Multiplex Funcub 2010

het is ook afhankelijk van de gebruikte lijm etc... klinkt stom, maar is wel zo :P lol

ben nu wel benieuwd hoe het cg bij sven ligt.

Net even gemeten, mijn CG ligt nu met accu netjes achter in et ruim precies op 6cm.
Dat is zo ongeveer wel de bedoeling begreep ik?
Boekje zegt 8cm, en sommige hier vinden 5cm fijn.
Dus ik zit dan in de "boter zone" toch?

Behalve als je wilt hooveren. Dan moet het CG nog wat verder naar achteren dan de gebruikelijk plaats. Daar zit dan ook een beetje een paradox. Een zwaardere motor ( en lipo?) om met meer vermogen met een FC te kunnen hooveren en daardoor (de zwaardere motor) een nog voorlijker CG waardoor het hooveren juist onwaarschijnlijker wordt. In ieder geval minder lekker.

groet,

Erik

Och, hooveren is gelukkig niet iets wat sven echt wil doen.
Meer normaal rondvliegen, en daar lag het CG te ver voor naar achter (of iig, zo leek het)

Hahah zijn er mensen die dat ding hoveren als een 3D kist?
Nee ik vlieg hem graag gewoon normaal, met de optie om hem eens flink verticaal door te kunnen trekken.
Gewoon een leuke floater die niet zomaar uit de lucht valt, en waar eventueel nog wat mee te slepen valt. ;)

Ik zal hem zo eens vliegen, dan kijk ik wel of het goed vliegt.

Even een vraagje: Waar leggen jullie de antenne langs in de Funcub?
Edit: Het stond toch wel in het boekje, en hij moet gewoon met een plakbandje aan de onderkant. Jammer, ik had liever een buisje gehad, net als bij de Easystar, maar ze zullen er wel van uitgaan dat iedereen op 2,4 GHz vliegt tegenwoordig.

Laatst bewerkt:
Jammer het was een mooie dag helaas met veel wind vanmiddag.
Maar het moet toch snel gebeuren want het weer wordt slechter en eind van de week misschien sneeuw.
Met die dikke wielen moet dat ook lukken!
Ton

Dat zat ik me ook al af te vragen, zou zon ding met die banden uberhaubt wel ski's nodig hebben in de sneeuw. :p

Ik mag hopen dat hij kan opstijgen in de sneeuw, want mijn maiden zal over een weekje of drie gaan plaatsvinden.

Laatst bewerkt:
j.l. zondag enkele vluchten gemaakt met m'n FUNCUB..... brrrr .... koud ....
Na het uitwegen moest er ruim 50 gram lood aan de kont geplakt worden, maar dat werd een bijna-crash.
ALLE lood verwijderd en nu vliegt hij als een eitje :-)
Het zwaartepunt staat niet juist in de beschrijving ; uitwegen op 5,5 cm (= ingeplakte vleugel versteviging)
Ik verwacht dat hij met die dikke wielen zeker zal opstijgen vanaf sneeuw.

Laatst bewerkt:
Die van mij is binnenkort tekoop. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
De funcub is hem gewoon niet voor mij.

Ik ga de ontvanger, motor en regelaar eruit trekken,
de rest is voor een ieder die hem over wil nemen.

Wat is er gebeurd Sven dat je tot deze conclusie komt.
Heb je al gevlogen met de versterkte versie en hoe ging dat?
We zitten bijna allemaal te wachten op je remaiden verslag.
Ton

Huh?? De laatste aanpassingen geen succes? Voorzichtig met het eruit trekken... ;-)

Het ding stuurt totaal niet naar mijn zin en is in een spiraaltje de grond in gedoken.
Enige schade is een los geschoten motor schot en een klein beetje schuim schade aan de binnenkant.
De lange carbon pennen hebben hem gered denk ik, er is nauwlijks wat gedeukt, en niets is gescheurd.

Maar hij vliegt niet naar mijn zin, ik ga liever ergens anders mijn tijd aan besteden.

Crash staat zelfs op film, zal hem zo wel posten..
Zolang ik maar geen kritiek krijg van "ja maar dit en dat is verkeerd",
dat boeit me nu gewoon nietmeer.

Back