@onno10 ; Ik gebruik cura , maar met de instellingen van de Mk2. Heb ergens gelezen dat die hetzelfde zijn. Heb prusa control zojuist gedownload, eens kijken of ik vanmiddag tijd heb om ermee te spelen.
Ondertussen nog wat tests gedaan met cura, en het resultaat is veel beter , blijkbaar kleefde het model toch niet goed genoeg aan de steelbed. Gisteren raakte m'n meegeleverde glue-stick op. Snel naar de lokale kantoorwinkel en daar de UHU-stiften gehaald . Voor geen meter werkten die , het ABS houdt totaal niet. Dan maar het "ABS-Aceton"-mixje gemaakt, en wow ... dat kleeft

, ik kreeg het bijna niet meer los.
Dan nog wat instellingen veranderd, retraction speed naar 50 mm/s en 1mm.
Ook had ik als support de "concentric 3D" uitgekozen , en bedacht me dat sindsdien ik die gebruikte het eigenlijk al heel snel mis ging. Terug op "grid"gezet.
nozzle: 240 graden
build plate: 100 graden
no cooling
retraction speed 50 mm/s
retraction 1mm
Het model is gemaakt met een surface van 1,5mm
View media item 241565Het resultaat is niet slecht, 2 probleempjes:
Hier is een versterking voor het printen ( model is smal en hoog) ergens halverwege misgegaan en later heeft tie het weer goed opgepakt. Enig idee waaraan dat kan liggen?
Op zich is dit geen probleem want die delen moet ik er toch afhalen.
View media item 241564
Wat wel een probleempje is , is de bovenkant. Buiten dat die erg ruw is , is op het hoogste punt de surface niet goed , er zitten gaten in.
Het ruwe kan ik wel wegschuren denk ik , maar die gaten ... is daar iets aan te doen?
View media item 241566Voor de volgende test, hoe zal ik dit het beste kunnen oplossen?
Het ziet ernaar uit dat het misgaat bij een "brugje" bouwen, dat hij teveel "in de lucht" moet printen , en dat hij de laag/muurtje eronder niet genoeg meer raakt. Is er ergens een instelling die een horizontale laag met kleinere stapjes maakt? Dus minder opschuift en meer op de lijn eronder nog print?
Ben al blij dat het ergens begint op te lijken.
Cor