Hoe rolt die spit van U nu eigenlijk ? Voor zover ik mij herinner had mijn spit daar wat moeite mee.
hij rolt inderdaad moeilijk een beetje te traag
en en val er een uit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe rolt die spit van U nu eigenlijk ? Voor zover ik mij herinner had mijn spit daar wat moeite mee.
je had gelijk XXL66 er was 1 kabel door aan de stekker van de motorMooi vliegwerk Swordfish ! t'was indd ideaal vliegweer gisteren.
Voor wat ik er van weet lijkt de storing mij bij de motor, dit wijst er gewoonlijk op dat er 1 van de fasen geen goed contact maakt of erger er één is doorgebrand.
Graag gedaan, gelukkig was het maar een slecht contact.
Ben je overigens nog van plan de spit een schema te geven ?
@swordfish: spitje MKII is helaas nog geen streep verder gekomen.
Ik heb de achterste 3 ribben in de romp van 3mm depron gemaakt, om zo het extra gewicht van de ligger te compenseren. Ik moet inderdaad opletten met gewicht omdat ik nu richting en hoogte ga aansturen (twee stuurstangen). Ik moet waarschijnlijk beide servo's naar voren verplaatsen (tussen F2 en F3 in).
Volgende bouw-avond zal me dat duideljk worden. Als alles op rolletjes loopt is de bouw eind Oktober af. Dan nog een paar avondjes details aanbrengen. Ik ga proberen uit twee 7x4 props een 4 blads prop met spinner te maken, om het nog echter te laten lijken. Ook een cockpit kap uit een mal maken lijkt me leuk.
Mooi filmpje trouwens. Kan ik je cameraman(vrouw) even lenen ?
Heb jij de neus van 6mm gemaakt, of lijkt dat op de film zo ?
Heb jij de neus van 6mm gemaakt, of lijkt dat op de film zo ?
Zou je mij een pleziertje willen doen ? Wil je na het schilderen eens kijken hoeveel het zwaartepunt verschoven is (1 gram verf op de staart doet best wel wat, want een spit heeft een lange staart, korte neus). Ik ben namelijk met Spitje MKII de romp aan het afbouwen, en met uitwegen kom ik anders uit dan met Spitje I. Ik heb wel wat zaken anders gedaan (Spitje I is bijna geheel met epoxy gelijmd, MKII met POR), maar ik denk toch dat het merendeel van het verschil uit de afwerking komt (verf en stickers).
Alvast bedankt !!
nu zit er een8-4.5 slowfly prop op@Swordfish
Jij hebt dus ook flink wat gewicht aan verf erop gesmeerd.
283-258-5(ontstoorfilter) = 20 gram. Dat schatte ik ook, 20 gram voor mijn Spit. Daarvan zit 10 gram in de staart. En daarom moest ik 24 gram op de prop toevoegen om het zwaartepunt goed te krijgen. Ik ga dus MKII met een sponsje verven (dunner). Heb ik op een internet filmpje gezien.
Gebruik jij ook een EMAX FC2805-1600kV motortje (die speciale rode kleur) van HobbyCity ? Wat voor prop gebruik je bij 3S ??
Ik heb voor Spitje I zo'n motortje opnieuw gewikkeld (was uitgebrand), maar heb een nieuwe besteld voor MKII, met het idee om die ook opnieuw te wikkelen (van 1600kV naar 1300kV).
Goed idee trouwens die koelopening.
je had gelijk XXL66 er was 1 kabel door aan de stekker van de motor
dit moet al van het begin niet goed gesoldeerd zijnwant ik heb dit probleem al lang
maar dacht altijd aan storing omdat alles nogal dicht op elkaar zat (regelaar en ontvanger)ben wel blij
dat het maar dat was zal vlug opgelost zijn ,en bedankt voor de tip
![]()