Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Met de Ace DS1015 is ook helemaal niks mis hoor. Gewoon blijven gebruiken totdat deze kapot is. De Savox kan je altijd nog proberen.
     
  2. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Die savox is wel 0,03 sneller maar ik betwijfel of je dat zal merken
     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Dat ga je nooit merken hoor!
    In een buggy kan je beter een servo steken die iets rustiger is.

    Dit vooral omdat de buggy zowieso al een veel snellere reactie heeft als een andere auto.
    Hoe sneller, hoe nerveuzer hij aan het stuur gaat hangen.

    ACE1015 heeft altijd goed gedaan op buggy/Truggy!
     
  4. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.297
    Locatie:
    Koersel
    Daarmee dat ik eerder de Sacox 1256 of 1283 aanraad op stuur dan de 1258.
    De eerste 2 zijnwat trager en hebben meer kracht. Kan nooit geen kwaad daar je in de bocht redelijk wat krachten op de servo krijgt.
    De 1283 heeft dan nog eens stalen tandwielen ipv titanium.
     
  5. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Dan blijf ik voorlopig lekker bij de ace. Vind hem zelf snel genoeg. Die 1ste 2 die jij noemde stewie zijn even snel als die ace toch?
     
  6. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.297
    Locatie:
    Koersel
    Het zal niet veel schelen. Een stuurservo op een buggy moet niet héél snel zijn. Daar wordt die nerveus van ;).
    Ze zijn beide meer dan snel genoeg voor een offroad buggy en truggy.
     
  7. peters1

    peters1

    Lid geworden:
    30 dec 2012
    Berichten:
    2
    Na wat internetspeurwerk het volgende : De Savox high torque servo's (20-30kg) vragen meer stroom bij belasting dan de Hitec krachtige versies.(Savox 4 tot 5A, Hitec 3.4 tot 4.2A)
    Dus zowel de Savox als Hitec vragen teveel van de MMM ESC interne BEC waardoor er regelmatig glitching (spanning naar ontvanger te laag)op zal gaan treden.
    Ik ga dus voor een Savox 1283 (30kg) met een externe BEC.
    Dit om de MMM bec te ontlasten.
    Iedereen erg bedankt voor commentaar, heb hier weer veel van geleerd.
    Ik wil het graag de 1ste keer goed doen en geen dubbel geld uitgeven.
     
  8. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Heeft iemand al een manier gevonden om de mugen veren te herkennen als die lipjes eraf zijn?
    Het is lang goed gegaan, maar net mijn shocks gereviseerd en nu zijn er toch twee labeltjes kapot helaas.
     
  9. ebi

    ebi

    Lid geworden:
    14 aug 2007
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Emmen
    Je moet de wikkelingen van de veer tellen. Het aantal wikkelingen komt overeen met de getallen die op de labels staan. Dus een 10.0 veer heeft 10 volledige wikkelingen, een 10.5 veer heeft 10 en een halve wikkeling etc.
     
  10. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    oh ja, dat klinkt wel heel logisch inderdaad.
    dank je
     
  11. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    554
    Locatie:
    Hoofddorp
    Er is mij gezegt dat ik met een buggy veel meer plezier heb dan met truggy.
    Kan iemand mij een paar goede redenen geven waarom?

    Alvast bedankt!
     
  12. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Dat is een eigen smaak. Met een buggy moet je veel meer controle hebben over je auto. Met een truggy ook wel maar wat minder.
     
  13. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    554
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ja als ik hem heb dan ga ik waarschijlijk racen maar, ik ga me misschien ook in schrijven (eerst oefenen) met me trophy truggy. Ik wil ook een beetje bashen en kan dat met een buggy ook?
     
  14. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Dat kan
     
  15. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    554
    Locatie:
    Hoofddorp
    Door gras gaat ie waarschijnlijk goed. Maar, hoe gaat het met duinen en andere soorten ruiger terrein?
     
  16. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Dat kan ook
     
  17. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. hugo356

    hugo356

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    32
    Even een vraagje, doen jullie iets tussen je pinion en je diff van olie, vet, siliconenspray??
     
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Zowel bij de electro als nitro versie doen we er niets tussen Hugo.
     
  20. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Komt vanzelf diff olie tussen, lol
     

Deel Deze Pagina