Snelheid van de E-Revo brushless, E-Revo,...

Alles hangt af van je instellingen; als je de roll-out juist berekent zal hij bij snelheden tot het punt waar de banden beginnen uitzetten perfect meten, voor hogere snelheden moet je het uitzetten van de banden meerekenen. Het hoogste dat de spektrum bij mij heeft weergeven tot nu toe is 128km/u en dat was op een strand in frankrijk met 60km/u wind in de rug en ik denk dat het ongeveer 110km/u moet geweest zijn... (ook aan de banden te zien)

Ik kan je trouwens zeggen dat de dx3s meting met juiste instellingen maar een paar km/u afwijkt van een gps!

Als je echt een juiste meting wilt hebben voor je topsnelheid steek je een gps in je auto en pas je de instellingen van de dx3s aan tot ze hetzelfde zijn. In dit geval zijn de lagere snelheden natuurlijk wat lager dan aangegeven.

Met een jompie lompe E-Maxx 110 gaan? Nah... :( (Tenzij je er een a la Riko 'Straatrace' auto van gemaakt hebt, dan is het natuurlijk wel te halen)

Pak een GPS/radargun, dan weet je het, geen zender die meet dmv een sensortje aan de spur (of waar het dan ook zit)

Alles hangt af van je instellingen; als je de roll-out juist berekent zal hij bij snelheden tot het punt waar de banden beginnen uitzetten perfect meten, voor hogere snelheden moet je het uitzetten van de banden meerekenen. Het hoogste dat de spektrum bij mij heeft weergeven tot nu toe is 128km/u en dat was op een strand in frankrijk met 60km/u wind in de rug en ik denk dat het ongeveer 110km/u moet geweest zijn... (ook aan de banden te zien)

Ik kan je trouwens zeggen dat de dx3s meting met juiste instellingen maar een paar km/u afwijkt van een gps!

Als je echt een juiste meting wilt hebben voor je topsnelheid steek je een gps in je auto en pas je de instellingen van de dx3s aan tot ze hetzelfde zijn. In dit geval zijn de lagere snelheden natuurlijk wat lager dan aangegeven.

hahaha, tuurlijk

de opgegeven manier geeft juist een hogere meetfout, we hebben dat met een GPS, radargun en de Spektrum vergeleken, daarna is er een rechte weg opgezocht en hebben we daarin twee tijdwaarnemingen gedaan dmv een Transponder, deze test hebben we 20x uitgevoerd met daarin telkens meetingen met de GPS en Radargun.

Ook de toerental sensor is van zeer lage kwaliteit , alsmede de plaats van de sensor, plaats je die op de as van de motor? of op de aandrijfas? ect ect .

De GPS heeft ook zijn meetfout ,maar is lager dan de Spektrum, daarnaast moet je geijkte apparatuur gebruiken , zowel de GPS als de Radargun.

Je snapt dat de gps , die je kan kopen bij "elke "modelbouwzaak niet altijd correct is , dit geldt ook weer voor de radargun.

Daarom hebben we de test gedaan met geijkte apparatuur en zeer nauwkeurig.

De telemetrie van de spektrum is leuk en geeft een leuke aanvulling van waarde's van bv temperatuur of snelheid, let wel dit is globaal , en wijkt ruim af van de werkelijkheid.

Maar goed ieder zijn ding omtrent de snelheid........

Laatst bewerkt:
@ diver
Klopt, als ik 1 jaar werk dan heb ik 600 euro. Ik ben nu 3 maanden 13 jaar en ik verdien 2,20/uur

Ik werk bij mijn vader in het bedrijf. En omdat ik zijn bedrijf help krijg ik van hem geld en dus niet van het bedrijf. Daarom zo weinig dus...

Alles hangt af van je instellingen; als je de roll-out juist berekent zal hij bij snelheden tot het punt waar de banden beginnen uitzetten perfect meten

en hoe meet je dat ..........geeft de spektrum een pieptoon ? of hoor je dat gewoon,ach stom nee: dat zie je zelf ,met de wind in de rug en over het strand waar je gelijk staat met de auto en een goed overzicht hebt...............

*zucht*

Laatst bewerkt:
Spektrum :?::?: Het idee is leuk maar daar houd het wel bij op ......

De toerental/snelheids sensor is ongeveer net zo betrouwbaar als de gemiddelde Pool met je gestolen bankpas+pincode ;)

Ik heb niet voor niks een Bushnell Radargun :thumbsup: :worship: aangeschaft...........

Dit topic wordt steeds leuker.
Er zijn maar weinig mensen die snelheden boven de 100km/u halen met een 1/10 of 1/8 offroad model. Laat staan dat je dit makkelijk haalt met een e-maxx.

Geloof die dx3 nu maar niet.
Als je boven de 100 wilt uitkomen, dan moet je echt een racer van je offroad gaan maken. Met alle nodige veranderingen. Zelfs speciale banden zijn een must, anders zullen deze gewoon uit elkaar getrokken worden.

Dit filmpje kennen jullie vast wel. Daar zie je pas hoe hard 128km/u of zelfs bijna 150km/u is.

Laatst bewerkt door een moderator:
De sensor zit boven mijn centrale as in de e-maxx. Ja, ik weet dat de dx3s meting niet nauwkeurig is, maar daarom gebruik ik een gps! (garmin Edge 605). Waarom zou een e-maxx niet zo snel kunnen gaan??? Ik heb dezelfde wielen als in dat filmpje (hpi phaltline/tremor) en mijn e-maxx weegt minder dan een e-revo brushless... 100-110 zou geen enkel probleem mogen zijn zodra mijn nieuwe pinion erop zit.

De sensor zit boven mijn centrale as in de e-maxx. Ja, ik weet dat de dx3s meting niet nauwkeurig is, maar daarom gebruik ik een gps! (garmin Edge 605). Waarom zou een e-maxx niet zo snel kunnen gaan??? Ik heb dezelfde wielen als in dat filmpje (hpi phaltline/tremor) en mijn e-maxx weegt minder dan een e-revo brushless... 100-110 zou geen enkel probleem mogen zijn zodra mijn nieuwe pinion erop zit.

:sleepy::sleepy::sleeping::sleeping::neutral:

ieder zijn ding , kan ik hier uit concluderen dat je dus alleen speculeert met de snelheid *zucht*.

Ik wil wel wedden dat jij niet dezelfde wielen als deze hebt.
Die in het filmpje zijn namelijk aangepast door er een speciaal verstevigd soort visdraad omheen te binden en aan de band vast te lijmen.
Als ze dit niet deden werden de banden boven de 100km/u uit elkaar getrokken.
pneus.jpg

Laatst bewerkt:
In dat bandenformaat heeft alles de neiging om het te begeven boven de 100.....

Het enige wat misschien zou kunnen werken zijn (harde) foams.....

ik vind dat die phaltlines banden wel erg snel scheuren hoor.
ha ze nog maar een week en was al van da een hele band kapot
reed in de straat voor de deur met mijn savage flux en: "he ik kan vol gas geven met die banden erop" weet niet hoe rap hij hier reed maar zo te zien al snel genoeg om ze te laten scheuren..

Je reed 100 kmph met Phatlines of het strand ?

Upload of link een filmpje en problem solved. Allemaal die speculaties wordt niemand vrolijk van.

Dit is mijn e-maxx met de phaltline wielen:

Die keer dat mijn dx3s 128km/h zei (wat uiteraard overdreven is) ging mijn e-maxx duidelijk veel sneller dan de andere keren aangezien hij 60+km/h wind in de rug had. Die rit was wet e-revo wielen (gemini/talon) en de lijm van een van die banden is dan ook tijdens die rit los geraakt en heeft een scheurtje gemaakt in die band. Van die rit heb ik geen video, maar volgende week ga ik aan zee een paar "speed runs" filmen op het strand met mijn mijn mini e-revo vxl op 3s lipo en de e-maxx met de phaltline banden en een 30t pinion voor extra hoge snelheid. Met die pinion zou hij ongeveer 110km/u moeten halen.

Hier is het bewijs dat dat mogelijk moet zijn: xfP8WiA23og[/media] - E-revo speed test on Castle Creation 2200kv combo same setup as Neu 1515 1.5d speed difference
Hier haalt "MikePeperni" met een e-revo met dezelfde wielen als ik heb en met een MMM 2200kv combo op 6s 88mph (140.8km/h).
Ik heb bij de commentaren van zijn video's gelezen dat hij de vislijnen enkel rond de banden gebruikt voor de echte extreme snelheden en niet voor de "normale" speed runs.

Laatst bewerkt door een moderator:
voor degene die het uit willen proberen met visdraad ik raad af plastic draad(nylon) te gebruiken dat snijdt waarschijnlijk dwars door je banden heen gebruik liever draad van stof (kevlar gevlochten)

Beste GDV-Maxx,

Met jou kun je altijd lachen, ik vind mensen als jou ook echt geweldig! Je zou zo het broertje van Riko kunnen zijn.

GDV-Maxx zei:
Het hoogste dat de spektrum bij mij heeft weergeven tot nu toe is 128km/u en dat was op een strand in frankrijk met 60km/u wind in de rug en ik denk dat het ongeveer 110km/u moet geweest zijn... (ook aan de banden te zien)

Hier zeg je dat je 110 km/h bent gereden met je E-Maxx.

Een aantal posts later:
GDV-Maxx zei:
100-110 zou geen enkel probleem mogen zijn zodra mijn nieuwe pinion erop zit.

Hey! Ik dacht dat je al 110 gereden was?

Zeg, weetje... ik ruik iets..... precies; bullshit :mrgreen: Een lompe E-Maxx met on-road banden op het strand 110km/h! Dit forum wordt leuker en leuker!
Ga zo door, en je komt dadelijk nog in mn signature te staan, als held natuurlijk :mrgreen:

voor degene die het uit willen proberen met visdraad ik raad af plastic draad(nylon) te gebruiken dat snijdt waarschijnlijk dwars door je banden heen gebruik liever draad van stof (kevlar gevlochten)

even lezen , wat er gebruikt werd in het filmpje en de uitleg...........;)

Beste GDV-Maxx,

Met jou kun je altijd lachen, ik vind mensen als jou ook echt geweldig! Je zou zo het broertje van Riko kunnen zijn.

Hier zeg je dat je 110 km/h bent gereden met je E-Maxx.

Een aantal posts later:

Hey! Ik dacht dat je al 110 gereden was?

Zeg, weetje... ik ruik iets..... precies; bullshit :mrgreen: Een lompe E-Maxx met on-road banden op het strand 110km/h! Dit forum wordt leuker en leuker!
Ga zo door, en je komt dadelijk nog in mn signature te staan, als held natuurlijk :mrgreen:

Ja, inderdaad, dat was met een andere motor. Toen was het een 23t pinion en motor kv van 2779. Nu heb ik de castle 2200kv motor en is de topsnelheid van mijn e-maxx maar 83 met die pinion en heb ik dus een grotere (30t) genomen.
Als de banden niet genoeg grip hebben is het inderdaad onmogelijk, anders wel...

Die keer op het strand is gewoon wat mijn spektrum gezegd heeft en 100-110 is een ruime schatting van mij (die uiteraard niet heel juist is) gebaseerd op een andere keer waar ik 89km/u gehaald heb (met gps gemeten). De vertanding was toen goed voor ongeveer 110km/u en 60km/u wind doet wel iets aan de snelheid!

De enige reden waarom 110km/u op het strand met straatbanden bullshit zou kunnen zijn is omdat ze misschien niet genoeg grip hebben.
De auto heeft identiek dezelfde motor, regelaar en wielen als de e-revo in het filmpje op een lichtere auto die ook op 6s lipo rijdt (5000mah 40c). Laat staan dat het niet op het strand lukt, maar waarom zou het dan eventueel niet op asfalt kunnen?

Die e-revo haalt 140...

Back