Restauratie project Kinderdijk

Nou ik toch wakker ben,

ziet er weer schitterend uit Martin, ook al vind ik het zonde dat je die mooie koperen ankerspil in de verf heb gezet !
Je kan toch wel punnikken met een klosje, brei je zo een leguaan!

groetjes, Brandaris

Hallo Martin,

Ziet er weer mooi uit. Weet je toevallig niet iemand die kan knopen of vlechten? Je heb wel van die mensen die van touw hele mooie kabels kunnen vlechten.

Groeten,
Peter

@ Piet en Peter,

nou die kant van de handen arbeid ( het breien borduren haken en puniken ) heb ik lang lang geleden tijdens mij schooltijd in de Ban gedaan hoor :D krijg er nog nacht merries van hahaha.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ze ook ergens kon laten maken maar ik weet niet meer waar. :confused:

De lier staat nu nog alleen in de grondverf en straks wordt hij zwart en dan zie je hellaas niets meer van het messing en koper werk. En is het alleen nog maar te zien op foto's.

er is nog wel een hoop kleinwerk te maken, zoals bv de beugel voor de ankerbal e aan de binnen zijde van de verschasing hoord eigenlijk nog een rand, dus werk zat voordat de boel weer in de kleur gezet kan worden.

Gr Martin :D

Hallo Martin,

Ik heb je topic van de Smit Hunter bekeken, werd er een beetje stil van. Wat een prachtig en gedetaillieerd werk met al dat mesing. Wat je hieronder schrijft ben ik helemaal met je eens, over dat het zonde is dat je het messingwerk niet meer ziet als het geverfd is. Eigenlijk zou je het liefst het werk niet willen verfen toch?

Groeten,
Peter

In het kader van ik heb niets te doen :) heb ik getracht een aantal knevels te maken voor diverse luiken.

Ik heb M1 draadgesneden de de andere onderdeeltjes er aan gesoldeerd na talloze keren op mijn knieen te hebben gezeten en de onderdelen te zoeken, verkouden zijn is toch ook niet alles :D

483049da62521d00d.jpg

@ Peter,

tsja dat project staat nu even op een laag pitje maar blijft toch erg leuk om te doen in het kader u vraagt wij draaien en om te kijken of je het toch zo klein kunt maken. Je ziet er wel vrij weinig van maar toch :D
En dat al het bling bling verdwijnt onder een laag verf dat blijft wel een beetje zonde daar heb je gelijk in.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ondanks dat je je kleine bankje mist, maak je toch heel leuke piepkleine dingen. Ik heb het in het echt mogen aanschouwen en het ziet er heel erg goed uit. Ik ben blij dat ik een aantal mensen als jij en Jan en nog vele anderen om me heen heb om te inspireren en motiveren. Zo leren we heel veel van elkaar en worden toekomstige projecten alleen maar mooier en gedetailleerder, alhoewel ik geen hele winter over een kraantje wil doen... :rolling:

Dank voor de lovende woorden Ron ;), maar je hebt gelijk op deze manier raak je inderdaad gemotiveerd en geinspireerd daar heb je veel meer aan dan elkaar voor rotte vis uit maken zoals de laatste tijd hier op het forum aan de gang is ( en dan met name in het scheepsmodelbouw gedeelte en zal het topic niet met name noemen maar ik denk dat dat voor de insiders wel duidelijk is :) ).

Daardoor krijg je steeds meer een afkeer van het forum want het gaat nergens meer over, zodat steeds meer goede bouwers afhaken wat dan ten koste gaat van.... Wat sommige individueen bezielt om bepaalde uitspraken te doen en zo iemand proberen af te afschilderen als een ...... gaat alle fatsoensnormen te buiten.
Maar zoals uit studie is gebleken blijkt in puberbreinen nog niet alle neuro verbindingen volgroeit te zijn tussen hersendelen, waarbij er wel een uitspraak wordt gedaan maar ze niet kunnen overzien wat daar de consequentie's van zijn :cool:.

Maargoed ik dwaal af :) gelukkig in mijn eigen draadje :mrgreen:

Ron ik ben druk bezig om ze weer water dicht te krijgen want we komen zeker een keertje varen ;) en wat de kraan betreft och je wilt een gelijkende kraan of niet daar moet je wat tijd aan besteden :D;)

@ Sjoerd

en lijkt de deksel van de stuurmachine ergens op :p

483049dcfdbad9272.jpg

Overigens is ze niet helemaal als op de Krimpen maar daarvoor is het ook de Kinderdijk ;) Die wijkt toch weer af t.o.v andere K-schepen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Martin,

Met wat voor soldeerbout doe jij solderen om zulke kleine soldeertjes te leggen en waar kan je M1 draadsnijders kopen?
Knevels zien er mooi uit.

Ik ben het ook met je eens wat betreft sommige reacties die je hier op het forum voorbij zie komen. Ik ben van mening dat een forum bedoeld is om van elkaar te leren en ideeën uit te wisselen om een mooi bouwwerk neer te zetten maarja wat je zegt genoeg hierover en lekker verder gaan met bouwen want daar draait het om.

Groeten,
Peter

Hoi Martin...

of het stuurmachine deksel er op lijkt vraag je:rolleyes:

ik kan niet anders zeggen dan: ja Martin het lijkt er idd op :worship: zo zou ik het nooit kunnen maken..

Doch heb ik een puntje..ik weet niet hoe het op de Kinderdijk is geweest maar op de Krimpen zit de uitsparing van de roerkoning ietsjes verder naar voren :mrgreen: of de foto moet vertekenen.. en uiteraard heeft de Krimpen nog een extra luik aan BB, maar kan me iets herinneren dat je die er niet op zou zetten.

Qua roerkoning zit ik natuurlijk wel te muggenziften, het ziet er erg mooi uit en idd zonde van de verf die eroverheen gaat komen..

Je terechte melding over een aantal draadjes waar de wat "jeugdige" medemodelbouwers zich niet altijd kunnen inhouden is idd een beetje jammer, daarin deel ik je mening ;) waarom? :confused:

Hopenlijk blijven de Professionele bouwers ( in mijn ogen dan ) wel hangen op dit forum, anders moet ik en denk ook veel mede liefhebbers het in de toekomst gaan doen met het al gebouwde en besproken forums.. dat zo toch erg zonde zijn :(

Maar goed om jouw draadje niet veel verder te vervuilen, stop ik bij deze met typen :p

;) mooi werk..

Sjoerd

Martin , hij is schitterend en wat er hier al vaker gezegt is jammer dat er verf overheen gaat, je zou eigenlijk het hele model van messing en roodkoper moeten maken en dan het geheel in de blanke lak zetten...

groetjes, Brandaris

Sjoerd je hebt dat scherp opgemerkt hij moet inderdaad nog een stukje naar voren ( vanaf achteren gezien ) dat moet ik inderdaad nog veranderen. Dacht dat ziet toch niemand :p. En dat extra luik had de Kinderdijk niet althans niet in de periode dat ik hem ga maken.

Peter ik heb bij Buitelaar in wadinxveen een set je gekocht van M1 t/m M3 in snijmoeren en tapjes. Ik gebruik geen soldeerbout maar een gasvlammetje van een cloon proxxon brander van de bouwmarkt dat werkt net zogoed.

En we zijn om van elkaar te leren toch en de kunst aftekijken dan wel te verbeteren dat brengt veel meer motivatie en inspiratie en bouwvreugde dan elkaar publiekelijk af te zeiken ( maar dat gebeurt niet alleen bij de jeugd ook volwassen kunnen er wat van ( daarbij zijn de neuro verbindingen tussen die hersen delen nooit aanelkaar gegroeit :D en kun je ze het niet eens kwalijk nemen :cool:) En dat gaat mij steeds meer irriteren en mij niet alleen. Maar goed we gaan weer vrolijk verder en ga dit negeren en als dat niet meer lukt haal ik alles eraf en stop ik ermee ( op het forum maar dat is nog niet aande orde maar speel wel met de gedachte) bouwen niet natuurlijk ;) en varen al helemaal niet

Piet, ja daar is ook wat voor te zeggen maar vindt het in de juiste kleuren toch mooier ;) Maar het verdoezeld zowel het werk wat je er aan hebt gehad.

Helaas Martin :D , soms heb ik van die dagen dat ik wel scherp ben :confused: weet ook niet waardoor dát komt..

enneh.. niet weg gaan van het forum ;)..

Groeten,
Sjoerd

@ martin
erg mooi gemaakt die behuizing echt geweldig ik denk als hij af is en dan met macro een foto maakt dat je moeite hebt om te zien of hij "echt'' of ''nep'' is
maar ik had ook nog een vraagje :P hoe maakt u die klinknagels????
enne oja ga alstublieft niet van dit forum af :P

MVG

gerwin

Gerwin,

Het zijn geen klinknagels hoor het zijn bout koppen en die heb ik gemaakt van 6 kant 1mm messing staf. Gaatje boren en vastsolderen that's all

Hallo Martin,

Je zal wel denken daar heb je hem weer maar waar kan je dat zeskant messingstaf halen (kopen natuurlijk)?

'K heb zelf ook zo'n brandertje van Proxxon maar bij mij vloeit het op die kleine schaal teveel in elkaar en moet ik altijd vrij veel afvijlen.

Het zou zonde zijn om ermee te stoppen (mening die veel anderen met me delen) zeker voor de andere forumleden die wel positieve belangstelling tonen en zich met bouwen bezig houden.

Groeten,
Peter

Ben je mal Peter vraag maar raak ;)

Het zeskant heb ik ooit gekocht bij de metaalwinkel in Rotterdam. Ze zijn niet de goedkoopste maar hebben bijna het hele assortiment messing profielen voor de modelbouw. Ik heb het ergens anders nog niet gezien.

zeker voor de andere forumleden die wel positieve belangstelling tonen en zich met bouwen bezig houden.

Dit is nog een van de weinige redennen dat ik nog niet weg ben ;) en dat is zelf ook nog een mooie motivatie om te bouwen toch maar als dat de niet meer de overhand krijgt wordt het een ander verhaal.

Maargoed zo vervuil ik mijn eigen draadje althans vervuilen is een groot woord, bedoel dat mag best wel eens gezegt worden maar ik realiseer me ook dat ik een roepende ben in de woestijn en al zeker niet wil overkomenals een moraal ridder :D maar goed je kan het maar kwijt zijn niet waar :mrgreen:

en hopen dat diverse individueen eerst eens nadenken met wat ze typen :cool:
Maar nu weer snel bouwen :D

dat is toch tekening van de kralingen? die was toch anders als de kinderdijk, maar daarom niet minder bruikbaar volgens mij......ik heb misschien thuis ook nog wel wat van de kralingen liggen, mocht dat bruikbaar zijn zal ik daar binnenkort ook platen van schieten.

Back