Dus ik heb 4 weerstanden elks van 0,22ohm in serie staan. De eerste twee is goed voor 2s te ontladen, de 3 samen goed voor 3s en de 4 samen voor 4s, en dat tegen 19A. Maar nu wil daar schakelaars tussen, dat is gemakkelijker dan, nu moet ik het altijd ompluggen. Dus er moet een schakelaar komen tussen de 2de en de 3de en de 4de weerstand. De weerstand gaan nu ook op een aluminium profiel komen voor ze koeler te houden.
Ja ok, ik snap hem.
Heb je er al bij stilgestaan dat zo'n schakelaar 19 Ampere aan stroom moet kunnen verdragen?
Je hebt 4 weerstanden van 0,22 Ohm en je wilt schakelen en niet stekkeren, dan krijg je zo iets.
De ledjes laat ik weg, omdat de schakelaars waar je mee aan het experimenteren niet geschikt zijn, qua stroom en led combinatie voor deze toepassing.
De Lipo sluit je aan tussen de - van 2S en de + van 4S
Met de schakelaars 3 en 4 geopend, kan er een 4S lipo ontladen worden met 19A.
Om een 3S lipo met 19 A te ontladen, dient 3 of 4 gesloten te worden.
En om een 2s lipo te ontladen moeten beide schakelaars worden gesloten.
Makkelijker is het om de schakelaars weg te laten, en de te ontladen accu op de - van 2S en één van de plusjes, afhankelijk van het aantal cellen te pluggen.
Ik zou stekkeren met dit soort spul.
En ben je bang om kortsluiting te maken, zorg er dan voor dat de - vast aangesloten is.

En dan nog het puntje koeling, dat is echt wel een dingetje.
Per weerstand, moet er zo'n 60Watt vermogen afgevoerd worden.
Om een 4S met 19A te ontladen is het 4x60Watt,
Bij een 2S met 19A is het nog maar 2x60Watt.
Met natuurlijke convectie komt mijn telraam per weerstand op dit soort profieltjes uit.
LxBxH 50x250x40mm

Of per weerstand een vlakke plaat aluminium van 75cm lang, 10cm breed en 3mm dik.
Waar de lucht aan beide zijden vrij langs kan stromen.
En bij geforceerde koeling
Zo iets, voor 4 weerstanden tegelijkertijd.
Toevallig ligt zo'n exemplaar (Fischer elektronik LA6250) in de project voorraad, daar is zo'n 300 Watt aan warmte mee weg te pompen.
20°C omgeving resulteert bij 300W een warme luchtstroom van zo'n 60°C.