Hallo,
Weer wat verder. De bulb is na 4 keer redelijk. Dus die maak ik eerst netjes met schuren o.a.. Bulb 3 zit nu tijdelijk eronder, dan kan ik de stabiliteit alvast vaststellen. Het blijkt stabieler dan bij de vorige opzet met die zware kiel.
Met aanpassingen aan onder meer de kiel, dek, sluitdek (onder het dek) en masten is het gewicht nu 1689 gram. Het was 2235 gram dus 546 gram lichter. En dat merk je aan alles.
Ook een rekje gemaakt (55 gram) want met die, nu lange, vin is het anders lastig werken. Vin is wel demontabel, dat was van belang bij het ontwerp van de kielkast.
Binnenkort keer proberen. Woensdag even tijd ervoor, hoop dat de wind gunstig is.
Moet kielgat wat kleiner maken met laminaat. En uiteraard Bulp 4 erop en nog wat ethische aanpassingen.
Vraag me af of het roer niet andersom moet. Dus met de schuine kant richting de boot. In dat geval moet ik het met 180 graden omdraaien.
De servolijn die nu aan het einde van de giek zit, kan wat meer naar voren geplaatst worden richting de kajuit wat meer realistisch is, maar dan heb ik veel servogang resterend. Zou dan eigenlijk minder omwentelingen moeten maken.
Onderstaand foto's hoe ze er nu bij staat.
Groet, Mabo