Ik denk dat sietse die skyshark 2p bedoelt.
deze zijn dunwandig en gewikkelt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Eric, Heb jij dat dan ook gebruikt??De meeste gewikkelde buizen hebben dan ook een glaslaag om voor de circulaire stevigheid te zorgen
@ Arno, bij de vliegershop op de Putstraat in Sittard kun je als je goed zoekt ook gewikkelde koolstaven krijgen. Ik vermoed ook dat het buizen zijn die op een normale manier gemaakt zijn en daarna van een extra laag zijn voorzien welke om de buis wordt gewikkeld.
Ik denk dat sietse die skyshark 2p bedoelt.
Ik dacht dus dat die Skyshark stokken idd bestaan uit lengtevezels omwikkeld met carbon band. Zo lijkt het in ieder geval wel als je het ziet. Volgens mij is dat alleen maar voor de schijn. Het splijt namelijk hetzelfde als "gewone" (pultrusie) stokken. en die ribbels waardoor het gewikkeld lijkt, kan je er ook afschuren.
Mijn idee is nu dus dat eigenlijk alle fabrieks stokken gewoon dmv pultrusie worden gemaakt. Lekker goedkoop en makkelijk.
Quote: eric.
Volgens mij heb je pultrusie stokken, en je hebt gerolde stokken. Die gerolde stokken zullen volgens mij omwikkeld worden met een tape, oid om het in vorm te houden tijdens het uitharden. Wat jij wegschuurd is hars die in de naad van de tape is gaan zitten.
Mijn stokken doen 22 mm bij dezelfde test. 15mm erbij 7.5 mm is dus.... 22.5mm Nou precies goed.
Ik ben allang blij, en het kost misschien 2/ 3 euro per stok..
ik heb ook al eens gezien dat men dat op de sparcap in de vleugel toepaste.