Beste Raf,
Zoals bekend heb ik heel wat vragen gesteld en ben ik ook overladen door jullie met antwoorden. Hierdoor al wat ideeën laten varen, maar er zijn ook weer ideeën bijgekomen.
Het mooie is nu dat ik weet wat ik aan materiaal (buis) in mijn boot kwijt kan. De door jou aangegeven methode (behangpaper ed) is een tip die ik nuttig gebruik.
Maar, ik heb nog niet alle onderdelen binnen en weet daardoor nog niet hoe het een beetje gaat passen allemaal.
Jullie pakken misschien een servo, ontvanger of motor van de plank.
Ik heb dat allemaal (nog) niet liggen.
In mijn tijd als gereedschapmaker bij dat kunstofproducerende bedrijf, produceerde wij daar (jawel) buizen

. Laat ik daar nu 6 jaar gewerkt hebben en van bloedslang tot bijna een meter in doorsnede aan buis dagelijks hebben zien produceren.
Ik denk nog wel wat met die buizen te kunnen doen, vandaar de term "frommelen".
Verwacht nu geen wonderen, maar als ik het niet probeer weet ik zeker dat iets niet lukt. Dit alles heeft niet direct betrekking op mijn te bouwen boot. Maar zeker wel indirect.
Jullie hebben mij op zulke leuke ideeën gebracht, dat ik het de moeite vind om eea te testen.
Jullie werken er al jaren mee, voor mij is het nieuw.
Ik zie dingen en denk aan aanpassingen/verbeteringen.
Tja, das eerst testen en kijken wat het doet voordat je dat in je boot "frommelt'

Deze boot geeft mij "nul" op fouten, dus kan ik niets verprutsen.
Ik zal de komende weken wat met de buizen gaan proberen te doen, het moet simpel en doeltreffend zijn (teminste dat is de bedoeling/poging).
Het is zeg maar net alsof ik weer met lego speel

En die avatar, dat is mijn vriendin. Tja, daar speel ik ook graag mee.