Nine eagle pro v1

Vandaag redelijk wat keren buiten gevlogen ondanks de wind en ik begin steeds vertrouwder met dit beestje te worden. De neiging om buiten als een gek heen en weer te vliegen is heel erg aanwezig. Ik probeer nu toch ook rustig aan en precieser te vliegen zodat het binnen niet tegen gaat vallen.

:DEn dat heb ik nu, te fel buiten vliegen en daardoor ga je ook feller binnen vliegen wat natuurijk niet kan

Spannende ervaring met mijn Nine Eagle Pro.

Door omstandigheden was ik vandaag alleen thuis met de kids. (schoonvader ligt in ziekenhuis waar mijn vrouw en haar moeder even naar toe zijn geweest)

Voor mij een gelegenheid om even te vliegen met de Pro en dat heb ik geweten. Het leek windstil en had de heli onder controle.
Of perongeluk of door een vlaagje wind kwam de heli omhoog.
Daar in de lucht kreeg ik te maken met een andere windstroming en nam mijn heli mee achter de hoge conniferen van de overburen schuin tegenover ons. Zakken had geen zin om uit deze luchtstroom weg te komen, dan was ik de Pro ook kwijt geweest en kreeg de Pro niet meer naar voren door de wind. Waarschijnlijk uit paniek maar de throttle dicht en verdween de pro achter de conniferen waar ik hem niet meer kon zien.
Kon niks meer beginnen dus maar laten vallen.

Het feil wil nu dat deze mensen op vakantie zijn en alles is afgelsoten, je kan er dus niet bij komen. Aangezien de ook honden hebben, hebben ze ook nog een hekwerk achter de conniferen geplaatst.
Aangezien deze honden een eigen verblijf hebben in de tuin, kunnen ze gaan en staan waar ze willen. Aangezien deze honden bestaat uit een bulldog, rotweiler en een terriër had ik de hoop verloren daar ik weet dat er 's avonds pas bezoek kwam om voor de honden te zorgen. Ik kon de heli door de conniferen zien liggen maar te diep in de tuin. Tot mijn verbazing stond de heli rechtop..... yess dacht ik. op laten stijgen en proberen daar weg te komen. Door het minieme gezichtsveld zie je niet echt wat je doet..... dus?????...... de Pro valt om een nu kon ik echt niks meer doen en hoopte dat de honden dit niet hadden opgemerkt. Ze lagen versuft tegen de conniferen wat uit te rusten door de hitte.

Briefje schrijven en aan het raam plakken voor degene die de honden zou komen verzorgen. Hoe later het werd hoe meer de honden gingen aanslaan hoe meer ik dacht, dit is het einde van mijn vogeltje. Deze ligt straks helemaal in gruselementen. Rond halfnegen..... ja..... daar kwam degene die de honden verzorgt met mijn rode helicopter Pro en helemaal intakt, yeeees. Het verbaasde haar ook daar zij weet dat de bulldog alles vernield en kapot maakt, wat een geluk.:D

Morgen de lipo maar eens testen, die heeft er al die tijd ingezeten. Met een andere lipo heb ik de heli getest en werkt nog goed.
Dit was even spannend zeg en dat om een kleine rode NE Pro:D

Dat is nog eens mazzel hebben. Mooi dat je heli er ongeschonden vanaf id gekomen. De lipo zou ook nog wel eens intact kunnen zijn, als de heli alleen maar standby staat verbruikt hij erg weinig.

Het was inderdaad veel mazzel en ben er ook erg blij ee mdat de Pro er ongeschonden vanaf is gekomen. 1/12 week geleden had ik hier een nieuwe printplaat twv €50 erin laten zetten. Voortaan maar iets voorzichtiger.:D

Ik denk dat de lipo er ook nog best vanad is gekomen, was niet heet maar heb hem ook nog niet getest.

Ik was hem niet kwijt gisterenavond maar het voelde windstil. Dus even proberen. Hopeloos. Op 2-3 meter hoogte was er blijkbaar toch wat wind dus hij wilde niet meer en dreef ongecontroleerd richting de tuin van de buren. Ook maar laten vallen.
Daarna binnen maar weer rondjes gevlogen.. Ook leuk :)

Ik was hem niet kwijt gisterenavond maar het voelde windstil. Dus even proberen. Hopeloos. Op 2-3 meter hoogte was er blijkbaar toch wat wind dus hij wilde niet meer en dreef ongecontroleerd richting de tuin van de buren. Ook maar laten vallen.

:D zo zie je maar weer:D
Je kan 'm goed uit de wind krijgen door te heli te laten zakken. Enkel als deze over de schutting. conniferen etc vliegt en je bent het zicht kwijt kun je niks meer:D

Ik doe het er nu ook eerst weer even rustiger aan mee.

Ik heb de Pro nu net weer voor het eerst gevlogen na de crash bij de schuine overburen met hun honden.
Beide lipo's helemaal leeggevlogen.

Ik moet zeggen.... wat een fijne helicoptertje is dit.
Zeker na het gevecht met mijn EVO is dit weer even echt fijn gedisciplineerd vliegen in de huiskamer. Controle houden over de Pro, echt fijn.

Buiten vliegen met dit beestje laat ik even voor wat het is.
Biuten is het toch genieten en racen maar de echte fijne controle is er niet meer bij zoals je in een bepertke huiskamer moet doen.
Buiten vliegen met deze heli is heerlijk maar door binnen te vliegen leer je echt fijn vliegen. Wel leer je buiten de volle uitslagen en leer je deze heli veel beter kennen maar het moet niet alleen bij buiten vliegen blijven, althans niet voor mij.

Wat een top vogeltje, wat die al niet heeft doorstaan en vliegt nog als de beste:D

Je kan 'm goed uit de wind krijgen door te heli te laten zakken. Enkel als deze over de schutting. conniferen etc vliegt en je bent het zicht kwijt kun je niks meer:D

Da's het probleem. Soms wil ze niet zakken als de wind eronder komt. Gas los helpt dan niet. Ja wel als je haar echt laat vallen maar dat is geen vliegen meer denk ik :)
Zolang ik onder de schutting blijf gaat het redelijk. Maar al snel wil je iets hoger want anders kun je net zo goed binnen blijven. En ze is nou eenmaal erg gevoelig voor wind. Hoort bij het beestje..

Da's het probleem. Soms wil ze niet zakken als de wind eronder komt. Gas los helpt dan niet. Ja wel als je haar echt laat vallen maar dat is geen vliegen meer denk ik :)
Zolang ik onder de schutting blijf gaat het redelijk. Maar al snel wil je iets hoger want anders kun je net zo goed binnen blijven. En ze is nou eenmaal erg gevoelig voor wind. Hoort bij het beestje..

Je kan de neus soms iets beter in de wind duwen door een stoot gas te geven samen met vol stick naar voren. Soms kantelt hij dan voorover, zodat je de heli en tegen de wind kan krijgen, en kan voorkomen dat je hoogte wint.

Maak ook gebruik van het feit dat rudder rechts de heli doet versnellen, dus maak altijd een bocht naar rechts als je tegen de wind in wilt draaien, dan heb je nog iets meer "drang" naar voren.

Mijn ervaring is ook dat als ik wat wind voel dat ik niet meer buiten ga vliegen. Deze kleine beestjes zijn er dan zo vandoor, soms idioot snel ook als je even een verkeerde uitslag maakt. En dat is zo gebeurd als je voor en achter niet meer goed kan zien ;) Misschien dat mijn skills nog moeten groeien, maar ik denk dat als je redelijk goed kan vliegen er ook geen lol aan is om tegen de wind te vechten.

Je kan de neus soms iets beter in de wind duwen door een stoot gas te geven samen met vol stick naar voren. Soms kantelt hij dan voorover, zodat je de heli en tegen de wind kan krijgen, en kan voorkomen dat je hoogte wint.

Maak ook gebruik van het feit dat rudder rechts de heli doet versnellen, dus maak altijd een bocht naar rechts als je tegen de wind in wilt draaien, dan heb je nog iets meer "drang" naar voren.

Zo is het maar net en zo heb ik deze Pro ook al een paar keer weten te redden. Alleen de laatste keer niet meer. Ik had geen zicht meer.

Maar ik heb wel ondervonden dat je deze heli echt wel tegen de wind in kan laten vliegen maar je moet even weten hoe. Heeft Indoorvlieger net beantwoord.:D

Mijn ervaring is ook dat als ik wat wind voel dat ik niet meer buiten ga vliegen. Deze kleine beestjes zijn er dan zo vandoor, soms idioot snel ook als je even een verkeerde uitslag maakt. En dat is zo gebeurd als je voor en achter niet meer goed kan zien ;) Misschien dat mijn skills nog moeten groeien, maar ik denk dat als je redelijk goed kan vliegen er ook geen lol aan is om tegen de wind te vechten.

Tegen de wind in vechten geeft echt een adrenaline en heeft voor mij wel eht gevoel van vliegen met dit kleine beestje. je kan natuurlijk ook niet verwachten dat een formaat 20,5 cm volwaardig de wind kan pakken.
Maar je kan echt met de wind spelen en leer je weer heel veel van:D

Vanmorgen geprobeerd om mijn actie met de Pro op te nemen met een video camera. Ik heb gemerkt dat ik vaak buiten beeld ben en met een camera op mijn heli gericht lijkt mijn vliegkunst nergens op, crash ik weer en wil het te mooi doen. Wanneer ik in beeld wil vliegen gaat het meer lijken op hoveren en pirouettes lijken en dat hebben we wel vaak genoeg zien. Had ik een mooie actie, vloog ik richting de camera om te landen net voor de camera en in één keer erweer vandoo vliegen met een draai van 180 graden. Kijk ik dese actie terug....... jahoor, helemaal onder het bereik van de camera en vlieg in onder het beeld. De Pro zie je niet voorbij glippen alleen het geluid hoor je weer:rolleyes:

Ik heb nu zoiets heel raars met mijn Pro. Laat ik de Pro opstijgen en gaat dat even goed. Niet veel later spint mij deze Pro toch in het romd om zijn eigen as? Valt vervolgens zo naar beneden? Als een dood vogeltje ligt die dan erg sneu op de grond:rolleyes:

Iemand een idee?

Ik zal een aantal andere draadjes eens raadplegen of daar iets over staat vermeld.

Doet je tailmotor het nog goed?? En zitten alle linkjes op de swashplate nog vast? Ik zou het eerst aan de tailmotor denken. Is brushed en misschien gewoon op..

Laatst bewerkt:
Doet je tailmotor het nog goed?? En zitten alle linkjes op de swashplate nog vast? Ik zou het eerst aan de tailmotor denken. Is brushed en misschien gewoon op..

De tail motor lijkt wel goed te zijn. Doch zou deze tailmotor langer mee moeten gaan dan een maand daar anderen al veel langer hiermee spelen:D

Tail motortje zit wel iets los maar hoort volgens mij ook zo, je moet 'm tenslotte deze kunnen vervangen

Swashplate lijkt ook niks mis mee te zijn.

Net de tailmotor gecontroleerd en deze doet het, wat ik wel merk is dat de staartvin trilt. Is dit normaal?

Laatst bewerkt:
Misschien toch buiten een klapje gehad? Het tollen lijkt het meest op niet werkend motortje.. Maand is relatief. Geen idee hoeveel uur je vliegt natuurlijk ;)

Welke kant tolt hij om??

Geloof dat hij rechtsom tolt. De Pro heeft het 2 dagen goed gevlogen binnensdeur:D

Als ik geen oplossing kan vinden of lezen dan probeer ik de tailmotor van de andere heli erop aan te sluiten. Eerst wil ik proberen om een aantal andere zaken te elimeneren.

Back