Ik volg het niet meer.....

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roelof, 23 jul 2004.

  1. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    @ Kyosho T5,

    ik denk dat je je inderdaad enorm vergist.

    Ik rij zelf ook op evmc en ging in het begin ook helemaal niet hard. Maar dat is verder geen probleem, als je maar aan de kant gaat, als snellere auto's er langs willen. Desnoods ga je even de pits in.

    En als je een beetje sociaal aangelegd bent, krijg je vanzelf tips en trucs over hoe je het beste kan rijden, welke lijn je het beste kan volgen etc.
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    VOLLEDIG MEE EENS... als jij je sociaal opstelt willen mensen je echt wel helpen. praatje maken hier en daar doet ook goed...
    wie goed doet, de goed ontmoet

    Groet Robo
     
  3. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    juist helemaal mee eens maar wij hebben meegemaakt dat het ook fout kan gaan maar daar ga ik nu niet verder op in en dat zal ik ook niet doen.

    bij ons op evmc is het zo dat je elkaar gewoon helpt dat zorgt ook voor een betere sfeer en je bent toch samen met de hobby bezig .
     
  4. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    nuzie ik hier 3 elektro rijders die het kompleet met elkander eens zijn, en nu heb ik zelf gemerkt dat de sfeeren onder elelktro rijders altijd gemoedelijker zijn dan de benzine's

    als je op de club rijd ik praat met bijna alle elektro rijders wel even, gewoon even babellen of wat vragen ofzow.
    maar benzine rijders vind ik persoonlijk op de club nog wel eens (niet iedereen, maar over het algemeen genomen) associaal.

    nu zijn er op het moment erg veel beginners die meteen met benzine auto's beginnenm van wegen de snelheid en of het geluid e.d.
    zou het zo kunnen zijn dat de sferen op benzine clubs anders zijn door de benzine rijders. zeker de "nieuwe generatie" benzine rijders vind ik persoonlijk erg associaal, als ze je aan rijden, of je afsnijden kan er geen sorry van af, maak jij perongelijk een fout en zeg je netjes sorry reageren ze er niet op of worden boos....

    nu met elektro rijders is het ook niet altijd zo, maar ik vind ze iig een stuk socialer over komen.

    kan dit er mee te maken hebben dat er vooral veel benzine rijders nog op de parkeerplaats blijven hangen ook met hun dure spul?

    Groet Robo
     
  5. Xearo

    Xearo Guest

    ik rijd dan wel geen onroad meer, maar hier in de buurt is nergens een circuit..... en met buurt bedoel ik een straal van 50km.
     
  6. Roger B.

    Roger B. Guest

    Zoals ik al zij, ik probeer gewoon te voorkomen dat ik anderen op het circuit tot hinder ben... Naast de snelheid van mijn RC ook voor een heel groot deel door mijn onervarenheid, ik oefen liever eerst wagenbeheersing op een lege parkeerplaats, zodat ik niet de kostbare modellen van andere circuitrijders kan mollen 8)

    Inferno .. ja dat staat met vraagtekens in mijn onderschrift...
    Ben er van de week achter gekomen dat het een 10 jaar oud model van kyosho is, destijds oa geleverd met een audi kap erop.... ik gok op 40 km per uur dat ie rijdt....

    Ik denk ook niet dat ik ruzie zou krijgen ofzo op zo'n club, echtnie, maar ik ben (misschien wel te sociaal?) vooral voorzichtig met het materiaal van anderen en met hun raceplezier.

    Kijken kom ik zeker een keer doen.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Hoewel men positieve gedachten heeft over de vrienschappelijkheid van electrorijders valt het juist door veel brandstofrijders op dat de top-electro niet dat beeld kent....... Arrogantie van de hoogste plank, maar dat lijkt bij iedere topper in iedere sport voor te komen :)

    Het oefenen op een parkeerplaats is totaal niet te vergelijken met de kunsten die je op een circuit nodig hebt. Op een circuit moet je echt tussen 4 tot 5 meter brede lijnen rijden en is de grip anders en variabel door de griplijn waar je als beginner niet altijd op zit.

    Het is waar dat veel beginners bij een club een beetje contactgestoord zijn en als je net de verkeerde persoon aanspreekt zal dat ook niet mee helpen maar blijf proberen en je zult zien dat er hulp en ervaring genoeg te vinden is.
     
  8. bartol1988

    bartol1988 Guest

    ik vind het een beetje raar dat mensen van het circuit zich zo druk maken om wat anderen op de parkeerplaats doen. wat is het probleem? Wij zeuren als parkeerplaats rijders toch ook niet wat ze op de circuits doen iedereen moet toch gewoon doen wat hij leukt vind. :? Of zie ik dit verkeerd. Ik heb een jaar geleden een serpent vector aangeschafd en ik heb alleen maar dingen gehoord als van dat is stom die horen op het circuit, (nou dat is dan mooi denk ik :) ). Maar ik heb er al een jaar lang plezier van dat is het toch goed waarom moeten die circuit rijders daarom zeuren :? . Ik had een carson maar werd gek van het weggedrag en hij was zo klein dus toen maar een serpent vector gekocht en ik heb er geen spijt van. Maar eh jullie zeggen wel kom dan gewoon naar het circuit, maar voor mij is dat 1 uur rijden dat heb ik er niet zo vaak voor over sorry maar volgens mij zijn er ook nog wel andere dingen die mensen doen,.

    En ik zal eerlijk vertellen mijn serpent rijd wel eens voor een supermarkt langs :wink: .
     
  9. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Maar ook zal ik erbij zeggen dat ik zo spoedig mogelijk richting circuit ga, als ik tijd heb. Ik zelf heb namelijk een kombaan van een lengte van 150 meter gevonde in de woonplaats waar ik woon. En als je daar bochten gaat oefenen geeft dat een mega kick!!!!!!! helemaal met een serpent vector beetje driften enz gewoon super!!! Dus aan de hand daarvan hebben jullie gelijk. Maar ik vind wel dat jullie parkeerplaats rijders moeten respecteren :D
     
  10. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik heb geen Serpent of een ander model met die moeilijke woorden,maar een truck met oplegger.
    En ja een lege parkeerplaats van de Gamma of zo iets is voor mij wel een goeie plek om met de truck te sturen.Ook omdat er voor een gewone vrachtwagen geen wedstrijden zijn,ga ik gewoon naar zo;n parkeerplaats toe.
    Dat zeg ik nogmaals,ik rijdt gewoon op een parkeerplaats.Het is inderdaad een kick om te zien hoe zo'n combinatie rijdt zonder dat je er met je vingers aan komt.Het gaat vanzelf door middel van knuppels en knopjes.En helemaal als er een oplegger(die ik zelf gebouwd heb) achter hangt die zich net zo gedraagt als een echte!
    gr Marcel
     
  11. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    na een uurtje lezen denk ik dat ik mijn mening dan ook maar eens ga spuien,
    ik ben ooit begonnen met een serpent, tweebak, achterwielaandrijving en verder wist ik er HELEMAAL NIETS van. ik heb dat ding onder mijn arm genomen en ben naar het dichtstbijzijnde circuit gegaan, eerst werd ik er uitgelachen omdat ik met "zo'n bak "aan durfde komen en vervolgens kon/ wilde niemand even helpen om een newbie op weg te helpen. op speed2000 ( autoshow) kwam ik een kerel tegen die daar demo aan het rijden was, de man woonde 2 uur rijden ver weg maar heeft me wel geholpen!! toen ik vervolgens weer bij het ciruit ging kijken werd me op niet mis te verstane wijze te kennen gegeven dat ik niet mocht rijden want ik zou de baan wel eens kunnen beschadigen!!!!
    kortom, ik ben er gewoon geweerd!!
    toen ik eenmaal op parkeerplaatsen begon kwamen er inderdaad mensen kijken, vragen stellen en ook helpen, daar kon men dus wel sociaal gedrag vertonen.
    ik ben nog 1 keer teruggegaan naar dat circuit en daar werd me verteld dat ik gewoon niet mee kon rijden omdat mijn materiaal niet goed genoeg was en ik nog niet kon rijden, sorry dan houd het voor mij echt op!
    ik ben vervolgens gaan offroaden en het valt me op dat er daar (waarschijnlijk bij gebrek aan circuit's) veel minder haat en nijd is, de nesselandeclub bestond ook uit een paar leipen die een zandplaat hadden gevonden maar die wisten me wel te helpen en daar voelde ik me wel welkom!
    ben nu voorzichtig bij het indoorcircuit in heemskerk aan het kijken en het valt me op dat de sfeer daar wel veel relaxter is dus mischien dat ik ooit de stap nog eens waag...
    overigens ben ik ook bezig met mooie tune-spulletjes, dat is mijn goed recht, ik werk er hard voor en geef dat geld uit wanneer ik daar zin in heb, als ik daar plezier aan beleef heeft niemand het recht om me daarop te veroordelen
    trek de vergelijking eens iets verder door, iedereen hier rijd met dure RC's, stuur dat geld naar de derde wereld, dan red je er levens mee.......
    ik denk dat die vergelijking net zo waar is maar ook net zover gezocht!
    ok genoeg gespuid, nu ga ik weer effe sleutelen want mijn laatste projekt is gister van een berg gevallen... :wink:
     
  12. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    het verhaal dat je spullen niet goed waren is onzin :!: volgens mij heeft serpent altijd (met andere merken) vooraan gelopen als het om circuit racen ging. en dan nog men mag jou niet weren omdat jij slecht spul zopu hebben in hun ogen dat is (vind ik) zelf's een vorm van discriminatie. en dan nog iets als jij langzaam zou rijden moeten de snelle rekening met jou houden en niet jij met de snelle (ja oke wel aan de kant gaan maar jullie zullen wel begrijpen wat ik bedoel) maar de snelle met jou.

    ik vind dit verhaal echt raar en ik vind dat als een club mensen zo behandeld dat die daar best op gewezen mogen worden :!:
     
  13. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    wel eens bij mach geweest?.....
    het rare is dat ik ook mensen spreek die er helamaal mee weglopen.....
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Is dat bij de MACH gebeurt?....

    Triest, kom nog eens langs en vraag dan naar mij, ik help je WEL opweg, hoe oud je spullen ook zijn........

    Martin
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Het inderdaad jammer dat bij clubs sommige mensen rond lopen die alleen maar aan het nieuwste en snelste spul denken, helaas ben je dan net tegen de verkeerde mensen gelopen.

    Dat je geweigerd wordt kan nooit een bestuurlijke beslissing geweest zijn en dat je met "verouderd" spul niet mee kan komen is natuurlijk ook onzin. Om je een mooi voorbeeld te geven is in 1991 met een EK op Rucphen al onder de 14 seconden op een rondje gereden, dat was met een Serpent Sprint en een 5-poorter motor. Vandaag de dag is dat voor veel mensen met de snelste motoren en de nieuwste auto's nog steeds niet haalbaar.

    Overigens zal je eerste jaar bij een club nooit dezelfde resultaten geven als de jaren oude ervaren racer........
    Jammer genoeg bestaan er mensen die denken dat ze met topspullen ook toptijden zullen rijden terwijl toch alles op de afstelkunsten en je stuurkunsten aan komt.
     
  16. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Raar en lullig dat je gewoon weggekeken werd.Ik ben een paar weken terug naar een clubhuis geweest in Huizen met een hoop mensen die daar vrachtwagens hebben.Ik heb er zelf ook een,maar als ik die van die andere jongems zie,dan zijn die veel mooier enz.Maar ik werd niet weggekeken omdat mijn vrachtwagen er (nog) niet zo mooi uit zag.Ze accepteerde me gewoon en dat is een heel goed en fijn gevoel.

    Nu hebben jullie het over wedstrijden,ja daar doe ik niet aan mee.Dus neem me niet kwalijk als ik over iets anders begin.Het ging er mij om even te laten weten dat er ook mensen zijn die je gewoon accepteren zoals je bent en met wat voor auto je aan komt,dat doet er even niet toe.Als het maar gezellig is.En dat was het ook.
    gr Marcel
     
  17. Joris

    Joris Guest

    Bij Mach lopen idd een aantal 'minder' aardige personen, die zich echt te goed voelen. Erg jammer vind ik zelf, want een beginner moet toch ook leren? Ik rij nu zelf bij HMAC in Hoorn, en daar is echt iedereen heel aardig, en concurrent of niet, ze zullen je altijd op weg helpen tot je minstens net zo snel bent. Is het voor de 'oude' rotten ook weer een uitdaging om te winnen. Op die manier leer je gewoon het snelste en heb je het ook het meeste plezier in je hobby. En over parkeerplaats rijden, ik kan me best voorstellen dat je daar lekker gaat rijden, is af en toe gewoon relaxed om niet helemaal naar een circuit te hoeven rijden, maar gewoon lekker in de buurt even te kunnen knallen :)
     
  18. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    ik moet er wel bij zeggen dat ik over het bestuur van mach HELEMAAL geen klagen heb!!
    (ik heb ze niet eens gezien.... :lol: )
    er loopt daar een ouder echtpaar rond die, denk ik beheerder zijn en dat waren vriendelijke mensen en die hebben me even uitgelegd dat je de frequenties wel even moet checken. :!:
     
  19. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Maar hoe zit dat dan op een circuit wat zijn de regels?? Want ik heb verschillende wagens maar welke mogen er wel en welke mogen er niet op? Zo heb ik een carson cr-4 een tamiya f201 en serpent vector wat is toegestaan en hoe zit het allemaal? En hoe gaat het als ik daar voor het eerst kom en ik heb nog nooit op zo'n baan gereden. Dan gaat dat toch niet goed? dan wordt je zo van de zokken gereden lijkt mij. Kan je weer leuk naasr huis rijden omdat je auto kapot is of zie ik dat verkeerd
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    een 1:1 auto mag niet op het circuit......

    als jij met een auto rijdt die niet echt snel is, is dat niet jouw zaak, de snellere rijders moeten om jou heen.
    Maar je zult zelf snappen dat als je echt heel langzaam bent het niet altijd verstandig is om tussn de snellere te gaan rijden, alleen al om schade te voorkomen.

    Normaliter is het zo dat 'beginners' rijtijd krijgen op de baan zonder dat de snelle jongens er op mogen.......
     

Deel Deze Pagina