A
Alicon
Guest
UPDATE: Infrarood trailer communicatie
- Infrarood communicatie opnemen in de PIC is wat complexer dan aangenomen. Ik dacht de seriële communicatie eenvoudig te vervangen door een IR LED aan zenderzijde en een IR ontvanger aan ontvangst zijde. Dit pakt echter anders uit.
- IR communicatie is een 38Khz puls om invloeden/storingen van buiten te minimaliseren. De hele communicatie is hieromheen gebouwd.
- Hiervoor bouw ik een aparte zend en ontvangst module. De zendmodule stuurt d.m.v. pulsen een binaire trein naar de ontvanger. Deze binaire trein bevat bits voor o.a. verlichting, rem, knipperlichten enz. De ontvangst module zet deze om naar seriële opdrachten voor de verlichtingselektronica of bevat zelf direct digitale uitgangen voor de verlichting.
- De IR zend module ontvangt zijn opdrachten via de seriële port van de hoofdprocessor. Eventueel kunnen dit ook digitale inputs zijn van bijvoorbeeld een andere controller. Hierdoor is de module volledig zelfstandig en kan hij worden toegevoegd aan ieder systeem.
- Voor de LZV geldt dat oplegger 1 ook moet worden voorzien van een IR-zendmodule.
- Ik weet nog niet of ik ontvanger, zender en licht aansturing in 1 PIC combineer. Eventueel voeg ik hier ook de kingpin aansturing aan toe. 1 controller voor ieder oplegger, klinkt goed
. De toekomst zal het uitwijzen. Update volgt.
Laatst bewerkt door een moderator: