MSH Prôtos 500

Als het alleenbladen, tailboom en belt is.... dan ga ik het zeker upgraden. Maar waarschijlijk gaat je vliegtijd achteruit of je moet ook andere lipos hebben en hij vliegt al zo super dus ga ik het waarschijnlijk voorlopig niet upgraden. Corrado comunicatie is wel erg slecht. Je hoort maanden van te voren wat align gaat doen maar bij MSH staan ze opeens op de website.

Mhh,
Valt wel mee hoor.
Op Helifreak post hij regelmatig zelf met nieuws en tips en op Runryder en RCgroups ook maar minder.
Is volgens mij juist een van de weinige fabrikanten die rechtstreeks met zijn gebruikers kletst en zelfs direct antwoord geeft op vragen.
Align geeft meestal zijn zgn.spionage plaatjes via gebruikers aan RChelirecourse of trextuning, en communicatie over klachten/aanpassingen is vrijwel onmogelijk.

Maar het zal inderdaad gaan om bladen, tailboom, en belt, en misschien de carbon steunstaven op de staart.
Over de lipo's e.d. weet ik nog niets, ze zijn er mee aan het testen op het moment.
Ik vermoed zelf dat je met weinig aanpassingen de 470 bladen ook wel rondkrijgt.
De motor/overbrenging heeft veel torque namelijk, meer dan genoeg.
En de belasting op de bladen neemt af oftewel de massa/kracht verhouding verbeterd.
Ben benieuwd :)

Laat hem dan lekker standaard, dan is hij goed genoeg, ik denk zelfs beter om lekker te gooien en smijten.

Ik heb op helifreak het draadje van de Protos een beetje gevolgd, maar ik was niet echt onder de indruk. Je bladen worden langer, je headspeed minder. De staart van de protos is nu al vrij fragiel, als je er een hoger vermogen op doet denk ik dat dit alleen maar meer vragen is om problemen.

Zit een beetje te neuzen naar een setup voor de Protos.

Momenteel denk ik aan,

Microbeast

Swash servo's Graupner DES 676 BB 6V 44Ncm / 0,07 Sek (G7941)

Tail servo Graupner DES 677 BB 6V 26Ncm / 0,04 Sek (G-7942)

6S lipo's hobby city

Scorpion HK-3026-880KV

Phoenix Ice Lite 100 of de Ice Lite 75

430mm Radix Main Blades

Tail blades ?

Protos Pinion ?

Graag jullie mening?

Mooie setup hoor Mario.
Microbeast is nog even een vraagteken maar ziet er goed uit.
Servo's zijn goed volgens mij en niet duur, ik verkies zelf wel metalgears op de swash i.v.m. gooi en smijt heli voornemens ;).
Scorpion is prima, maar wel een beetje hoger toerental in vergelijk met de MSH motor en in verbruik niet zuiniger.
Ik vlieg zelf nog altijd met de "hete" standaard Motor (geweldig ding)
Over Phoenix Ice lopen de meningen uiteen...heb er pas een op 12S zien afbranden, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.
Vind YGE en Kontronik het mooiste (wel een beetje duur helaas).
Heb zelf geen ervaring met de Radix bladen en vlieg met de standaard SAB bladen die gewoon erg goed zijn, maar die Radix bladen zullen zeer waarschijnlijk ook erg goed zijn.
Op het gebied van tailblades zou ik voor de wat stijvere MSH carbon gevulde blaadjes gaan.
Ik vlieg zelf met de plastic MSH blaadjes (slappe versie) maar zag van het weekend op de club dat de stops met die hardere blaadjes veel mooier en direct zijn, dus ga ik daar ook op over.
De pinion..
Ik vlieg zelf nog met een 15T (op 6S) en dat is prima i.c.m. met een interne governor (kontronik).
Ga je 90-100% vlak vliegen zonder governor zou ik naar 14T stappen.
De Protos vliegt bij mij het lekkerst tussen de 2700-2900 toeren.
Eronder is hij vrij traag op de cyclic en erboven is hij balistisch (a la rigid maar dan in het klein).

Ik zou voor een Jive 60LV gaan, Edge flybarless 425, std motor en de servos ben ik nog niet uit.

Overigens ga ik eerder voor een Vbar, dat vertrouw ik wat meer.

Protos is besteld:cool:

Protos kit + fbl + 14t tandwiel met adapter
Phoenix ICE 75
Scorpion HK-3026-880
425mm SAB main blades CF RED DEVIL
Tail Blade 3K Protos (500size)
CanoMod Kaizer canopy
2x ZIPPY Flightmax 2650mAh 6S1P 40C

Nu nog achter de DES servo's aan

ben benieuwd wat je er straks van vind Mario.
Ik blijf het een fijne heli vinden, makkelijk mee te nemen, vliegt strak, wendbaar en snel.
En is echt enorm onderhouds vriendelijk, als je niet crashed uiteraard... .

ben benieuwd wat je er straks van vind Mario.
Ik blijf het een fijne heli vinden, makkelijk mee te nemen, vliegt strak, wendbaar en snel.
En is echt enorm onderhouds vriendelijk, als je niet crashed uiteraard... .

Ben uiteraard ook erg benieuwd Eric zeker in combinatie met de Microbeast, wat voor vliegtijden haal jij met je Protos en met welke lipo's?

Mooie heli mario
Ik heb er ook een
vraag me alleeen af waarom die accu's?
Waarom haal je Hyperions 2600 v3
Vlieg ik ook mee met twee van deze accu's kan ik wel 20 keer de lucht in
probeer dat eens met die zippy's.
ondanks mijn intensief gebruik zijn ze nog steeds 100%
Een andere vriend vlieg ook met zippy's beide standaard Protos,
dus ecs motor bladen niks extra's en ik vlieg met de hyppies 2600 ruim anderhalve minuut langer.
Ik volg veel forums over de in en outs van de Protos
en lees vaak dat ze beste motoren esc bladen willen hebben in dan op de accu´s gaan knibbelen .
Het vraagstuk geld ook over het gewicht van de heli het moet zo licht mogelijk en dan duwen ze er 3000 of 3200 accu´s in die toch 140gr zwaarder zijn dan de voorgeschreven maat.
Met de hyppies heb je veel plezier in combinatie met een goede lader pomp je ze vol in 8a9 minuten en dat wel een dag lang.
Dan heb je vliegtijd`zonder dat de hyppies schaden lijden`

maar dit is maar mijn idee ,dus niet alle tegelijk schelden
gr martin

Zit wel wat in Martin.

Maar kon de Zippy's voor weinig op het forum kopen, later kan ik altijd nog verder kijken, nieuwe heli + nieuwe setup hakt er aardig in en het is natuurlijk niet de enigste heli die mee naar het veld gaat ;)

Zit trouwens nog wel te twijvelen tussen de Scorpion 880 en de standaard motor, kan er nog op terug komen omdat de Protos een levertijd heeft van 10 dagen:confused:

Gr,

Mario

Geen geld uitgeven voor wat zich al bewezen heeft.
de Scorpio´s staan wel bekent dat ze bepaald hiet erg zuinig zijn met
de energie huishouding.
Ze worden alleen wat warm maar blijven 100% en kakken niet in.

met mijn standaard set en ik vlieg geen 3d doe ik toch gauw
bijna 9 minuten met een lading.
als ik het op zweef vliegen houd zit er zelfs 10minuten in
terwijl mijn maat met nieuwe zippy´s de 7 ´minuten met moeite
haal terwijl hij 2650 vlieg.

gr martin

Ik heb mijn timer op 5:15 staan Mario.
Heb nu drie vluchtjes met een hyperion 2600 gemaakt (25C), en dat gaat prima.
Krijg hem niet heter dan 40º, was bij mijn andere lipo's wel eens anders :)
of je er langer mee kan vliegen moet ik nog even zien.
Zal wel beter gaan als hij FBL is, kan de headspeed iets omlaag en zoiezo efficienter.

Laatst bewerkt:
Back