Gaat bij mij ook op de weegschaal. Ik zoek eigenlijk nog een scale met een resolutie van 0,5 gram.
Verder heb ik nog een oude apothekersbalans, en die is zeer nauwkeurig bij kleine aanmaak.
Wel moet je met gewichtjes in de weer...
Morsen doe ik niet.

Ik meng in bekertjesen bakjes van de yogurt... nootjes etc van de buurtsuper. Die bakjes zijn hier heilig, hebben status apparte. Knip daar dan de bodem uit, als bakje en dat gaan op de schaal.
Restant van de uitgeharde epoxy druk je later uit het bakje, en dan gaat het weer in hergebruik.
Overigens had ik het uitgezaagde stukje scheeps huid weer braaf terug in het gat geplaatst. Lijmtangen er op. 'Zaaggaten' afsmeren met zelf gemaakte epoxyplamuur (speciale micro-balloons aanlengen, en je krijgt een mooie pasta).
Licht laten uitharden totdat het tacky wordt, en dan verder met plamuren. Harden en uitschuren met grof, en dan kunnen er wat laagjes glasmat op?
Voor het plamuurdoel kan je ook 5 of 30 minuten epoxy nemen. Ook dat gaat samen met West of Polyservice, ook nat, of tacky. Edoch met de korte hardingstijd kan je sneller plamuurwerk verrichten en schuren. Later doe je dan het aflappen met mat.
Wel zijn bij mij de Vinyl (of nitryl) operatiehandschoenen 'verplicht', latex is uit den boze.
Omdat epoxy chemische zooi is. Hoop dat jullie dat ook doen.
Dus zeer strikt in. Was mijn handen in schoonmaakazijn en een scheut zeep bij aanraken.
Azijn maakt de 'natte' epoxy stuk, en zo trekt het niet in de huid. Met aceton of thinner gebeurt dat bijna intraveneus.
Aanbrengen meestal met daarvoor aangeschafte kwastjes. Heb daar een redelijke la vol van voor dat doel. Die gaan wel in de thinners en daarna in azijn en zeep, tot dat ze af zijn en de wilde haren gaan verliezen, dan zijn ze ook echt op.
West is zeker aan de prijzige kant, verder prima spul. Heb hier ook nog een blik van staan, en dat raakt wel weer eens op. Polyservice biedt uitstekende epoxiedjes. Algemeen bekend ook in MBF vliegtuigjesland. Mooi om rompen mee op te trekken.
Ziet er verder prachtig mooi uit. Succes. Want wat blijft is... "Wat een mooi model".
Ik ga weer volledig in de mee-lees stand!

. Ik veroorzaak ruisssssz
Goed weekend, Bas