Multiplex Funcub 2010

Hé Mijnheer Rob jij als starter van dit nog steeds lopende draadje als 'organisator' en dan op jullie mooie mega veld. Kunnen onze Belgische vrienden ook komen. Idee?????

Groetjes, Erik.

Heb het al even aan Frank van de piper meeting gevraagd in het desbetreffende draadje...

Hee die Erik, ik wacht even de reactie van Pipermeeting af, hoewel ik denk dat die op een ander soort piper mikken (ben wel eens bij Pipermeeting gaan kijken), heeft een erg laag schuimgehalte, maar misschien staan ze er wel voor open?!?

Ik zal eens vragen wat er bij ons mogelijk is, paar gastvliegers is nooit een probleem, dat weet je. Maar zo'n hele kudde Funcubjes zal even in overleg moeten :cool:

Zou natuurlijk helemaal top zijn als er een terrein met gras en water zouden hebben...
Ik zal ondertussen ook ff rondkijken naar geschikte plekken...

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
we komen gewoon met zenalle met onze funcubs op 2 sept naar keldonck ;)

Ghehehe, allemaal welkom 2 sept. maar gastvliegen gaat dan niet lukken... :bye: Als je een keer langs wilt komen geef maar seintje, geen enkel probleem, is maar een stukkie voor jou :thumbsup:

Funcub watervliegsessie is ook een optie natuurlijk, hebben we laatst al met een klein gezelschap gedaan, klik. Grotere plas is wel aan te bevelen als je met meerdere bent. Bootje heb ik, geen probleem...

@Tank, waar kom jij vandaan?

20120114_122712.jpg

Dit staat er op de site van Keldonk :confused::confused:

Maarliefst 75 jaar bestaan de Sticks dit jaar, reden voor een feestje!

Het weekend van zaterdag 1 en zondag 2 september zal in het teken staan van dit jubileum.
Op zaterdag zijn er diverse activiteiten voor genodigden, zondag is er een groots opgezette vliegshow waar ook buitenstaanders welkom zijn.

Er is een Commitee wat zich met dit jubileum bezig gaat houden, eerste vergadering zit er al op. Als de plannen definitief zijn, zal hier meer info geplaatst worden!

Ghehehe, allemaal welkom 2 sept. maar gastvliegen gaat dan niet lukken... :bye: Als je een keer langs wilt komen geef maar seintje, geen enkel probleem, is maar een stukkie voor jou :thumbsup:

Funcub watervliegsessie is ook een optie natuurlijk, hebben we laatst al met een klein gezelschap gedaan, klik. Grotere plas is wel aan te bevelen als je met meerdere bent. Bootje heb ik, geen probleem...

@Tank, waar kom jij vandaan?

20120114_122712.jpg

Ik kom uit Amersfoort.

Gr. Mickael

Ik heb via een pb vernomen dat we bij de piper meeting helaas niet welkom zijn. Dus toch zelf maar eens iets op touw zetten vrees ik...

Dit staat er op de site van Keldonk :confused::confused:

Maarliefst 75 jaar bestaan de Sticks dit jaar, reden voor een feestje!

Het weekend van zaterdag 1 en zondag 2 september zal in het teken staan van dit jubileum.
Op zaterdag zijn er diverse activiteiten voor genodigden, zondag is er een groots opgezette vliegshow waar ook buitenstaanders welkom zijn.

Er is een Commitee wat zich met dit jubileum bezig gaat houden, eerste vergadering zit er al op. Als de plannen definitief zijn, zal hier meer info geplaatst worden!

Klopt, iedereen welkom, maar het is een vliegshow. Volgens een (nog nader te bepalen) programma zullen er demonstraties gegeven worden door de leden van de vereniging en hun kisten, bij deze gelegenheid helaas geen ruimte in planning voor gastvliegers. Aantal vliegers en grote aantal (schaal)kisten is meer dan voldoende voor een volgeplande show.

Maar terechte opmerking :yes:, is niet helemaal duidelijk....
De eerstvolgende keer dat je weer op website komt zal ik zorgen dat het aangepast is... :twisted:

Mocht je (met Jetprop?) een keer bij ons willen vliegen, gewoon pb'tje sturen, koffie staat klaar! Geen enkel probleem... :cool:

Gisteren heb ik mijn funcup voor de eerste maal gevlogen, met standaard motor en prop. Vermogen heeft ie MEER dan genoeg.

Het vliegt prachtig... ik was al direct terug aan het landen en opstijgen terwijl het 7 jaar geleden was dat ik nog eens gevlogen had. Zeer makkelijk model, heel anders dan de balsa kisten met nitro waar ik vroeger op leren vliegen heb.

Patrick

Funcub is idd super easy, was mijn eerste toestel.

Heb gisteren gevlogen met een grotere prop namelijk 12x6 ipv 11x5,5. Ik had namelijk nog voldoende capaciteit op mijn ESC en moet zeggen, dat ie ging als een speer...
Rollen en dergelijke ging ook veel beter dan eerst.

Daarna voor het eerst met volle flaps geland, en stil gehangen in de wind. Je moet idd goed met je gas blijven spelen en met veel wind is het een stuk lastiger corrigeren, er stond gisteren 3-4 bft bij ons, maar op zich dus wel te doen. Met een 2200 lipo gaat je vliegtijd echter terug naar max. 7 min. Afhankelijk van je vliegstijl en weer.

Gr. Mickael

HD

Heb het al even aan Frank van de piper meeting gevraagd in het desbetreffende draadje...

Ik heb het bij ons even vlug met de rest van het bestuur besproken. We willen bij voldoende interesse best een middag twee weken na onze meetings iets mogelijk maken...

Dus hoeveel interese is er hier voor?????

Ik heb het bij ons even vlug met de rest van het bestuur besproken. We willen bij voldoende interesse best een middag twee weken na onze meetings iets mogelijk maken...

Dus hoeveel interese is er hier voor?????

Ik uiteraard!

Gr.Mickael

HD

Hallo,

deze paasvakantie zijn we een weekje op reis en zitten we aan een groot open meer... de funcub gaat zowiso mee...
ik zou er eventueel drijvers onder zetten, maar waar halen jullie die het voordeligst?
in enkele shops(lindinger enzo) zijn ze uit stock.
groeten Chris

Hallo,

deze paasvakantie zijn we een weekje op reis en zitten we aan een groot open meer... de funcub gaat zowiso mee...
ik zou er eventueel drijvers onder zetten, maar waar halen jullie die het voordeligst?
in enkele shops(lindinger enzo) zijn ze uit stock.
groeten Chris

Hoi Chris,

Ik heb ze bij rc addict gekocht, ze zijn daar momenteel ook op voorraad...

Succes, Mickael

HD

Funcub op drijvers is leuk!!! En ongelooflijk hoeveel wind hij nog kan verdragen... Het is eerder de prop die steeds in de golven slaat...

zo gaaaaaaaf al die filmpjes hier. Ik wil ook vliegen met mijn funcub.. Enige wat mij nog rest, is een motor kopen.. Maarja, welke.. Ik heb al wat soorten voorbij zien komen in dit draadje. Heb nog niet alles doorgekeken, dus wellicht is mijn vraag al meerdere keren voorbij gekomen (in dat geval.. sorry!) :)

Back