Mick Reeves Sopwith Camel

strutter zei:
Ha Jack,

Dan wordt het slangetje naar de clunk wel erg kort toch?
Of begrijp ik je verkeerd?

Ralf

ralf ,

met de lengte van `t slangetje wat experimenteren de klunk van een zwaarder type dan tc heeft.
zo te zien gebruik je een 500 cc tank, in mijn camel heb ik dit niet gedaan omdat ik een 1 liter tank moest plaatsen op carb. hoogte
een seidel zuipt wat meer.
en `t is geen 3d vlieger dus niet op z`n kop.
gr. jack
 
Hoi Ralf,

Is het geen optie om de tank gewoon rechtop te zetten :idea: En alle slangaansluitingen aan de bovenzijde. Deze positie heb ik ook in het hoofd voor m'n Fokker, zit met hetzelfde probleem. En met een viltklunk moet je een looping ook kunnen overleven :?

Gr. Teus.
 
@ Evert, dank voor het plaatsen van de foto's, ziet er erg duidelijk uit
Tank is ook mooi uit het zicht gewerkt
Goed te horen dat het wel mogelijk is
Theoretisch zou je in een rechterbocht met een bijna lege tank even 'droog' kunnen komen te staan(?)

@Jacques, mijn tank is ook 1 liter, 700cc zou mooi genoeg zijn maar hij hoeft natuurlijk niet helemaal afgetankt te worden..
Wil je misschien een foto plaatsen van de servo-installatie in jouw Camel?
Ben erg benieuwd hoe jij de aansturing op je hoogteroer hebt (1 of 2 servo's met tuimelarm?)

@Teus, is ook nog een mogelijkheid, ik ga toch voor optie 1 met aan 2 zijden van de tank een servo voor het hoogteroer
en 1 rudder servo aan een zijde er extra bij
komt alleen de rudder-bar achter de tank
Heb ik toch nog geprobeerd zoveel mogelijk massa voorin te persen
Tevens heb ik de mogelijkheid tot het (eenvoudig) uitnemen van de tank mocht er iets mee zijn

Dank voor jullie input, toch een heerlijk iets dit forum! :thumbsup:

Ralf
 
hoi ralf.

ik zal proberen of ik een paar foto`s van de inst. kan maken.
moet ik ze hier plaatsen of e.mail?
ik heb ze ingebouwd op ongeveer dezelfe manier als in de t.c. pup ,zo onder het motto van "beter goed gejat dan slecht bedacht"
of waarom het wiel opnieuw uitvinden................

gr. jack
 
Die foto`s mogen ook wel hier staan hoor, kunnen wij ook mee genieten van als dat moois :yes:
 
Ha Jacques,

"beter goed gejat dan slecht bedacht"
Dat is ook waarom ik je de vraag stelde :lol:

Als je zou willen mag je ze van mij hier plaatsen, graag zelfs
(inbouw) foto's van je Pup zijn ook van harte welkom!
Ook leuk voor mede-forummers en zeker leerzaam

kunnen wij ook mee genieten van als dat moois Ja!!

Heb nog een stelling trouwens:
Servo's tegen het motorschot geplaatst ondervinden dezelde (motor)trillingen als verderop in de romp geplaatst
(servo's wel op hun eigen rubbertjes natuurlijk)

Zegt U maar wat u er van vindt.... :wink:

Alvast dank, Ralf
 
hoi ralf,
ik heb een paar foto`s van de servo inbouw bij mijn camel gemaakt
normal_servo%20camel%201.JPG
normal_servo%20camel.JPG


helaas van de pup heb ik niet is verkocht

maar als extra een foto van de "dummy"motor van mijn camel

dummy%20camel.JPG


gr. jacques
 
He, dat is bruikbaar spul
Dank voor het plaatsen Jacques!

Ben zelf ook bezig hevels te maken van Paxolin
Ik koppel de hevels voor het hoogteroer niet, kan niet helemaal zien of ze bij jouw aansturing los van elkaar zitten of gelijmd(?) aan de messing pijp
Bij de mijne plak ik er een aan iedere kant van de rompbinnenzijde

Is jouw tailskid ook stuurbaar uitgevoerd?
Wilde de mijne aansluiten op de hevel van het rudder met een set veren ertussen om evt klappen op te vangen

Mooie van zo'n 'dummy' is dat je geen dummy meer nodig hebt, wat een juweeltje! :P

dank, Ralf
 
strutter zei:
He, dat is bruikbaar spul
Dank voor het plaatsen Jacques!

Ben zelf ook bezig hevels te maken van Paxolin
Ik koppel de hevels voor het hoogteroer niet, kan niet helemaal zien of ze bij jouw aansturing los van elkaar zitten of gelijmd(?) aan de messing pijp
Bij de mijne plak ik er een aan iedere kant van de rompbinnenzijde

Is jouw tailskid ook stuurbaar uitgevoerd?
Wilde de mijne aansluiten op de hevel van het rudder met een set veren ertussen om evt klappen op te vangen

Mooie van zo'n 'dummy' is dat je geen dummy meer nodig hebt, wat een juweeltje! :P

dank, Ralf

ralf ,
de hoogteroer hevel bestaat uit 3 delen 2 st messing buisjes met novotex hevel (eerst een schijfje op buisje gesoldeerd daar hevel tegen gepakt met epoxy) en een messing afstandsbusje ertussen in.
de skid kan een beetje draaien en wordt hier begrenst door twee kabeltjes

gr. jacques
 
Weer een stukje opgeschoten,

Afgelopen woensdag de (zelfbouwkit) van de demper binnen gekregen :banana: (nog dank Rob!)
Kit is van Toni Clark voor zijn Piper Cub, ze hebben hem ook kant en klaar maar dan was hij gespiegeld :| dus daar had ik weinig aan..
Gelijk aan de slag gegaan met het zilver solderen, de tekening had ik immers al klaar in autocad

P2170016.JPG


Uitslag van de sparing getekend op de computer en geslepen met de Dremelschijf
dan nog het eea aan vijlwerk en het past

P2170018.JPG


Pijpje naar de flens platgeslagen/geknepen en pas gemaakt

P2180041.JPG


En ja, het past! secuur werkje geweest, ondanks dat het zo'n grote neus is past het allemaal maar net
Mooi als je alles in CAD kunt uitdokteren
De eindkappen voor de demper worden er nog opgezet hoor! :wink:
Was alleen erg nieuwschierig of het allemaal paste

P2180043.JPG


Daar zit ie dan de ZG62 met Reeves Torquemaster vertraging :yes:
In het motorschot komt nog een gat voor de doorvoer van de carurateur/trompet
en dan zo'n mooi filtertje van R. Branderhorst eroverheen

P2180052.JPG


Wielen van TC ook binnen, GLOEP; samen 850 gram! :( (Reeves 550gram)
Nog maar eens even kijken welke ik ga gebruiken dan...

In ieder geval blij dat de motor opzet nu past, pak van mijn hart..

Groeten, Ralf
 
erg mooi, maar uhhhh, niet om het een of ander. Deze spaken zijn toch een stukkie mooier dan de wielen die je er eerder onder had zitten. En als de kist die extra 300 gram kan trekken, zou ik zeker voor de spaken gaan.
 
Niet om het een of 't ander, maar zijn dit wel schaalwielen?

Zo weinig spaken! 8O

Lijken meer op kinderwagenwielen anno plm. 1980. :?

Of beledig ik je wielen nou? :oops:

Waar staat TC voor?


jan.
 
TC is Toni Clark

Foei toch Jan dat zou jij moeten weten :wink:

EDIT: Alex was me net voor :lol:
 
Frank Hartog zei:
Ben benieuwd hoe Ralf 64 spaken in dat wiel krijgt...................... :wink:

Hij kiest waarschijnlijk een voorbeeld met "Covers" :lol:

Vindt dit wel een mooi schema Ralf :wink: Welke heb je trouwens in gedachte :?:

Sopwith%20Camel.jpg
Gr. Teus
 
Teus zei:
Hij kiest waarschijnlijk een voorbeeld met "Covers" :lol: Gr. Teus

Het spakenpatroon is zichtbaar door de covers heen, de covers zijn strak gespannen zodat de onderliggende spaken erdoorheen drukken,
dus er moet wel iets van spaken zichtbaar zijn.......... :teacher:

groet,

Frank
 
Er komen inderdaad covers op de zijkanten dus de spaakjes zie je niet

@ Jan,
Lijken meer op kinderwagenwielen anno plm. 1980. Confused
zijn het waarschijnlijk ook, ze schijnen zelfs bij ons ergens uit Spijkernisse te komen

@ Bla31, 28x12" komt er op (71cm)

@ Frank, mooi werk zeg! maar om nou zelf ook nog eens de spaakwielen op schaal te gaan maken terwijl ze worden bekleed gaat me toch net ff te ver
is wel het mooist natuurlijk maar er zijn grenzen voor mij...:wink:

@ Teus, DAT schema had ik als 1e in gedachten! Wel wilde ik graag de cowl aluminium houden en de struts van gelakt hout
Het wordt het schema van het plastic modelletje op pagina 1
deze heeft rode wielcovers (zie ook p.1 bij Alan Yendle's model) en grijze wangen achter de cowl, helaas is het exacte registratienummer niet bekend
er staan 2 foto's van in de Windsock datafile, daar zal ik het mee moeten doen (ik bedenk er wel een mooi nummer bij) :roll:

Waarschijnlijk gaan er nu een paar ECHTE schaalbouwers over hun nek :lol:

Ben ook niet van plan 'the extra mile' te gaan met detaiilering, voor mij moet het een practisch en redelijk ogend model worden, wat fijn te vliegen is
(beetje tussen stand-off en schaal in) Als het vliegen goed komt ben ik voor de rest ook niet zo bang...

Groeten Ralf
 
Back
Top