@Burp: de sleuf in de romp (voor het staartvlak) kun je beter pas uitsnijden als de romp samengesteld is. Je krijgt de sleuf in linker en rechterhelft nooit zo precies op elkaar.
Romp:
Schot F1 = 3mm depron + 3mm triplex
Schot F2, F3, F4 allemaal 6mm (2x3) depron
Andere schotten 3mm
Vleugel: ribben kunnen allemaal gewoon 3mm depron.
Zwakke plekken in het toestel zijn:
1/ Vleugel voorrand tussen rib3 en rib4. Als je na het afmaken van de vleugel, voor het schilderen langs de voorrand van de vleugel tape plakt (gewoon cellotape) denk ik dat je dit probleem oplost.
2/ Romp net achter de cockpit (tussen F4 en F5). De horizontale ligger (zie post #155) geeft hierin verbetering.
3/ Romp net voor het staartstuk. De horizontale ligger (zie post #155) geeft hierin verbetering.
En natuurlijk de state prikkers door het motorschot, en lijmen in F1, F2, F3 en langs de zijwand.
Als je dit doet heb je een enorm sterk toestel.
Harm