MACH Outdoor open!!

Zit al regelmatig even op mylaps te kijken naar de concurentie die het koude weer trotseerd om alvast wat snelle tijden op de klok te zetten.
Valt me op dat de sectietijden en speedtrap niet werken.
Iemand enig idee waarom?

die decoders staan (stonden) nog op de indoor, zullen de komende weken vast worden aangesloten.
 
Heerlijk gereden met de stock, wel apart dat mijn auto 64km/u gaat en andere 68km/u inmiddels... De truc is rijden met een nieuw type stator en een rotor uit de oude lichte motor. Leuk..:confused:
 
Heb je nu dus toch 2 motoren nodig om een beetje mee te komen.
Leuk voor de jonge rijders onder ons, en de mensen met een kleine beurs.
Die haken gelijk af.
Kan de club goed gebruiken !!
 
Heerlijk gereden met de stock, wel apart dat mijn auto 64km/u gaat en andere 68km/u inmiddels... De truc is rijden met een nieuw type stator en een rotor uit de oude lichte motor. Leuk..:confused:

Hoe veel versies motoren zijn er nu?

Ik heb in ieder geval de oudste versie.

Ook vind ik de rem erg traag reageren van de Cirtix regelaar.
 
niet zo jammeren Roy, wat dacht je ervan om je auto eens uit elkaar te halen, lagers te spoelen etc? Dat weet je zelf ook wel ;-) gistermiddag tenminste nog wel..... de rest zit tussen je oren, :-)

@ Oscar, heb je de regelaar ingesteld met het prog.kastje? standaard staat de rem op 70% dacht ik
 
Weet niet hoeveel versies er zijn? Wel ga ik waarschijnlijk 10 sensoren kopen en de beste uitzoeken.

Toleranties in de sensorplaatjes kan je er ook zelf in zetten....

+ 10 graden tolerantie ;)

sensor.jpg
 

Inderdaad ja... ZUCHT....
Dat krijg je met een groep rijders die geen uitgebreide controles willen en het ook niet krijgen. Blijkbaar kan niemand een motor uit de verpakking direct in de auto schroeven en er mee rijden.....

Een aantal zaken wat ik heb begrepen dat echt gebeurt:
- rotor uitshimmen (OK, kan ik nog indenken)
- Lagers vervangen en/of goed doorsmeren (ook niets mis mee)

Maar dan:
- sensorplaatjes torderen tov de onderprint (bij de nieuwe zit er een plastic ring die dat minder mogelijk maakt)
- dus pakt men oude sensorplaatjes.
- GM rotors
- wikkelingen weg halen van de stator.
- het schijnt mogelijk te zijn om de stator eruit te persen en 1 van bv. een 10.5T in te persen.
- Rotors zappen
- endbell iets door frezen
- hoekjes van de sensor connector weg snijden zodat die iets verder in de ronding van de backplate vakt
- en er zou zelfs een programmerbare electronica voor de ESC te bestaan of heel misschien is alleen de processor wisselen al voldoende.

De winst met deze truuk is gemeten een 1200 toeren bij 7.2v onbelast, dat is zo'n 5%. Het was gewoon een idee om te kijken of het mogelijk was en het is vrij simpel, zeker als je er een speciale soldeerpunt voor maakt.
 
goede toevoeging aan dit topic Roelof! Mischien heb je nog meer negatieve onzin er aan toe te voegen.. vooral doen.. krijgt de mach vast meer animo voor een wedstrijdje van.. :confused::confused::confused::confused:

Admin: kun je dit niet verplaatsen zodat het over de mach outdoor kan gaan ipv over roelof zn theorien?
 
wat een verschrikkelijke onzin zeg. Jij zet het neer alsof dit nog steeds gebeurt, je haalt allerlei mogelijk gedoe uit het verleden naar boven alsof dit 'noodzakelijk' is om mee te kunnen rijden terwijl in de praktijk nu iedereen met legale motoren rijdt waar alleen mee is geshimed en gespoeld.
Heb je niet opgelet tijdens de paasrace of heb je alleen foto's proberen te maken en allerlei onzin aangehoord en opgepikt? De snelle auto's zijn helemaal open gehaald, niks mee aan de hand.
Ik weet niet wat voor onrust je probeert te zaaien de laatste tijd, maar je bent vrolijk bezig een zeer onterecht beeld neer te zetten van de huidige stockklasse op de MACH en bij de NOMAC. Als je nieuwe hobbyprojectjes zoekt prima, maar ga niet lopen stoken in een klasse waar mensen blijkbaar gevoelig zijn voor allerlei onzin en stemmingmakerij.
 
Super electro magneet maken en dan een flinke spanningspuls op los laten. deden ze vroeger met gewone brushed motoren ook.
 
In het NK draadje worden ervaren branstof rijders afgesnouwd alsof ze niet kunnen rijden of geen auto kunnen afstellen als ze een seconde trager zijn. Enkele electrorijders hebben dit soort praktijken aangegeven dus het bestaat. In datzelfde NK draadje had al een ervaren electro rijder aangegeven een illegaal onderdeel in zijn motor te moeten gebruiken om uberhaupt net aan in de A-finale te komen waar nog steeds mensen reden die bij hem weg reden.
Ook in dat draadje te lezen dat veel NK rijders geen uitgebreide controle willen... rara....

Het speelt DUS wel degelijk!

Als je een technische controle hebt die weet waarop te moeten letten met vooraankondiging dat ze ook echt alles gaan controleren zal men er rekening mee houden. Dat een NOMAC geen testmiddelen heeft en zelfs niet eens een lijst aan punten kan overdragen waar op te moeten letten speel je het in de hand.

Er zijn simpele zaken zoals:
- magneet veldsterkte meter voor de rotor
- inductiemeter voor de stator
- toerentalmeter voor de max toerental (kan met een simpele multimeter op frequentiestand)
- vermogensbank voor het vermogen

Met deze tools kan je al veel vinden die optisch niet zichtbaar zijn.

Maar is het zo kwalijk om zo'n foto te laten zien? Natuurlijk maak ik mensen wakker dat dit ook kan (als het al niet gebeurt) maar zal een gemiddelde technische controle ook hierop letten? Als je het niet vertelt zullen ze het niet zien en ik heb de foto al aan genoeg electrorijders laten zien met de vraag of ze konden zien wat er mis was en veel zagen het niet.

Openheid in de trukendozen geeft ook de info waarop men moet controleren, is dat zo fout?
 
Back
Top