Hallo Hein en Raf,
Ik ben nu al zo'n 24 jaar lid van Isis (hé, zit een jubileum aan te komen..) en het is altijd zo geweest dat er een paar man altijd alles regelen. Bij andere clubs hoor je ook altijd deze verhalen. Ik denk dat dat inherent is aan dit soort hobbyclubs. Het is iets dat je moet accepteren, veranderen doe je het nooit. En als die "kartrekkers', waar ik mezelf ook onder reken, het niet erg vinden is er niets aan de hand. Je doet het tenslotte toch voor je eigen plezier, en daar gaat het om.
Een boekje, ben ik met jullie eens, zal lastig worden. Zelfs een bijlage in Sonar. Wie gaat er namelijk steeds iets schrijven? Als dat ook steeds dezelfde mensen zijn, en de praktijk wijst uit dat dat zo is, wordt het op den duur ook eentonig. Ik denk dat een site een goede optie is, naast uiteraard dit forum. Een site dan als algemeen informatiepunt, en het forum als 'babbelhoek'. Ik blijf het forum een prachtig medium vinden om mensen van her en der in het land bij elkaar te krijgen, en over de grenzen zelfs. Soms ook letterlijk, kijk naar de Subsail. En als ik zie dat nu het gebruikersaantal in ons duikboothoekje meer dan verdubbeld is sinds ik er bijna een jaar geleden ook bij kwam, dat zegt toch ook wat.
We hebben zo te lezen in ieder geval genoeg gespreksstof voor zondag. Ik hoop dat ik de U 2540 nog aan het varen krijg, maar het zal krap worden. De rest van de week s'avonds nog de periscopen en geschutskoepels afmaken, dan zaterdag in de vijver uitballanceren, en zondag de proefvaart. Hopelijk gaat er niets mis, want dan haal ik het schema niet ....