Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Met de Ace DS1015 is ook helemaal niks mis hoor. Gewoon blijven gebruiken totdat deze kapot is. De Savox kan je altijd nog proberen.
 
Dat ga je nooit merken hoor!
In een buggy kan je beter een servo steken die iets rustiger is.

Dit vooral omdat de buggy zowieso al een veel snellere reactie heeft als een andere auto.
Hoe sneller, hoe nerveuzer hij aan het stuur gaat hangen.

ACE1015 heeft altijd goed gedaan op buggy/Truggy!
 
Daarmee dat ik eerder de Sacox 1256 of 1283 aanraad op stuur dan de 1258.
De eerste 2 zijnwat trager en hebben meer kracht. Kan nooit geen kwaad daar je in de bocht redelijk wat krachten op de servo krijgt.
De 1283 heeft dan nog eens stalen tandwielen ipv titanium.
 
Dan blijf ik voorlopig lekker bij de ace. Vind hem zelf snel genoeg. Die 1ste 2 die jij noemde stewie zijn even snel als die ace toch?
 
Het zal niet veel schelen. Een stuurservo op een buggy moet niet héél snel zijn. Daar wordt die nerveus van ;).
Ze zijn beide meer dan snel genoeg voor een offroad buggy en truggy.
 
Na wat internetspeurwerk het volgende : De Savox high torque servo's (20-30kg) vragen meer stroom bij belasting dan de Hitec krachtige versies.(Savox 4 tot 5A, Hitec 3.4 tot 4.2A)
Dus zowel de Savox als Hitec vragen teveel van de MMM ESC interne BEC waardoor er regelmatig glitching (spanning naar ontvanger te laag)op zal gaan treden.
Ik ga dus voor een Savox 1283 (30kg) met een externe BEC.
Dit om de MMM bec te ontlasten.
Iedereen erg bedankt voor commentaar, heb hier weer veel van geleerd.
Ik wil het graag de 1ste keer goed doen en geen dubbel geld uitgeven.
 
Heeft iemand al een manier gevonden om de mugen veren te herkennen als die lipjes eraf zijn?
Het is lang goed gegaan, maar net mijn shocks gereviseerd en nu zijn er toch twee labeltjes kapot helaas.
 
Je moet de wikkelingen van de veer tellen. Het aantal wikkelingen komt overeen met de getallen die op de labels staan. Dus een 10.0 veer heeft 10 volledige wikkelingen, een 10.5 veer heeft 10 en een halve wikkeling etc.
 
Er is mij gezegt dat ik met een buggy veel meer plezier heb dan met truggy.
Kan iemand mij een paar goede redenen geven waarom?

Alvast bedankt!
 
Dat is een eigen smaak. Met een buggy moet je veel meer controle hebben over je auto. Met een truggy ook wel maar wat minder.
 
Ja als ik hem heb dan ga ik waarschijlijk racen maar, ik ga me misschien ook in schrijven (eerst oefenen) met me trophy truggy. Ik wil ook een beetje bashen en kan dat met een buggy ook?
 
Back
Top