Sow, gister op Pampa een vlucht of 7 gemaakt met de F15, bijna 20 ltr er toch nog doorheen gejaagd.
Eénmaal op het veld aangekomen en de diverse vliegers begroet alles opgebouwd.
Toch eens de gears testen (terwijl ik dat normaal niet echt doe) omdat Oss de laatste keer buiten is geweest en ja hoor m`n neuswiel blijft ergens hangen de eerste keer.
Daarna nog 10 keer op en neer zonder pronblemen.
Hop vliegen maar, de rij was nog kort en gaan.
Wat denk je, yep, neuswiel blijft steken, naja, nog een paar keer geprobeerd maar niets hoor.
Dan maar met gear uit vliegen :-(
Lekker gevlogen neergezet en eens kijken, ah, een inbusje wat los, aandraaien en gaan.
Echter iets te weinig speling dus bij de eerste keer intrekken weer scheef, de 2de keer ging goed.
Overige vluchten zonder problemen, lekker kunnen vliegen, mooie langzame fly by`s met airbrake uit en met airbrake en gear uit (hoop dat daar mooie foto`s van zijn gemaakt) en gewoon lekker gaan.
Toen het rustiger werd kon ik wat relaxter vliegen (m`n F15 met 4 sportjets die aan het raggen zijn is toch minder lekker).
Bij de één na laatste vlucht werd de wind echter wat harder en meer cross, heb hem zelf nog een keer bijna in de hei gezet omdat Leon en Ger tegen mij aan het ouwehoeren waren en ikzelf totaal niet zat op te letten.
De kist vloog veelste langzaam, zat zelf 3 piepjes (=15 km/uur) onder m`n ingestelde ideale snelheid en moest volgas geven om hem uit de hei te houden en door te gaan.
Wel relaxt dan dat dan de airbrake vanzelf ingedrukt wordt en ik dus de weerstand kwijt ben en de kist er redelijk vandoor gaat.
De laatste vlucht was helemaal waardeloos, althans voor mijn gevoel.
De wind was nog wat harder aangetrokken en stond volledig haaks, eigenlijk had ik beter niet kunnen gaan vliegen maar het was rustig he.
De start was probleemloos maar de kist zocht erg met de staart, de eerste landingspoging met vol cross werd niets.
Heb dus toen maar wat meer op de wind geland maar het was zeer turbulent, was blij dat de kist weer stond in ieder geval.
Maar het was een zeer geslaagde dag.
Nu moet ik echter wel naar m`n hopper kijken want in rug vlucht stopt m`n motor ermee, gelukkig had ik het door en rolde direct terug waardoor die weer oppakte maar er zit iets niet goed :nooo: