Nou, omdat Rick er op zit te wachten:
Vandaag heeft den nieuwe Venom gereden. Vanmorgen was het droog en zonnig, dus in de auto gestapt, en naar mijn plekkie geredn. Telerustelling, de baan was zeiknat en er stonde plassen.
Beetje balen, en (moet toegeven Marten, mede door jouw prikactie, thanx)
dus met wat frustratie "de nieuwe" toch maar de baan op gestuurd.
Valt weinig over te zeggen: het reed gewoon goed. goed te sturen, stabiel en probleemloos. Wel een beetje oppassen met gasgeven in de bocht, maar verder OK. Remmen bleek wel totaal onmogelijk, maar dat komt voor het grootste deel omdat de standaard regelaar een volledig waardeloze rem heeft. Ik reed nog met de standaard valbeugeltjes, en dat beperkt de hellingshoek fors, dat moet gezegd worden.Met korte beugels was het gewoon geen doen geweest.
MAAR: binnen twee minuten begon de regelaar rare pulsen te geven, waardoor het bochtenrijden instabiel werd, en na 10 minuten hield de boel er helemaal mee op. Na drogen doet alles het weer, maar standaard: toch niet in de regen rijden.
Aan deze fiets heb ik veel minder heven doen dan aan de eerste, en ik kan niet anders zeggen dan dat het ding met die kleine aanpassingen gewoon perfect reed, en op droog zou het helemaal probleemloos zijn geweest.
Met de eerste Venom heel even geprobeerd, maar zelfs met het tamste programma in de zender (hij rijd dan net zo snel als de standaard versie, is de acceleratie nog te agressief. Gasgeven is dan gewoon een beetje een gok.
Verder kom ik er nu achter, dat ik met de stuurdemper van die eerste qua afstelling de verkeerde weg in ben geslagen. Daar moet ik helemaal overnieuw mee beginnen. Daarover later meer, al kan "later" zo maar 7 weken zijn, want ik moet binnenkort weer naar zee....
Anyway: aangezien ik het met de eerste Venom ook weer opnieuw moest leren, vertekent dat het beeld een beetje. Met de tweede Venom zeg ik: zo uit de doos in totaal een half uurtje werk om even de puntjes op de I te zeten, en dan rijd het gewoon, punt uit! Als je kunt rijden uiteraard, maar wat ik wil aangeven: aan het model ligt het beslist niet, als het niet lukt.
Groet, Bert