Draai je met klapprop 22000 toeren? Of met een van de andere propjes?
Houd het maximum toerental van de prop in de gaten. Er is een limiet.
Spat het uit elkaar... en komt het ongelukkig uit... wel... dan kunnen de gevolgen serieus niet te overzien zijn. En een paar rondvliegende kapmessen zit geen hond te wachten. Op een vliegclub al helemaal niet.
De vriendelijke heren van Krikke zijn autospecialisten. Van vliegtuigen weten ze echt helemaal niets.
Op de verpakkingen horen de toerentallen vermeld te staan. Anders zijn die terug te vinden op de sites van de fabrikanten.
Aangezien je totaal niet weet wat je aan het doen bent... (doet me denken aan een oude vuurwerk campagne)
Het Kv getal van de motoren is veel te hoog. Eerder iets voor een heli.
De bladen van een heli worden met een tandwielkast of snaar reductie aangedreven. Daarmee draaien de wieken op het koppel van de bijzonder hoogtoerige motor op een stukken lager toerental.
Krikke heeft je iets verkocht waar je voorlopig nog niets aan hebt. Daarmee zijn je goedkope motortjes toch weer duurkoop geworden.
Nu zijn die dingen wel mooi om te zien... maarja... daar doe je het toch niet voor?
100ah regelaar? Die komt in de toekomst vast wel van pas. Met de juiste motor was een 30 a 40ah regelaar al genoeg geweest, en had gewicht bespaard.
Als je het niet weet, dan stel je je vraag op het forum. In deze het elektrodeel, voor de keuze van de juiste voorstuwing.
Verzoek je om een gericht antwoord om je probleem op te lossen... omdat je het gewoon niet weet, geef je dat gewoon aan... opdat je kistje straks goed vliegt zonder dat de zaak verpulverd of mensen gewond raken.
Als je kist niet op orde is, wordt het niet lessen, niet vliegen.
Krijg een beetje de de indruk -met alle respect- dat je met graagte je in 7 sloten tegelijk begeefd?
Folie op een schuimkist... het kan. Maar dan moet je de folie ver onder de 100 graad aanbrengen. Met een
foliebout of strijkijzer. Een strijkijzer kan, maar werkt nogal lomp door het vaak hoge gewicht van de bout.
Stook je dus het schuim te heet?... dan kan de kist gevoegelijk de container in. Krimpfolie plakt niet echt lekker op EPP schuim. Een ervaren foliekunstenaar zal het wel lukken.
Is de folie voor de balsa vleugel reparatie van de zwever? Dan kan de temperatuur hoger. Aanbrengen rond de minus 100 graad. Rondom de patch lichtjes hechten, daarna bout op 150 graad de krimpfolie aanspannen.
Voor de schuimkist had je beter voor zelfklevende autofolie kunnen kiezen.
Overigens kan je ook Oracover krimpfolie aanschaffen bij Henks Helisport in Roden (Drenthe). Hij heeft een aardige voorraad staan.
(Henk had je beter geadviseerd bij een electromotor-combi aanschaf.)
Dit is het draadje wat je behoort te volgen.
afbouwbouw-verslag-graupner-elektro-kadett
Recept voor een betaalbaar en uitermate goed leskistje. Er is nog een draadje over deze kist!