Inderdaad ja... ZUCHT....
Dat krijg je met een groep rijders die geen uitgebreide controles willen en het ook niet krijgen. Blijkbaar kan niemand een motor uit de verpakking direct in de auto schroeven en er mee rijden.....
Een aantal zaken wat ik heb begrepen dat echt gebeurt:
- rotor uitshimmen (OK, kan ik nog indenken)
- Lagers vervangen en/of goed doorsmeren (ook niets mis mee)
Maar dan:
- sensorplaatjes torderen tov de onderprint (bij de nieuwe zit er een plastic ring die dat minder mogelijk maakt)
- dus pakt men oude sensorplaatjes.
- GM rotors
- wikkelingen weg halen van de stator.
- het schijnt mogelijk te zijn om de stator eruit te persen en 1 van bv. een 10.5T in te persen.
- Rotors zappen
- endbell iets door frezen
- hoekjes van de sensor connector weg snijden zodat die iets verder in de ronding van de backplate vakt
- en er zou zelfs een programmerbare electronica voor de ESC te bestaan of heel misschien is alleen de processor wisselen al voldoende.
De winst met deze truuk is gemeten een 1200 toeren bij 7.2v onbelast, dat is zo'n 5%. Het was gewoon een idee om te kijken of het mogelijk was en het is vrij simpel, zeker als je er een speciale soldeerpunt voor maakt.