hallo ja die komen zeker mee maar of dit nodig is She received a new seven-bladed propeller during a refit between 1973 and 1976—replacing the noisier five-bladed propeller with which she had set a trans-Atlantic underwater crossing record in an early return from a forward deployment in the Mediterranean -- quieted her considerably but also reduced her speed noticeably. kan je hier lezen http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Skipjack_(SSN-585) gr raf
Raf, die tekening waar ze aan het roeien zijn met de Skipjack heb je die ook? Dat er een 1-2-3-4-5-6-7-8-9-enz enz blads schroef getest is wil niet zeggen dat hij ingezet is met een 5 blads schroef. De klasse heeft bij zijn militaire inzet met 7 blad sikkel schroef gevaren. Weet je ook waarom het een 7 blad sikkel is? Hein
hallo moet ik het engels nu ook nog gaan vertalen ????? daar staat toch dat de skip met een 5 blads schroef heeft gevaren tot 1973 en na de refit met een cikkel 7 blads het eerste jaar heb de test runs plaats gevonden in 1959 is hij indienst gegaan dus hij heeft 14 jaar rond gevaren met een 5 blads prop is da mischien niet lang genoeg of wa ???????? Laid down: 29 May 1956 Launched: 26 May 1958 Commissioned: 15 April 1959 Decommissioned: 19 April 1990 van 1958 tot 1959 waren de test runs en hebben ze verschillende prop proeven gedaan dat ze met 1 en 2 blads gevaren heeft daar weet ik niets van ???? zal wel een verzinsel van iemand anders zijn vooral de 1 blads prop en zolang zijn ze nog niet gesloopt want ze hebben in de motten ballen gelegen tot 1996 en dan zijn ze gerecicleerd dus om uw propprobleem op te lossen is mijn sub een model van de skipjack van 1960 en heeft dus een 5 blads prop kontent nu hahahahaha gr raf
Ja ja, en waar zijn de roeispanen? En waarom was het een 7 blads schroef Raf? Bij een 5 blads konden ze net zo goed hun sonar en de radio op BRT 1 of radio Donna aan zetten. Dan hoorde iedereen hun van kilometers ver aan komen. Dus je 5 blads kun je vergeten die maakte net zo veel lawaai als de "vuilkar" bij jullie. Hein hein
hallo waarom een 7 blads geen enkel idee maar ik denk dat het helpt bij de cavitatie problemen aan de tips van de bladen te verminderen en zo dat de schroef minder lawaai maakt dan een gewonen schroef waarom amerikanen een 7 en russen een 6 blads prop gebruiken en de duitsers doen er nog een schepje boven op ik geloof dat de 212 een 8 of 9 blads heeft gr raf en wat heb je toch met roeispanen ????
hallo @Hein je had gelijk wat de propellers betreft en toch niet helemaal hier een foto van de plannen die ik heb uw duits is goed genoeg om het te begrijpen dus je ziet dat ik de skip met heeeeeeeeeeeeeeeel veel verschillende propellers kan laten varen gr raf en was da van die ROEISPANEN ???????
Raf, er is zijn nog met meer verschillende schroef testen gedaan. Maar in militaire dienst was het de 7 blad omdat die zo stil is. Die nieuwere boten hebben nu nog meer bladen. En ze zijn stiller. Daarom is de 206 ook over gegaan van 5 naar 7 blad. Ik heb nog de 5 blad op de 206 zitten. De 7 blad gaat me de boot veel te snel. Die roeispanen vertel ik je maandag onder het genot van een glas champagne wel in Biddinghuizen. Hein
hallo tijd voor nog eens een update de laatste tijd was er met de skip niet meer goed te varen duiken met de kop omlaag en dan meteen de bodem in liters water in de wtc maar geen enkel lek ??? het wilde maar niet ophouden met ellende dus vandaag maar eens het droog dok in en kijken wat er aan de hand was de duiktank elektro vervangen door een bts dus dat moet goed zijn getest en zelfs bij geen ontvangst direct de tank aan het leeg pompen dus alles werkte naar behoren maar waarom dat stomme vaargedrag dan de wtc buis er maar eens uitgehaald en wat bleek ???;dat er vooraan een stukje styrodure ontbrak . dit was de reden dat de boot met de boeg veel sneller dook dan het heck maar waarom met de boeg naar beneden duiken dit stukje dat ontbrak kon worden opgevangen door de duikroeren ???? bleek er ook een lood slab los gekomen te zijn ;en die schoof naar voor als de boot begon te duiken maar daar ik altijd de boot met het heck naar omlaag uit het water haal was niet te merken dat het lood bewoog allee alles terug vast gezet en morgen terug testen en hopen dat de ellende gedaan is gr raf
hallo na de verfbeurt van marc zijn type VIID het zelf maar eens geprobeerd op de skip heel ontevreden ben ik niet maar met de materialen ter beschikking kon het niet beter ik heb een 20 jaar oude airbrush met onder beker en dan moet je met iets meer druk spuiten dus ik kreeg de lijnen niet zo fijn als bij mark zijn boot maar het ziet er beter uit dan zonder er zit nu ook een laag matte vernis over en die is nu aan het drogen hier het resultaat van mijn gespuit deze namiddag het is wel direct een heel ander zicht en ik zal er aan moeten gewoon worden gr raf
Raf, die roestsporen heb je mooi gemaakt. Maar het klopt niet. De Skipjack was bekleed met een soort rubber helemaal, dus kon je geen roest sporen zien. Je kunt wel verticale watersporen zien van het water. Je hebt ook de schroef veel te ver van de roeren zitten, en hij is te klein. De boot is ook rond en niet ovaal zo als jouw boot. Pak de tekening er anders maar eens bij. Hein
hallo hein de skip is niet veroest maar er zijn wel lasnaden die niet anders kunnen mijn kleine schroef dat komt door die motor die ik er in heb zitten hij krijgt geen grotere rond zonder dat de boot begint over te hellen en dan wordt hij ook weer veel te snel en is het gekken werk om er onder water mee te varen ik heb nog een mooie 7 blad sikkel liggen en een 5 blad met gewone pallen maar hier is de boot ook veel te snel mee ik heb ook geen toplicht op mijn achterste roer maar het gaatje is er wel hier de skip nu eens met een drieblads schroef maar zo vind ik de kleuren weer niets ik heb deze als voorbeeld genomen wat de kleuren aan gaat het ovale daar hebben we het in een andere posting reeds over gehad en komt het scheef liggen ten goede dichterlijke vrijheid werd het genoemd dacht ik ook voor aan in het sail zitten de 4 gaatjes van de verlichting er wel maar de lampjes zitten er nog niet achter zou ik ook eens moeten aan beginnen om deze passend te maken en het materiaal hebben liggen dat is nog het strafste mijn gedacht toch eens klaar maken tegen volgend jaar gr raf
hallo na de uitleg van Hein eens gaan kijken naar een andere motor de skip had een moderne reactor dus mijn boot mag ook een motor update krijgen als ik hem er in krijg dan ga ik voor de Robbe Roxxy 3548/05 borsteloos deze krijgt de prop die ik voorzien had gemakkelijk rond het blijft wel een 5 blad propeller want die vind ik het mooiste staan op deze boot een 40 amp regelaar komt er in te zitten dus power genoeg mijn gedacht ik hoop dat ik met deze setup mijn roeren aan mijn boot kan houden want dat durft nogal eens verkeerd lopen gr raf
hallo nog wat tijd over dus ook maar meteen de steun mee in dezelfde toon gezet als de skip staat wat mooier op een tentoonstelling door de flits zie je natuurlijk alle kleine foutjes in de kunststof en ik heb geen rode primer meer dus kan ik het ook niet verhelpen gr raf
Tja Raf, een boot die rond is moet je ook rond maken. Als je zelf anderen steeds op foutjes wijst kun je zelf ook een reactie krijgen he. Ik wil je wel dat stuk van de tekening copieëren waar dus heel duidelijk te zien is dat de boot rond is. En ook waar de 7 blads schroef te zien is. En of je de 5 blads mooi vindt staan is niet belangrijk. De 7 blad is origineel. Of is dit creatieve vrijheid? En wat betreft jouw roest. Je hebt het mooi gemaakt. Maar het kan niet! De Skipjack is geheel de romp met rubber bekleed. En rubber roest hier in Nederland niet. In België wel? Je kunt wel verticale waterstrepen hebben maar geen horizontale. En onder de water lijn al helemaal niet. De Skipjack is van ander materiaal gemaakt dan de VII C klasse. Hein ps is vindt die vloertegeltjes op je standaard wel goed geplakt hoor.
hallo hein ik kan wel tegen je kritiek hahaha ik wijs andere niet op foutjes maar geef aan dat het soms ook anders is gebouwd dingen die gemakkelijk te maken zijn en een meer waarde geven aan de boot dat mijn skip niet rond is staat hier reeds een aantal postings geleden en is daar reeds voldoende uitgelegd en daar terug op in gaan geeft geen meer waarde zoals op de foto hier boven heb ik dus mijn skip in de kleuren gezet omdat IK deze tekening mooi vond je blijft maar zagen over die propeller maar ook dit is reeds met bewijzen reeds verschillende keren gepost de skip heeft verschillende propellers gehad van 3 tot 7 blad die van mij vaart dus in de periode dat hij een 5 blad schroef heeft gehad trouwens die prop van u is ook niet juist die moet een stompe achter kant hebben en die van u heeft een mooi puntje en ja die tegeltjes staan mooi bij de rest van de romp maar wat zit je nu steeds over roest bezig??? op de skip zit aan kleur bumerzwart,primer rood ,groen , zwart van tamya om de lasnaden een beetje te benadrukken(wel iets overdreven maar dat komt door mijn oude pistooltje) dus hoe kom je op het absurde idee over roest groetjes raf
Raf, je draait er gewoon omheen. De Skipjack is helemaal met rubber bekleed dus je kunt geen roest zien. Want rubber roest niet. En op jouw foto's heb je een Skipjack gemaakt die "verouderd is". Met zichtbaar de sporen waar de boot gelast zou zijn op de spanten. Je hebt de romp in vierkanten verdeeld met je roest sporen. wat stelt het anders voor? In bericht 90 bedoel ik de foto's 1-2-3-en 4. En jouw schroef zit gewoon te ver van de roeren af. Bekijk je tekening maar en de foto's die er zijn. En kijk dan ook maar een goed naar de vorm van de romp. En dat berichtje van die Duitser, tja wat moet je er mee. Hete die soms Raf? "ik wijs andere niet op foutjes maar geef aan dat het soms ook anders is gebouwd dingen die gemakkelijk te maken zijn en een meer waarde geven aan de boot" Ik wijs jou alleen maar op de dichterlijke vrijheden die je hebt gemaakt en niet kloppen volgens de tekeningen.
hallo Hein maar waarom val je telkens in herhaling dat had je reeds gepost een paar postings hier voor het voegt geen waarde toe aan het geheel iedereen die een skip uit deze mal heeft is er tevreden mee zoals hij is een mobius skip kost 5 keer zo duur en vaart daarom niet beter dat de schroef ver van de roeren zit komt omdat dit een schroef van stefaan is en ik de romp aan deze schroef heb moeten aan passen lees "de as een beetje verlengen om de konische vorm te behouden" had ik dit niet gedaan dan verdween de schroef achter een vlak stukje romp en dat was ook niet mooi geweest als ik terug de originele schroef monteer dan moet ik dat stukje terug weg halen Lees "de as terug inkorten"en zit alles terug op zijn plaats de skip heeft verschillende kleuren gehad en dan bedoel ik alle 5 de boten van deze klasse rubber verven gaat ook niet goed dus ik betwijfel uw uitleg over dat rubber kom eens af met een afbeelding waar je duidelijk die rubber coating kunt zien want ik heb er eentje waar je de lasnaden wel op kan zien en mobius zijn boot met lasnaad en de 5 blads propeller en als je op deze foto goed ziet dan zie je een streep roest juist daar waar de kap van de uitlaat begint en bij deze foto moet niets bij staan die zegt zelf genoeg en als dat nog eens niet genoeg is LASNADEN en de laatste want ik vind er meer met lasnaden dan dat gij er gaat vinden met enige rubber coating gr raf
hallo ik ben eigenlijk nog braaf gebleven met de veroudering want eigenlijk zien de boten er na een tijdje zo uit gr raf