Nieuwe Xray T3?? Nu met foto's!!??

Ben benieuwd of hier ook alu dempers en ecs assen standaard bijzitten.

Als die erin zitten wordt de prijs van de kit 575 euro. Nu zijn de T2 009 kits in NL 449 euro. Tel daarbij op dat de ECS assen in NL ongeveer 75 euro kosten de twee en alu dempers kosten ook zeker 50 euro. Maar wie weet en verrast Xray ons.....

Dus uiterlijk, onderdelenvoorziening, prijs, en sleutelbaarheid zullen doorslaggevend zijn :)

Ik zou vooral voor onderdelenvoorziening gaan: je kunt met de Mooiste ( relatief begrip natuurlijk ) auto rijden met de goedkoopste onderdelen en heel gemakkelijk aan te sleutelen maar als je niet aan onderdelen kunt komen heb je daar niets aan als iets kapot is. De Tamiya 416 serie is een goede racer, misschien iets minder slijtvast als de Xray maar de onderdelenvoorziening in Europa is toch niet bepaald goed te noemen. Yokomo heeft met de laatste tourwagen ook een goede racer gebracht maar is hier ook nauwelijks te koop. Verkrijgbaarheid van de onderdelen is voor mij het belangrijkste argument als je een nieuwe tourwagen zou gaan kopen. Hoe die eruit ziet maakt niets uit: met die body erop die gespoten is als .... wat eigenlijk ? zie je er niets van. Bij de een is het oranje wat er blinkt, een ander ziet blauw en de volgende rood. Race waar je je goed bij voelt.

nope dat was al te veranderen.
draagarmen die op de bulkheads zitten geven de auto minder grip.
draagarmen op de chasis plaat meer grip.
heeft te maken met een andere flex punten

Ik vind het iets te simpel om te zeggen dat de scharnierpunten aan de chassisplaat meer grip zou geven vanwege de flex. Je moet dit dus proberen op een identieke auto want vergelijken met een andere auto met een compleet andere geometrie is geen vergelijk.

En hoewel flex in de RC een toverwoord geworden is is het in de echte autosport een item wat men niet zo graag ziet. Het is eerder een noodoplossing omdat de gewone suspension niet de gewenste resultaten kan geven.

Als die erin zitten wordt de prijs van de kit 575 euro. Nu zijn de T2 009 kits in NL 449 euro. Tel daarbij op dat de ECS assen in NL ongeveer 75 euro kosten de twee en alu dempers kosten ook zeker 50 euro. Maar wie weet en verrast Xray ons.....

Verrassen??? Zou kunnen als ze de kit 575 Euro maken....haha.....;-) (is echt een knipoog, dus om te lachen...)

groet,

Eric

Ik vind het iets te simpel om te zeggen dat de scharnierpunten aan de chassisplaat meer grip zou geven vanwege de flex. Je moet dit dus proberen op een identieke auto want vergelijken met een andere auto met een compleet andere geometrie is geen vergelijk.

En hoewel flex in de RC een toverwoord geworden is is het in de echte autosport een item wat men niet zo graag ziet. Het is eerder een noodoplossing omdat de gewone suspension niet de gewenste resultaten kan geven.

Dat komt omdat het gewicht van een electro wagen zeer laag is en je dus een andere wieldruk hebt. vandaar dat ze met flex gaan werken.

Ik zou vooral voor onderdelenvoorziening gaan: je kunt met de Mooiste ( relatief begrip natuurlijk ) auto rijden met de goedkoopste onderdelen en heel gemakkelijk aan te sleutelen maar als je niet aan onderdelen kunt komen heb je daar niets aan als iets kapot is. De Tamiya 416 serie is een goede racer, misschien iets minder slijtvast als de Xray maar de onderdelenvoorziening in Europa is toch niet bepaald goed te noemen. Yokomo heeft met de laatste tourwagen ook een goede racer gebracht maar is hier ook nauwelijks te koop. Verkrijgbaarheid van de onderdelen is voor mij het belangrijkste argument als je een nieuwe tourwagen zou gaan kopen. Hoe die eruit ziet maakt niets uit: met die body erop die gespoten is als .... wat eigenlijk ? zie je er niets van. Bij de een is het oranje wat er blinkt, een ander ziet blauw en de volgende rood. Race waar je je goed bij voelt.

Onderdelen voorziening van zowel Tamiya als Xray is geen probleem. Echter wanneer je alleen wilt kopen in NL dan is Tamiya een probleem..
Wel zijn tamiya onderdelen ongeveer 4 keer zo goedkoop als Xray onderdelen!! Dus je kan best eens wat meer verslijten wat dat betreft.

Mijn Xray bevalt alleen stukken beter dan mijn vorige tamiya. en ik heb er ook bar weinig aan stuk gehad dit jaar! En na een jaar heb ik zelfs nog minder speling op mijn auto dat een tamiya nieuw uit doos..

Ik ben benieuwd of dit de werkelijke opvolger van de 009 gaat worden of dat er ook eindelijk andere kleuren komen. Op de ETS reed er een zwarte Xray met blauwe schroeven en blauwe turnbuckles rond!!! Die wil ik wel hebben/samenstellen ;)

Onderdelen voorziening van zowel Tamiya als Xray is geen probleem. Echter wanneer je alleen wilt kopen in NL dan is Tamiya een probleem..
Wel zijn tamiya onderdelen ongeveer 4 keer zo goedkoop als Xray onderdelen!! Dus je kan best eens wat meer verslijten wat dat betreft.

Mijn Xray bevalt alleen stukken beter dan mijn vorige tamiya. en ik heb er ook bar weinig aan stuk gehad dit jaar! En na een jaar heb ik zelfs nog minder speling op mijn auto dat een tamiya nieuw uit doos..

Ik ben benieuwd of dit de werkelijke opvolger van de 009 gaat worden of dat er ook eindelijk andere kleuren komen. Op de ETS reed er een zwarte Xray met blauwe schroeven en blauwe turnbuckles rond!!! Die wil ik wel hebben/samenstellen ;)

Als je iets kapot hebt en ieder moment in het buitenland moet gaan bestellen dan zal het ook geregeld voorkomen dat je niet kunt racen. Tamiya is nergens 4x zo goedkoop als Xray onderdelen: als dat zo was ....... of je moet appels en peren vergelijken.
Natuurlijk betaal je voor kwaliteit iets meer. Zoals je zelf al aangeeft is er verschil. Als je het verschil in levensduur afzet tegen de prijs dan zul je pas echt zien wat goedkoper is.
Maar genoeg gezeurd: dit gaat over de nieuwe Xray T3 die binnenkort uitkomt.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij 449 ongeveer gaat kosten en dat hij er wel eens rap kon zijn. Xray kennende zitten de eerste kits al in de doos.... ;)

Zowel RedRC als Xray zelf geven nu ook aan dat de T3 er aan komt... en RedRC heeft nu ook dezelfde fotos als hier gepost!

We gaan het afwachten..

Tja, sorry dat ik het zeg, maar we zijn niet allemaal zo slim als jou natuurlijk. Geef mij eens kort aan wat HET onderscheidende is van het rijgedrag van een Xray.

Laten we ook maar ontopic blijven. Ik ben blij met de ignore functie op het forum. Pfff

Dames!!! Dames !!!leuke catfight tussen jullie!!!! het word tijd dat Jullie elkaar op Het circuit ontmoeten. dan kunnen jullie het uitvechten op de baan. en dan samen een colatje drinken lijkt mij beter…;)

Mooi, maar als dit hem is lijkt me de naam T3 een beetje teveel; T2'010 vind ik toepasselijker. Na de T1 was de T2 toch een heel nieuw platform, dit is een -erg strak overigens- refined T2'009 imo....

groet,

Eric

Kan ik hem alvast 2e hands bij je reserveren ,erik???

volgens mij was ik vorig jaar de eerste met een 2e handse in nld.

groeten wiebe.

Kan ik hem alvast 2e hands bij je reserveren ,erik???

volgens mij was ik vorig jaar de eerste met een 2e handse in nld.

groeten wiebe.

Haha.....ik ben bang dat ik geen T3 hoef te kopen, ben erg blij met mijn huidige auto.....
Daar heb ik overigens er nog wel één met een klein beetje ervaring van te koop....haha.

groet,

Eric

Nee Daniel dat lukt niet op de manier zoals we nu rondrijden.
Maar de mod jongens komen in de buurt.
Met pro ten komt het al dichter in de buurt .
Een wagen met 4 a 6 cellen en een goede rijder en je bent er denk ik.
Natuurlijk lipo,s geen zaklantaarn accus.
groeten wiebe.

Zeg Vincent, is dit nou sneller als zo een 3,5 cc 1:8??

Mvg,

zoals Wiebe zegt zul je dan naar Pro10 moeten kijken.
Modified toerwagens zijn wel snel, maar deze snelste klasse sterft een beetje uit.
We gaan met z'n allen wat langzamer rijden. (andere motor en regelaar)

Groeten Vincent

zoals Wiebe zegt zul je dan naar Pro10 moeten kijken.
Modified toerwagens zijn wel snel, maar deze snelste klasse sterft een beetje uit.
We gaan met z'n allen wat langzamer rijden. (andere motor en regelaar)

Groeten Vincent

Langzamer??? het moet toch altijd sneller.....:-)

Mvg,

Back