Speeding Micro RS4

He HPI rubberen banden gaan hooguit 2 volle wedstrijden mee, met foams zijn de achterbanden na 2 runs al te klein tov. de voorbanden om de auto netjes te laten rollen....

Misschien ook maar es zo'n dingetje aanschaffen. Op een vlakke asfalt parkeerplaats moet er wel mee te rijden zijn lijkt me :)

De X-Ray Micro ziet er ook wel leuk uit. :) Heb over het algemeen wat meer vertrouwen in een cardan as dan in een riem :)

Nou, mijn riem zit er al ruim een jaar op en heeft nu allerlij motoren doorgestaan zoals de speed 300, speed 400 en de huidige 480bb...

Over de Xray is weinig bekend hoe die het houdt met snellere motoren. De aandrijflijn bevat toch veel tandwielen die kleiner zijn, daartegen is het geheel wel goed gelagerd voor minder speling.
Wel is het zo dat de riem vuil opneemt waar je bij cardan helemaal geen last van hebt.

Maar ja, zowel bij de HPI als de XRAY moet je voor dergelijke projecten toch veel aanpassen zoals een oneway diff voor, een kogeldiff achter en aluminium aandrijfassen wat bij elkaar zo´n 100 euro extra kan kosten maar dan heb je ook wat degelijks.

Maar zekers als je bij een club rijdt of met vrienden op een plak asfalt is een dergelijk racemonstertje erg leuk.

DualdudE zei:
Heb ff op RCU rondgekeken. Is wel leuk voor er bij zo'n dingetje. ALS..dan wordt het de X-Ray :)

Vergeet niet dat het vooral leuk is om te leren sturen, dat valt immers niet mee bij hogere snelheden. Daarnaast is het een goede leerschool voor de winter, je reactievermogen wordt getest en verbeterd.

Heb al zo'n 5 jaar gereden, dus heb enige ervaring ;) 1/10 electro, eerst een Tamiya TA-02W, met 13-Double corally modified. Veel hop-ups en full ball bearing. Die ging al behoorlijk hard. Daarna heb ik een HPI RS4 Sport gehad. :)

DualdudE zei:
Heb al zo'n 5 jaar gereden, dus heb enige ervaring ;) 1/10 electro, eerst een Tamiya TA-02W, met 13-Double corally modified. Veel hop-ups en full ball bearing. Die ging al behoorlijk hard. Daarna heb ik een HPI RS4 Sport gehad. :)

Ok, ok ... Ik rijd 1:8, aardig rap dus maar moest toch zeker wel even wennen aan zo'n klein snel wagentje.

Rijd je bij Real80?

Ben 2 jaar lid geweest bij real80. Maar dat is inmiddels al weer zo'n 7 a 8 jaar geleden. Zoals het er in de racerij aan toe gaat was niet echt mijn ding. Het idee van de rookie klasse zoals die er toenmaals was, dat was nog wel leuk. Maar echt het serieuze wedstrijd rijden wordt me gewoon veel te duur. :) Heb daarna nog een jaar of 4 op parkeerplaatsen gereden. Toen een tijdje niks gedaan en precies een jaar geleden ben ik begonnen met modelvliegen.

[/offtopic] ;)

hey ik heb een vraagje ik wil een HPI RS4 micro gaan kopen, maar valt daar een beetje mee te rijden op een parkeerterrein of geasfalteerde weg?? Wat is eigenlijk de hoogte van de grond tot het chassis.

Neem geen RTR kit en zorg voor een goede regelaar die minimaal 10A aan kan zodat je direct een speed-300/6v erin kan leggen.

Een goede en goedkope online shop met veel kennis en onderdelen: www.rcshoproal.nl

Ik heb ff wat rondgekeken en wat vinden jullie van het volgende:

HPI RS4 micro
Team Orion Micro Pack 1100mah 7,2V

Wat zit hier voor verschil in??
LRP Quantum Micro Reverse (no limit 180 size motor)
Micro speedcontrol (lightweight)

Ik kan toch gewoon een std servo gebruiken? want ik heb al een zender, ontvanger en servo. Ik zit alleen nog ff te kijke welke accu oplader ik moet nemen.

mod, waarom koop je geen x-ray m18??

die is vindt ik kwalitatief beter en je kan er ontzettend veel tuningparts voor kopen....zoals een 540 conversion kit waardoor je de gewone snelle modified motoren in het auto'tje kwijt kan en dus hele brute snelheden kan halen :twisted:

Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat die M18 heel snel een te warme motor krijgt en mij is verteld dat een snaar aandrijving beter is. Daarom leek het mij beter om een hpi micro te kopen.

Die 540 conversion kit is toch ook voor de hpi te verkrijgen?? en waar kan je zo'n kit (voor hpi of xray) in nederland halen?

Het hangt er van af als je het bij het standaard houdt. De standaard 180 motor wordt inderdaad erg heet in een M18 op een korte baan (en dus ook in de huiskamer) maar daar zijn ook div. oplossingen voor gevonden zoals een klein fannetje en/of een aluminium motormount.

Een speed-300 heeft het al veel makkelijker in de M18 al twijfelt men nog over de levensduur van de kleine tandwieldiffjes van de M18. Natuurlijk zijn er stalen kogeldiffs en andere parts verkrijgbaar....

De Micro is wat makkelijker, ook het chassis is iets makkelijker zelf te maken (bij de M18 zit je met demperbevestigingen in het chassis) waardoor je meer kanten op kan.

Een 540 conversie: www.aktionrc.com en makkelijk te bestellen als je paypal hebt maar natuurlijk ook zelf te maken zoals ik onlangs hier nog foto's van mijn maat zijn micro heb laten zien.

Als je zelf wat kan maken ligt er een wereld open :)

maar volgens mij als ik het goed heb begrepen moet je voor de hpi het 1en ander aan passen voordat er een 540 in kan...als je niet zo handig bent kan je volgens mij beter een x-ray kopen..conversion kitje er in en gaan...

vasco zei:
maar volgens mij als ik het goed heb begrepen moet je voor de hpi het 1en ander aan passen voordat er een 540 in kan...als je niet zo handig bent kan je volgens mij beter een x-ray kopen..conversion kitje er in en gaan...

Aan te raden is een oneway diff voor in combinatie met aluminium of stalen aandrijfassen en een kogeldiff achter maar hetzelfde is ook bij de M18 nodig met dergelijk bruut geweld.
Overigens rijd die maat van mij met een 27 turns motor met gewoon de standaard plastick aandrijfassen en achter de standaard diff.

MOD666 zei:
Ik heb ff wat rondgekeken en wat vinden jullie van het volgende:

HPI RS4 micro
Team Orion Micro Pack 1100mah 7,2V

Wat zit hier voor verschil in??
LRP Quantum Micro Reverse (no limit 180 size motor)
Micro speedcontrol (lightweight)

Ik kan toch gewoon een std servo gebruiken? want ik heb al een zender, ontvanger en servo. Ik zit alleen nog ff te kijke welke accu oplader ik moet nemen.

Maar is dit wel goed???

Die lightweight speedcontrol heeft geen achteruit maar een rem en kan wel even tot 14.4v met 20A aan !!!!
Bij ons op de club rijden de meeste er ook mee en hij lijkt onverwoestbaar.
Die micropack is geen slechte keus maar als je zelf kan solderen en lijmen ben je vele malen goedkoper uit door de losse cellen van €2,20 te kopen, en die cellen zijn nog beter ook.

Standaard servo past in de Micro, geen probleem maar een kleinere lichtere servo doet erg veel aan de wegligging en prestaties.

Als acculader moet je er 1 nemen die op delta-peak af slaat en zeker met 2A kan laden. Ik heb bv. een Jamara Xpeak-5 wat een heerlijke lader is voor allerlij doeleinden en kost maar 89 euro.

Back