multiplex Easystar deel 2.

Ik hoop dat Hangar je niet het vel over de oren heeft gehaald. D90 is nogal overkill op de rols, had je zeker 25 euro kunnen besparen. Waar woon je precies? Ik ben dagelijks in Kampen namelijk, help je graag even :)

Bij Lemmer neem ik aan? Jammer, best wel een eind weg. (70 km)

6,70 per stuk? Hm, ik dacht dat de D60 en D90 bij Peter 19,95 kostten. Dan maakt het elkaar inderdaad weinig (op de grote hoop gezien dan)

Nee hoor geen schakelaar gebruiken als je wilt vliegen gewoon de accu aansluiten en als je stopt met vliegen accu er weer af halen.
Ik denk dat je iets te moeilijk denkt, snap ik best, daarom gewoon aansluiten zoals ik al beschreef dan is er geen vuiltje aan de lucht.
dit is een heel mooi toestel om te leren vliegt heerlijk en met een brushless motor met deze lipo accu vlieg je zo 20 a 30 minuten, en geloof me als je net begint met vliegen ( denk ik )
ben je van de concentratie binnen 10 minuten doodmoe, de eerste tijd zal je de accu ook niet leeg kunnen vliegen.
Als je beter kunt vliegen een extra accu en gaan met die banaan.

Hallo,

Ik vlieg nu heli en wil eigenlijk graag met dit toestel gaan leren vliegen. Ik zoals velen zeggen vanmiddag FMS gedownload, zendertje van me FP eraan gemaakt, kanalen gakalibreerd en vliegen maar... Ik had hem binnen een uurtje helemaal onder de knie, loopings, bochten, rustige buiklanding.... Maar nu de vraag: Kan het echt zo makkelijk, want de andere 'meegeleverde' vliegtuigen krijg ik met geen meter meer veilig aan de grond! Dus is of FMS te makkelijk, of is de easystar echt zo makkelijk?

Gr,

Alex

Ja, en ja :D zowel FMS als de EZ* zijn supermakkelijk. FMS is een leuke "eerste proefles" als je denkt dat RC misschien wel wat voor je is, daarna wil je toch wat meer natuurgetrouws zoals G4/4.5/5, Realflight etc.

En ja de easystar is een eenvoudig toestel om mee te leren vliegen, zelfs als je geen hulp hebt. Extreme stuurbewegingen worden door de relatief kleine stuurvlakken milder gemaakt.

Als je heli kunt vliegen (mode 2 neem ik aan?) is fixed wing een makkie, vooral met bovendekkers. Zet gewoon hoogte en richting op de rechter knuppel net als je nu gewend bent (denk ik), gas op links en voor je het weet ben je aan wat spannenders toe :D

Ja, en ja :D zowel FMS als de EZ* zijn supermakkelijk. FMS is een leuke "eerste proefles" als je denkt dat RC misschien wel wat voor je is, daarna wil je toch wat meer natuurgetrouws zoals G4/4.5/5, Realflight etc.

En ja de easystar is een eenvoudig toestel om mee te leren vliegen, zelfs als je geen hulp hebt. Extreme stuurbewegingen worden door de relatief kleine stuurvlakken milder gemaakt.

Als je heli kunt vliegen (mode 2 neem ik aan?) is fixed wing een makkie, vooral met bovendekkers. Zet gewoon hoogte en richting op de rechter knuppel net als je nu gewend bent (denk ik), gas op links en voor je het weet ben je aan wat spannenders toe :D
Ik kan inderdaasd behoorlijk met fptjes vliegen. Mode 2 inderdaad, het enige is is dat richting bij mij op links zit en op recht mijn link/rechts beweging, maar dat leer je zo denk ik. Kun je met Realflight (demo al een keer gehad) ook gebruik maken van je eigen zender? dan hoef ik die er niet bij te bestellen en dat scheelt weer geld.

Gr,

alex

Ja ik gebruik mijn MX16s op Realflight en G4, alleen heb je dan wel een dongle of kabel nodig om deze aan te sluiten. In mijn geval 16 dollar via ebay.

Wat versta je op richting en wat versta je onder links/rechts? Richting bedoel je staartrotor mee toch?

staartrotor zit bij mij op links. Met links-rechts bedoel ik het rollen (geen flauw idee wat de juiste term is) van links naar recht, zoals ook bij een 4-kanaals vliegtuig. In elk geval bedankt, ga ik de rest van de winter uitsimmen en dan tegen het voorjaar, dan heb ik ook genoeg geld om ruimschoots een easystar te kopen ipv het krappe budget wat ik nu heb, en dan is de kans iig kleiner om te crashen, ik heb 3 voetbalvelden aan elkaar vrij om te vliegen, dus dat moet genoeg zijn...

Gr,

Alex

Alex, ik had bij mijn eerste vlucht met de EZ een open ruimte van minstens 1000x800 meter (open water met aansluitend golfterrein) met daarop één boompje. Raad eens... Dus oefenen is verstandig ;)

Ja ik bedoelde tail op links inderdaad. Volgens mij is het voor jou het verstandigst om bij het simmen mode 2 aan te houden, dus hoogte en richting op rechts bij de EZ, bij een toestel met ailerons hoogte en ailerons op rechts, richting op links met gas.

Als je een krap budget hebt, bij hoellein kost de easystar volgens mij 53 euro plus 12 verzenden, bij unitedhobbies heb je voor 22 dollar al een acceptabele zender met ontvanger of voor iets meer dan het dubbele een redelijke; de 380S 2200KV motor die hier vaak voorbij komt samen met een SS 30A regelaar en een paar 2200MAh zippy's van 8 dollar voldoen meer dan ruim voor een eerste toestel. Al met al moet je inclusief verzendkosten, toestel en lader minimaal rekenen op 200 euro, wil je meer geld uitgeven kijk dan vooral naar een goede zender, een goede lader en goede (30C) lipo's.

Als servo's zou ik voor de EZ een paar HTX900;s nemen, die zijn meer dan sterk genoeg en kosten een schikbarende drie dollar :)

En een lol dat je met dit toestel hebt, mijn zoontje van 12 jaar nog nooit gevlogen, alleen wel eens achter de pc met een simulator vliegt zo weg met een EZ.
alleen starten en landen moet hij nog wat leren verder geen probleem
Ik heb nog maar een extra EZ gekocht voor hem want ook ik wil de mijne houden, ik vindt hem ook leuk :)

Hallo mensen,

Ik zou graag R2D2 en Sadkingbilly nog willen bedanken voor hun positieve en leuke reacties.
bedankt hiervoor

ik krijg er echt steeds meer zin in en wil mij zelf eerst opgeven bij de club in Emmeloord denk ik zodat ik misschien les kan krijgen daar. wat ik veel op het forum lees als tip

(sloten licht idd dicht bij lemmer en is ongeveer 70 km maar aan de andere kant iemand met ervaring is altijd meegenomen)
http://www.modelbouwforum.nl/forums/9237

Tsja, als alles in elkaar zit wil ik met alle plezier een keer kijken naar de setup en eventueel afstellen in de zender. Ik werk bij McDonalds in Kampen (vlak naast de N50), daartegenover is een groot stuk land wat nog helemaal kaal is. Iedere dag dat ik vroeg moet werken heb ik na vier uur tijd, als ik laat moet werken tot half vier :)

groeten,
Alwin

Zo ik pak de easystar weer op nu met een andere esc..
ff een beginnersvraagje weer(kon het niet vinden in de handleiding en hier met de zoek functie):

Als je van achter (vanaf de staart naar voren) kijkt: moet de propellor met de klok mee of tegen?

net nog ff gekeken.....O ja,... het staat wel in de handleiding maar voor mij niet duidelijk genoeg...

"clockwise when looking at the motorshaft": dus met de klok mee als je vanaf de neus naar de staart kijkt?

Laatst bewerkt:
De propellor moet zo draaien dat hij naar achteren "blaast". Kwestie van even checken voor je de boel inbouwt :) Heb je de originele motor erin of een brushless, en wat voor prop gebruik je? De meeste draaien (van achteren gezien) met de klok mee.

De propellor moet zo draaien dat hij naar achteren "blaast". Kwestie van even checken voor je de boel inbouwt :) Heb je de originele motor erin of een brushless, en wat voor prop gebruik je? De meeste draaien (van achteren gezien) met de klok mee.

Hij blaast inderdaad naar achteren:
Ik heb wel het standaard motortje met idem prop.
De bollekant richting neus en de kant met de tekst richting staart. Gaat ie zo?

Laatst bewerkt:
Ik heb wel het standaard motertje met idem prop.
De bollekant richting neus en de kant met de tekst richting staart. Gaat ie zo?

ja de tekst op de prop moet naar de motor wijzen en zoals jij kijkt dus van achter naar voren moet de prop met de klok mee draaien

Ik heb hier geen gunther propjes meer maar moet de tekst niet richting de staart? Dan zit de bolle kant van de prop als het goed is richting neus.

Back