trialrolf
Vriend van modelbouwforum.nl
Na gisteren in Ede op de baan van MBVP en vanochtend nog even hier bij ons lokale cluppie gereden te hebben toch even een kleine tussenconclusie.
Hij staat lekker en zelfverzekerd naast zijn collega.
Kiepen is geen probleem technisch. Wel kiept ie kort achter de wagen. Zo komt er dus ook potgrond op de bumper en op de vangmuilkoppeling.
Dat is jammer en geeft ook een zootje op de baan. Ik ga hier toch een keer mee aan het experimenteren.
Rijden met de SFR-1 van Beier. Gewoon heel goed!. Ook met de cruisecontrol veel gereden en ik moet zeggen dat ik daar zo aan gewend was. Bij omschakelen naar andere voertuigen van mij ook geen probleem verder. Er zijn geen ongelukken gebeurd. Het rijdt heel rustig. Je kunt ook heel geleidelijk optrekken en er zit een noodrem op dus kan geen kwaad. Wel even wennen dat wanneer je achteruit hebt gereden (en de pieper dus aan was) je bij stilstand even vooruit moet schakelen omdat dan de achteruit pieper blijft gaan. Volgens mij ben ik ook niet negatief opgevallen
Wat mij betreft wil ik wel zo'n SFR-1 in mijn MAN. Het is dat ik daar al de USM-RC-2 in heb zitten en een goede regelaar.
De motor van Wetronic deed onopvallend zijn werk en dat hoort zo!
Wel moet ik nog wat instellingen in de SFR-1 aanpassen. Een daarvan vind ik minder. Ik ben een beetje teleurgesteld in de lichtplatines achter van RC Lab.
Buiten het feit dat er maar op eentje een achteruit rij lamp zit is ook het verschil tussen rem en achterlicht in lichtsterkte nul komma niks. Ik heb dit al in de SFR-1 aangepast. Het dimlicht voor is nu echter bijna te zwak terwijl het verschil tussen de remlichten en achterlichten zo goed als niet zichtbaar is. Ga me wat dat betreft toch eens die van Veroma bekijken.... Wel behoorlijk veel duurder maar dit stoort mij teveel op dit moment.
Ook nog even bij Wish geweest voor een afleverbeurtje.
Verder de lak. Ik had het in het bouwverslag nog niet verder vermeld. Ik ben eigenlijk ook ontevreden over de lak. Niet zo zeer mijn spuitkwaliteiten of de lak zelf maar meer de hechting en uitwerking op de cabine.
Op de kiepbak is het verder geen probleem. Die is ook van een ander soort kunststof lijkt het. Op de cabine echter is de hechting niet goed en is de lak eigenlijk veel te dof. In het dak zitten allerlei schaduwplekjes en de spatborden heb ik na 3 keer opnieuw, de luchtgeleiders na 4 keer opnieuw, enigszins naar wens. Ook hier zaten schaduwen en het leek wel flinterdunne scheurtjes/draadjes in de lak die bij een bepaalde lichtinval erg goed zichtbaar waren. Op de cabine is bij de belettering op 2 plaatsen de lak meegegaan met de transferfolie. Gelukkig heb ik dat nog kunnen repareren.
Nu sprak ik in Ede ook al 2 personen die dit bij hun Tamiya truck hadden ervaren recent. Zou het dan toch aan het kunststof liggen?
Ten tijde van het spuiten waren volgens mij de omstandigheden wat temperatuur en luchtvochtigheid goed en zeker niet slechter dan bij andere spuitklussen. De kiepbak heb ik zelfs op een veel koelere en meer vochtige dag gespoten.
Ik wil toch nog een keer een los dak kopen van de zomer en eens gaan experimenteren. Het dak stoort me echt het meeste.
Zo, weer veel te lang verhaal. Toch ben ik blij met mijn kiepertje!
Hij staat lekker en zelfverzekerd naast zijn collega.

Kiepen is geen probleem technisch. Wel kiept ie kort achter de wagen. Zo komt er dus ook potgrond op de bumper en op de vangmuilkoppeling.
Dat is jammer en geeft ook een zootje op de baan. Ik ga hier toch een keer mee aan het experimenteren.
Rijden met de SFR-1 van Beier. Gewoon heel goed!. Ook met de cruisecontrol veel gereden en ik moet zeggen dat ik daar zo aan gewend was. Bij omschakelen naar andere voertuigen van mij ook geen probleem verder. Er zijn geen ongelukken gebeurd. Het rijdt heel rustig. Je kunt ook heel geleidelijk optrekken en er zit een noodrem op dus kan geen kwaad. Wel even wennen dat wanneer je achteruit hebt gereden (en de pieper dus aan was) je bij stilstand even vooruit moet schakelen omdat dan de achteruit pieper blijft gaan. Volgens mij ben ik ook niet negatief opgevallen

Wat mij betreft wil ik wel zo'n SFR-1 in mijn MAN. Het is dat ik daar al de USM-RC-2 in heb zitten en een goede regelaar.
De motor van Wetronic deed onopvallend zijn werk en dat hoort zo!
Wel moet ik nog wat instellingen in de SFR-1 aanpassen. Een daarvan vind ik minder. Ik ben een beetje teleurgesteld in de lichtplatines achter van RC Lab.
Buiten het feit dat er maar op eentje een achteruit rij lamp zit is ook het verschil tussen rem en achterlicht in lichtsterkte nul komma niks. Ik heb dit al in de SFR-1 aangepast. Het dimlicht voor is nu echter bijna te zwak terwijl het verschil tussen de remlichten en achterlichten zo goed als niet zichtbaar is. Ga me wat dat betreft toch eens die van Veroma bekijken.... Wel behoorlijk veel duurder maar dit stoort mij teveel op dit moment.

Ook nog even bij Wish geweest voor een afleverbeurtje.
Verder de lak. Ik had het in het bouwverslag nog niet verder vermeld. Ik ben eigenlijk ook ontevreden over de lak. Niet zo zeer mijn spuitkwaliteiten of de lak zelf maar meer de hechting en uitwerking op de cabine.
Op de kiepbak is het verder geen probleem. Die is ook van een ander soort kunststof lijkt het. Op de cabine echter is de hechting niet goed en is de lak eigenlijk veel te dof. In het dak zitten allerlei schaduwplekjes en de spatborden heb ik na 3 keer opnieuw, de luchtgeleiders na 4 keer opnieuw, enigszins naar wens. Ook hier zaten schaduwen en het leek wel flinterdunne scheurtjes/draadjes in de lak die bij een bepaalde lichtinval erg goed zichtbaar waren. Op de cabine is bij de belettering op 2 plaatsen de lak meegegaan met de transferfolie. Gelukkig heb ik dat nog kunnen repareren.
Nu sprak ik in Ede ook al 2 personen die dit bij hun Tamiya truck hadden ervaren recent. Zou het dan toch aan het kunststof liggen?
Ten tijde van het spuiten waren volgens mij de omstandigheden wat temperatuur en luchtvochtigheid goed en zeker niet slechter dan bij andere spuitklussen. De kiepbak heb ik zelfs op een veel koelere en meer vochtige dag gespoten.
Ik wil toch nog een keer een los dak kopen van de zomer en eens gaan experimenteren. Het dak stoort me echt het meeste.
Zo, weer veel te lang verhaal. Toch ben ik blij met mijn kiepertje!