatst bewerkt: