Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ziet er toch goed uit zo Jan? Eventueel scherpe randjes wat afronden en kijken of de draad eraf glijdt bij ontkoppelen. Gr. Klaas.
Wat de nederlandse term is weet ik eigenlijk niet, maar in het engels heet dat voor zover ik weet een "coaming", tenminste, zo ken ik het.Wat de echte naam daarvoor is weet ik niet, maar op het hoofddek ontbrak deze nog.
Wat de nederlandse term is weet ik eigenlijk niet, maar in het engels heet dat voor zover ik weet een "coaming", tenminste, zo ken ik het.
Jan, Als zoetwatermatroos zou ik het opstaande randje bestek noemen. Zo noemden we de opstaande rand langs het gangboord ook. Mocht ik het niet goed hebben dan zien we het wel. Gr. Klaas.
Volgens mij werd ALLES waar men zo gauw geen woord voor wist, "bestek" genoemd. Een positiebepaling heet óók een bestek.Jan, Als zoetwatermatroos zou ik het opstaande randje bestek noemen.
Zoals ik al eerder zei, ik weet de nederlandse benaming NIET "zelf", die heb ik van het internet geplukt, en zoals iedereen weet, is wat op het internet staat, ALTIJD waarIn mijn beleving is een boeiing wat hoger Bert.
Is dat wel voor die toepassing? Ik zou verwachten dat er dan véél méér leidingen en nozzles geplaatst zouden zijn, ook voorlangs de accomodatie en zo.Wel nog even een detail aangepakt dat mij toch ook niet beviel. Nl, de leiding van het nevel/sprinkler systeem tegen de stuurhut.
Hiermee kon een beschermende nevel van water worden gesproeid voorlangs de brug en over het voordek bij bijv, brandbestrijding.
Ik kan dat niet uitsluiten, maar ik meen me een foto te herinneren waarbij de Enterprise naast een brandend schip lag en daar leek het er sterk op dat er nevel uit deze leiding kwam. Ik kan deze foto helaas nergens terugvinden.Is dat wel voor die toepassing? Ik zou verwachten dat er dan véél méér leidingen en nozzles geplaatst zouden zijn, ook voorlangs de accomodatie en zo.
Lijkt mij eerder een "ruitenwas-leiding" toe?
Ik zou dat water óók bijzetten in geval van een nabije brand, al was het maar om te voorkomen dat de ruiten springen vanwege de stralingswarmte.maar ik meen me een foto te herinneren waarbij de Enterprise naast een brandend schip lag en daar leek het er sterk op dat er nevel uit deze leiding kwam.
Uiteraard is dát het belangrijkste voor deze situatieMaar wat de functie ook is, deze leiding moest iets dikker zijn en dat is die nu geworden.